Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sleutelen aan auto's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sleutelen aan auto's

hey allemaal,

Ik zou graag leren sleutelen aan een auto om bijvoorbeeld een auto in slechte staat te kunnen kopen en die dan op te lappen. ik zou dit als hobby willen doen en dus niet op professioneel gebied. ik was eens aan het rondkijken maar ik vind enkel opleidingen via avondschool of voltijds onderwijs. ik heb echter heel vaak avonduren of nachturen op het werk. is er iemand die misschien een opleiding weet die doorgaat in de zomervakantie of in het weekend waarmee ik genoeg kennis kan vergaren om zelf te sleutelen aan een wagen? of iemand die het kan (en met veel geduld) die het mij wil aanleren?

hartelijk bedankt,
    Jorg

Ik weet niet van waar je bent, maar bij Syntra Limburg hebben ze in de zomer (denk in Hasselt) wel zo'n opleidingen gedurende een volledige week, overdag.

Je moet ook wel goed nadenken wat je wil gaan doen: mechanica, plaatwerk. Wil je alles kunnen, dan ben je toch enkele jaren bezig.
    Mechanica is wat simpeler om mee te beginnen, plaatwerk heb je toch al snel meer materiaal nodig om goed te kunnen doen.
    Misschien een oud autootje kopen en dat zelf mechanisch proberen op te knappen? Of uiteen halen en terug opbouwen.
    Voor 500€ moet je zeker iets kunnen vinden uit de jaren 80 zonder teveel electronica waarmee je de mechanische principe kan leren.
    Op het internet en Youtube vind je wel heel veel uitleg over hoe een auto eigenlijk werkt.

Comment

(flutforum)
      Last edited by Chris_147; 03/01/2017, 10:27.

Comment

Een afgedankte wagen op een deftige manier opknappen kost vlug meer dan de aankoop van een operationele okkasie. Elke dag komen er wagens op de okkasiemarkt van mensen die niet meer kunnen/mogen rijden of overleden zijn. Meestal zijn dat auto's die dik in orde zijn en lang ongebruikt werden. Ideaal daar ze goedkoop en goed zijn...Wel zijn ze dan vaak CO2 onvriendelijk...

Comment

Dat is waar.
          Hervorming van de belasting via de CO2 factor maakt oudere 2de handse minder interessant. Nu nog niet zo sterk, maar de regels gaan wel strenger worden ieder jaar.
          Komt daar nog bovenop de Lage Emissie Zones zoals in Antwerpen, die mogelijk ook potentiele klanten gaan afschrikken.
          Nu, topicstarter gaf niet aan dat hij dit wil doen om veel geld ter verdienen, maar ik begrijp het meer als hobby. Als je dan break even draait, is het toch al zeer mooi, niet?

Comment

Als het TS enkel om het sleutelen te doen is, dan zou TS ook een liefhebber (dus op het lagere niveau) rallyrijder/autocrosspiloot of dergelijke kunnen zoeken uit zijn omgeving, om deze als "hulpje" bij staan.

Comment

Ik zou wat les volgen,er lopen nog teveel cowboys rond die je graag zien falen. Brandstof is gevaarlijk en tenslotte de verantwoordelijkheid .Mss vind je daar ook gelijkgestemden.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
              X