Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over banden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag over banden

Hallo, ik heb een Peugeot Partner 1.9D 68pk uit 2004 en ik zou er winterbanden of all-season banden onder willen zetten.
    Alleen vind ik heel moeilijk banden met de maat van de originele banden.
    Maat: 175/65/14C laadindex: 90/88T

Nu is mijn vraag; kan ik banden met een andere laadindex gebruiken?

Hogere lastindex en hogere snelheidsindex mag altijd...
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Waarom zou dat moeilijk zijn veel merken zoals michelin , goodyear , continental , nokian , pirelli ..... hebben deze banden met dat laadindex als winterbanden
      All season is ook geen probleem Nokian en Goodyear hebben deze.
      Last edited by ; 09/12/2016, 15:27.

Comment

Ik vraag mij af of ge vooraan gewone banden moogt zetten en achteraan winterbanden ?
        Na 3 mnd zijn ze vooraan tot aan de slijtageindicators versleten . En er zitten 2 soorten op verschillende hoogte op. Denkelijk voor grip op sneeuw en de diepste voor de wet(en verzekering).
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

ja dat mag wettelijk. maar het is geen goed idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
            Ik vraag mij af of ge vooraan gewone banden moogt zetten en achteraan winterbanden ?
            Na 3 mnd zijn ze vooraan tot aan de slijtageindicators versleten . En er zitten 2 soorten op verschillende hoogte op. Denkelijk voor grip op sneeuw en de diepste voor de wet(en verzekering).
            Vooraan gewone en achteraan winterbanden zou ik niet doen.

Comment

Working...
            X