Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 1.8 TDDI - Hoe lang kan ik nog rijden met een lekkende turbo ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Focus 1.8 TDDI - Hoe lang kan ik nog rijden met een lekkende turbo ?

Allen gegroet.

Mijn auto is een Ford Focus Ghia 4 D/P 1.8 TDDI -90 PK/CV - Cyl 1753/4 - 66 Kw. Bj. 12/2000 met 280.000 km.
    Ik ben afgekeurd in de schouwing en dit op een zeer ongepast moment. Ik ben namelijk al lang van plan om een camper te kopen in plaats van een nieuwe auto, maar ik heb nog niet tenvolle beslist welke camper en moet mijn carport en de weg naar de carport nog aanpassen. Mijn auto moet dus nog een tijdje kunnen rijden ...Ik zal bvb mijn remorque nodig hebben en dus mijn trekhaak ... enz.
    Ik ben niet afgekeurd voor het bovenvermeld olieverlies en kan 3 van de 4 afgekeurde defecten makkelijk herstellen. Maar ik heb een barst in mijn voor-ruit, die reeds 4 maal werd geaccepteerd en die nu plots, tot mijn grote verassing afgekeurd wordt.
    Dus dat zal me al 250 € kosten en ik wil niet veel meer kosten doen aan deze oude wagen. En, in dit opzicht, maak ik me zorgen over redelijk zware olie vervuiling die afkomstig is van de turbo. Ik ben geen technieker, maar men heeft me verteld dat de turbo olie van de motor verbruikt en dat ik dus zeer regelmatig mijn olipepeil moet checken en zo mischien een beetje verder kan rijden. Ik ben 67 jaar en heb reeds eerder gereden met olieverlies ... en ben niet van plan hier grote kosten voor te betalen.
    Ik ben dus geinteresseerd te vernemen wat mijn kansen zijn als ik nog een half jaar verder blijf rijden en of ik bepaalde dingen moet (laten) nakijken om meer duidelijkheid daaromtrent te krijgen ...

Hartelijk dank op voorhand voor hulp/advies.

Je wilt er geen geld aan uitgeven foei foei . En dan nog vragen komen stellen op een auto liefhebbers forum.

Comment

Zwart paard komt zoals zo vaak ook weer eens met een hulpvol antwoord af. Niet omdat ge liefhebber zijt, dat ge niet rationeel over een auto kunt denken.

TS: denk dat je zelf reeds aanvoelt dat het deels met geluk kan zijn of je dat half jaar haalt of niet. Denk dat een garagist een realistische inschatting zal kunnen maken.

Comment

Ik dacht dat je verlenging of uitstel van keuring kunt krijgen bij aankoop van andere wagen . Of dat enkel voor een nieuwe geldt weet ik niet . Voor een occasie kan dat niet gelden ,weet ik niet .(directeur keuringstation opbellen)
        280000 km is veel voor een turbodiesel en kan op hol slaan.Dan de ruit is ook ca 400.
        Desnoods koop je tijdelijk iets occasie. Voor 1000 vind je wel iets keuringvrij.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Hartelijk dank voor alle reacties.
          Ondertussen bij de garage geweest ... die zeggen dat het moeilijk in te schatten is .... hoe lang nog ...
          Ik ga sowieso nog een naar de schouwing, echter zonder de ruit te vervangen en als alle andere puinten weer goedgekeurd zijn, zie ik of ik die ruit a

Comment

Blijkbaar kan ik m

Comment

blijkbaar kan ik maar 3 regels schrijven ....???? Waar kan ik een volledige reactie sschrijven ????

Comment

Allemaal niet aan trekken,enkel ruit vervangen voor herkeuring.. en oliepeil regelmatig nakijken en bijvullen indien nodig.
                Als de kar toch maar 6mnd moet meer meegaan...

Comment

Allemaal niet aan trekken,enkel ruit vervangen voor herkeuring.. en oliepeil regelmatig nakijken en bijvullen indien nodig.
                  Als de kar toch maar 6mnd moet meer meegaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rogerde Bekijk Berichten
                    Ik ben afgekeurd in de schouwing ...
                    Kan je dus niet meer mee rijden of je moest het herstellen en laten herkeuren.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                      Ik dacht dat je verlenging of uitstel van keuring kunt krijgen bij aankoop van andere wagen .
                      Dus, men mag met een wrak van een sleurenbak zonder remmen, zonder lichten, zonder knalpot, met een blauw rookgordijn spuwend kreng nog wat rondtoeren omdat ge een nieuwe auto hebt besteld?
                      Ik dacht afgekeurd=niet meer rijden, behalve van keuringsstation naar garage en terug voor herkeuring?

Comment

Mijn overbuur heeft verlenging autokeuring gehad omdat de nieuwe auto nog niet binnen was .Wellicht met kopie van aankoop. En niet eerst binnen rijden en keuren zoals hier(en rode kaart).
                        Ze moeten je auto wellicht ook even zien(banden kaal,accident of andere leugens)
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Mijn overbuur heeft verlenging autokeuring gehad omdat de nieuwe auto nog niet binnen was .Wellicht met kopie van aankoop. En niet eerst binnen rijden en keuren zoals hier(en rode kaart).
                          Ze moeten je auto wellicht ook even zien(banden kaal,accident of andere leugens)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Dus, men mag met een wrak van een sleurenbak zonder remmen, zonder lichten, zonder knalpot, met een blauw rookgordijn spuwend kreng nog wat rondtoeren omdat ge een nieuwe auto hebt besteld?
                            Ik dacht afgekeurd=niet meer rijden, behalve van keuringsstation naar garage en terug voor herkeuring?
                            14 dagen onbeperkt bruikbaar, tenzij "verboden tot het verkeer". dan telt jouw laatste regel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

14 dagen onbeperkt bruikbaar, tenzij "verboden tot het verkeer". dan telt jouw laatste regel.
                              Afgekeurd = verboden tot het verkeer. Een sleurenbak zoals ik beschreef veronderstel ik dat die niet meer toegestaan is tot het verkeer...
                              Last edited by Maurice P.P.; 05/01/2017, 20:27.

Comment

neen, er zijn verschillende soorten afkeur.... administratief: 3 maanden bruikbaar, lichtere technische mankementen, 14 dagen bruikbaar of zwaardere mankementen, verboden tot het verkeer.

enkel de zonder remmen leidt volgens mij tot "verboden tot het verkeer" in jouw voorbeeld. maar dan ook echt zonder remmen...

Comment

Ik heb met mijn 635 ooit een rode kaart gekregen met 2 maanden dat ik kreeg om de problemen op te lossen. Na discussie met de stationchef is dit wel aangepast naar 2 weken
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                  X