Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 1.8 TDDI - Hoe lang kan ik nog rijden met een lekkende turbo ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Focus 1.8 TDDI - Hoe lang kan ik nog rijden met een lekkende turbo ?

Allen gegroet.

Mijn auto is een Ford Focus Ghia 4 D/P 1.8 TDDI -90 PK/CV - Cyl 1753/4 - 66 Kw. Bj. 12/2000 met 280.000 km.
    Ik ben afgekeurd in de schouwing en dit op een zeer ongepast moment. Ik ben namelijk al lang van plan om een camper te kopen in plaats van een nieuwe auto, maar ik heb nog niet tenvolle beslist welke camper en moet mijn carport en de weg naar de carport nog aanpassen. Mijn auto moet dus nog een tijdje kunnen rijden ...Ik zal bvb mijn remorque nodig hebben en dus mijn trekhaak ... enz.
    Ik ben niet afgekeurd voor het bovenvermeld olieverlies en kan 3 van de 4 afgekeurde defecten makkelijk herstellen. Maar ik heb een barst in mijn voor-ruit, die reeds 4 maal werd geaccepteerd en die nu plots, tot mijn grote verassing afgekeurd wordt.
    Dus dat zal me al 250 € kosten en ik wil niet veel meer kosten doen aan deze oude wagen. En, in dit opzicht, maak ik me zorgen over redelijk zware olie vervuiling die afkomstig is van de turbo. Ik ben geen technieker, maar men heeft me verteld dat de turbo olie van de motor verbruikt en dat ik dus zeer regelmatig mijn olipepeil moet checken en zo mischien een beetje verder kan rijden. Ik ben 67 jaar en heb reeds eerder gereden met olieverlies ... en ben niet van plan hier grote kosten voor te betalen.
    Ik ben dus geinteresseerd te vernemen wat mijn kansen zijn als ik nog een half jaar verder blijf rijden en of ik bepaalde dingen moet (laten) nakijken om meer duidelijkheid daaromtrent te krijgen ...

Hartelijk dank op voorhand voor hulp/advies.
Working...
X