Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E220 (bj 2000) noodloop, oplossing?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes E220 (bj 2000) noodloop, oplossing?

    Ik ben recentelijk in het bezit van een Mercedes E220 CDI uit 2000 (W210 facelift), tussen 170 000 km -180 000 km en is dus een turbodiesel.

    De wagen zit in noodloop, hij gaat niet boven de 3000 toeren uit en heeft dit al lange tijd. Uitlezen gaf een foutmelding, die werd opgelost waarna de wagen even terug vol vermogen had (turbo en dus meer dan 3000rpm), maar viel snel terug in noodloop.

    De katalysator is reeds nagekeken op vuil, de motor van spruitstuk is nagekeken en nog enkele andere dingen (hier zal ik proberen een lijst van te maken), maar de wagen blijft in noodloop gaan.

    De garage probeert nu om de makkelijkste problemen te zoeken, zodat ze niet nodeloos de volledige motor moeten openhalen.

    Heeft iemand hier ervaring mee of nog ideeën wat de oorzaak hier kan van zijn?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door McBenz Bekijk Berichten
    Ik ben recentelijk in het bezit van een Mercedes E220 CDI uit 2000 (W210 facelift), tussen 170 000 km -180 000 km en is dus een turbodiesel.

    De wagen zit in noodloop, hij gaat niet boven de 3000 toeren uit en heeft dit al lange tijd. Uitlezen gaf een foutmelding, die werd opgelost waarna de wagen even terug vol vermogen had (turbo en dus meer dan 3000rpm), maar viel snel terug in noodloop.

    De katalysator is reeds nagekeken op vuil, de motor van spruitstuk is nagekeken en nog enkele andere dingen (hier zal ik proberen een lijst van te maken), maar de wagen blijft in noodloop gaan.

    De garage probeert nu om de makkelijkste problemen te zoeken, zodat ze niet nodeloos de volledige motor moeten openhalen.

    Heeft iemand hier ervaring mee of nog ideeën wat de oorzaak hier kan van zijn?
    Ik heb dit in oktober ook gehad (E220 van 2001). Ik heb toen (op goed geluk na wat op het net te lezen) de luchtmassameter vervangen.
    Als je wat op het net zoekt, kan je een nieuwe vinden voor 60 euro ofzo (van Pierburg bvb)..
    Bij mij was dat de oplossing, maar er kunnen meerdere oorzaken zijn.
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

    Comment


    • #3
      Bij ons zat dat stangetje iets vast dat de turbodruk regelt. 'n Kooltje tussen die verstelbare schoepen denkelijk . Met de hand heb ik dat stangetje over de de volle lengte in gang gekregen ipv deels.
      Er zit ook dat vacuumpotje op met membraam en die elektrische klep.
      En er zit geen luchtmassameter op enkel een mapsensor en tempsensor inlaatlucht.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

      Comment


      • #4
        Uitlezen met een Mercedes uitlees computer en niet met een universeel ding . Dat kan van alles zijn .

        Comment


        • #5
          Als het de LMM is: ik heb hier besteld, was het goedkoopste toen: https://www.oscaro.be/fr/debitmetre-...d=676&vt=15915
          Die letzten Worte ...
          ... eines Diesel-Fahrers:
          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
          W201 BENZIN

          Comment

          Working...
          X