Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoradio krijgt een reset na uitzetten contant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autoradio krijgt een reset na uitzetten contant

Hallo, ik heb een Fiat Doblo gekocht uit 2009 en de autoradio reset steeds wanneer ik de motor uit zet.
    Heel erg vervelend, want dan moet ik de zender altijd opnieuw afstellen en de cd begint altijd vanaf track 1 te spelen en niet waar ik geëindigd ben.
    Ook moet ik de radio zelf opzetten, dit gaat niet vanzelf als ik het contact op zet. Hij gaat wel uit als ik het contact uit zet.
    Het gaat om de originele Blaupunkt radio van Fiat.

Ik heb wel gelezen dat ik radio moet voorzien van een constante +12V draad, maar bij deze radio is er geen rode of gele draad om die op aan te sluiten.

Iemand die me kan helpen?

Had dit probleem ook in mijn VW Polo. De oplossing was om de constante 12V en de geschakelde 12V te wisselen in de connector. Kijk eens op de draadschema's wat juist waar moet zitten.

Als je écht geen vaste 12V hebt, zal je die zelf moeten leggen, vermoed ik.

Comment

Als het de originele radio betreft, is dan de zekering van de constante 12v niet stuk?

Comment

Als het de originele radio betreft, is dan de zekering van de constante 12v niet stuk?

Comment

Desnoods, alhoewel niet echt aan te raden, de radio aansluiten op constante plus en manueel uitzetten en aanzetten.

Comment

Soms zit achteraan een aparte zekering op de radio van de constante + of geeft de bestaande zekering wel + . Kan samenhangen met je sigarenaansteker die bij sommige wagens aan blijft met kontact uit.
            Peugeot en zijn BSI ,daar zitten geen zekeringen meer op en idd met 't kaske uit te lezen en te bewerken.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

in een doblo zit toch geen bsi?

Comment

in een doblo zit toch geen bsi?

Comment

Working...
                X