Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI, 1.6 bluemotion probleem met goedkope diesel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen Golf VI, 1.6 bluemotion probleem met goedkope diesel?

    Hallo allemaal

    Ik beschik over een golf VI van 2011 , 1.6 Bluemotion 105pk.

    Nu is mij deze al enkele keren willekeurig uitgevallen.

    Het gaat als volgt. Bv: Ik rij op de autostrade met mijn cruisecontrol aan en opeens valt mijn vermogen uit ( als ik gas wil geven stottert te wagen en gas geven is bijna niet mogelijk, er komt geen snelheid bij), het 'voorgloeien' lampje begint te branden en ga ik aan de kant staan. Ik doe mijn auto uit en wacht enkele seconden, dan start ik deze opnieuw op en kan ik wegrijden zonder problemen.

    Dit is nu al enkele keren voorgevallen, zowel op de snelweg als gewoon binnendoor

    Ook is 1x voorgekomen dat er 'fout start-stop systeem' op het dashboard kwam te staan. Sindsdien rij ik altijd met het start-stop systeem uitgeschakelt.

    Ik heb de auto laten uitlezen en er werden 0 foutcodes teruggevonden.

    Nu zei de mechanieker dat het misschien kan liggen aan goedkope diesel te tanken. Ik heb inderdaad voornamelijk bij DATS24 getankt en nu terug bij Lukoil. Kan het hier aan liggen? Zou mij heel raar lijken.

    Hij zei dat Texaco en Total de betere merken zijn en zei dat ik voortaan hier diende te tanken, hij stelde ook voor als mijn brandstoftank bijna leeg is mijn injectoren eens te laten uitkuisen.

    Het lag volgens hem aan het feit dat dit een bluemotion versie is en dus gevoeliger is hieraan.

    Kan dit? Heeft iemand zelf ervaring hiermee? Wat is jullie ervaring met goedkopere diesel?

  • #2
    Die uitleg van goedkopere diesel vind ik persoonlijk zever...

    Je wagen gaat in noodloop.

    Hoeveel km heeft de golf al gereden. Ik heb ook een Golf VI bluemotion 105pk ... met ondertussen 173.000 probleemloze km's .
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
      Die uitleg van goedkopere diesel vind ik persoonlijk zever...

      Je wagen gaat in noodloop.

      Hoeveel km heeft de golf al gereden. Ik heb ook een Golf VI bluemotion 105pk ... met ondertussen 173.000 probleemloze km's .
      Die van mij heeft nu net geen 125.000km. Ik heb de wagen pas 2dehands aangekocht op 119.000km. Altijd onderhouden geweest in een officiële garage en in september nog een groot onderhoud gehad.

      Comment


      • #4
        De oude Sharan van mijn vader had jaren geleden hetzelfde probleem... dat was te wijten aan de turbo.
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
          De oude Sharan van mijn vader had jaren geleden hetzelfde probleem... dat was te wijten aan de turbo.
          Kan ik zo blijven rijden? Raar dat de mechanieker hier zelf niets over zegt.

          Comment


          • #6
            Mijn vader heeft er nog een jaar mee blijven rijden en geen kosten in die auto gestoken... Die was ook al 10 jaar oud en ging vervangen worden.

            Ik weet ook niet wat er juist aan u Golf mis is...

            Kvind alleen de uitleg van de garage wat flauw... en snap niet dat hij het probleem niet kan vinden.
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

            '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

            '68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

            Comment


            • #7
              Mijn vrouw geeft een "gewone" golf VI 1.6 tdi gehad (dus zonder die BM).
              Zij heeft dat ook voorgehad dat de wagen plots stilviel, om daarna weer gewoon te kunnen starten en verder rijden.
              Dat was voor dat het dieselschandaal van VW bekend raakte
              Ik denk dat het hier iets mee heeft te maken.
              Wij hebben de wagen na 3 jaar (verder geen problemen gehad buiten dat soms stilvallen) overgelaten in de garage en een andere auto (ander merk) gekocht

              Vraag anders ne keer dat uw garagist dat op papier zet van die goedkope diesel (zal hij zeker niet doen ), zodat je Dats en Lukoil hiermee kan confronteren
              Last edited by ; 10/01/2017, 21:33.

              Comment


              • #8
                Egr koeler kapot of verstuivers kapot

                Comment


                • #9
                  Collega van mij had ook zoiets aan de hand met haar A3 en een tweedehands handelaar die onder garantie liever geen injectoren verving. Rechtsbijstand uiteindelijk aangesproken en uiteindelijk na vele maanden is het in orde ...

                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #10
                    Was dat in een VW garage dat men je dit vertelde? Ik dacht ook aan de egr (koeler) in eerste instantie...
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • #11
                      Voor wat het waard is: met een 1.3 diesel van de Fiat-groep, zie onderschrift, 170.000 km gereden op Dats-diesel zonder enig probleem.

                      Ook al 50.000 km (over twee auto's) met Dats benzine.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt voor de talloze reacties, ben aan het twijfelen om de auto weg te doen omdat ik niet van zins ben veel geld in de wagen te steken om de injectoren te veranderen. Kan ik zo nog verder blijven rijden of is dit schadelijk? Of wat is het gevolg als ik deze niet laat repareren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        Was dat in een VW garage dat men je dit vertelde? Ik dacht ook aan de egr (koeler) in eerste instantie...
                        Nee dit was niet bij een VW garage maar bij iemand thuis die aan auto's sleutelt (vroeger mechanieker geweest) en dus ook een uitleestoestel heeft.

                        Comment


                        • #13
                          Twijfel ik aan. Ik tank, sinds hier een Dats in de buurt is (en dat is al zeker 9 jaar) uitsluitend bij Dats, met allebei de auto's, de boot en de grasmaaier. Nooit iets van gemerkt.

                          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Uiteindelijk zal je in panne vallen... Maar hoe lang dit nog duurt kan niemand voorspellen hee

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Uiteindelijk zal je in panne vallen... Maar hoe lang dit nog duurt kan niemand voorspellen hee
                              Niet noodzakelijk hé, je kunt ook een nieuwe kopen voor je in panne valt

                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                Niet noodzakelijk hé, je kunt ook een nieuwe kopen voor je in panne valt
                                Just heel just lol...

                                Comment

                                Working...
                                X