Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampje Motormanagementstoring VW Polo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lampje Motormanagementstoring VW Polo

    Dag iedereen,

    Ik ben een totale nitwit als het om auto's gaat, maar ik zit met een banaal doch storend probleem en ik kom nederig jullie hulp vragen.
    Ik heb een VW Polo uit 2005, 145.000 km gereden. Drie maanden geleden ging plots mijn voorgloeien-lampje op dashboard aan, al snel gevolgd door lampje motormanagementstoring. Ik voelde ook dat auto aan vermogen ontbrak. Auto binnengedaan bij garage en na uitlezen bleek dat EGR-klep kapot was. Die is vervangen.
    Vorige week ging ik weer rijden en toen ik na een korte rit naar winkel, opnieuw in auto wilde stappen om naar huis te gaan, brandde motormanagementstoring opnieuw. Weer naar garage, die zagen niet direct iets, maar stoplicht was kapot en hij dacht dat het daaraan zou kunnen liggen. Stoplicht vervangen, 100 km zonder problemen kunnen rijden, maar toen ik dag erna weer vertrok, ging lampje meteen aan (t is te zeggen, lampje ging na opstarten niet meer uit). Dat is situatie tot op vandaag.

    Heeft er iemand mogelijk een idee in welke richting ik het moet zoeken? Iets met vrieskoude ofzo? Auto rijdt nog altijd even soepel als voordien.

    En is het gevaarlijk om voorlopig even met dat lampje aan te blijven rijden? Ik kan auto niet missen voor mijn werk.

    Alvast bedankt voor alle hulp

  • #2
    Als de wagen verder goed rijd geen zorgen maken.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Als de wagen verder goed rijd geen zorgen maken.
      geen zorgen maken.....als er echt iets mis is zal je het vanzelf wel merken, misschien is de gehele motor dan wel stuk, maar dat zijn dan zorgen voor later

      Gloeibougie kapot ?
      Last edited by ; 28/01/2017, 19:56.

      Comment


      • #4
        Lambdasonde vervangen?

        Bij de mijne was het ook aangegaan.Afgekeurd op de uitstoot.Laten uitlezen en gaf een foutmelding aan de voorste sonde.
        Die werd dus vervangen(250 €) en de foutcode werd gereset.Ik was nog maar 5 min. vertrokken bij de garage gaat dat lampje weer aan.
        Ik ben toen onmiddellijk terug gereden en gevraagd hoe dat mogelijk was.Weer laten uitlezen en foutmelding op de 2de sonde.
        Kreeg toen te horen dat ik die best ook liet vervangen en dat dit kwam dat als de eerste vervangen was de tweede meestal kapot ging .Of het lag aan de katalysator.
        Of het waar was weet ik nog altijd niet.Ik had de indruk dat men bij die garage er vooral op uit was om geld uit m'n zakken te kloppen.
        Ik ben vertrokken en heb op advies van sommigen m'n Polo eens goed laten uitblazen,naar de keuring gereden.Et voilà,probleemloos erdoor.
        Bij mij brandt dat lampje dus nog.Ik zal het nog wel eens laten resetten en dan zie ik wel weer.
        Typisch VW (Polo) probleem als je even googlet.
        Ik merkte trouwens geen verschil in vermogen met lampje aan of uit.Wel stottert hij als je niet hoog genoeg in toeren schakelt of niet snel genoeg terug schakelt.
        Last edited by ; 28/01/2017, 22:05.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

          geen zorgen maken.....als er echt iets mis is zal je het vanzelf wel merken, misschien is de gehele motor dan wel stuk, maar dat zijn dan zorgen voor later

          Gloeibougie kapot ?
          Zolang hij niet in noodloop gaat moet je u geen zorgen maken . Het is ook een polo van 12jaar die voor de rest goed rijd en niets meer waard is dan ga je ook niet naar een garage en de waarde van de wagen uitgeven om dat bepaalde storing eruit te krijgen waardoor hij achteraf niet beter gaat rijden ....

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

            Zolang hij niet in noodloop gaat moet je u geen zorgen maken . Het is ook een polo van 12jaar die voor de rest goed rijd en niets meer waard is dan ga je ook niet naar een garage en de waarde van de wagen uitgeven om dat bepaalde storing eruit te krijgen waardoor hij achteraf niet beter gaat rijden ....


            Daarin heb je gelijk,

            Comment


            • #7
              Hoe weet ik wanneer hij in noodloop gaat? En stel dat lambda kapot is, is het dan de moeite die te laten vervangen? Merci al voor de respons, voel me al wat meer op mn gemak nu

              Comment


              • #8
                noodloop = max 80 of 90 per uur en niet meer boven bepaald aantal toeren te krijgen ook bij volle gas

                Comment


                • #9
                  Ik vond 250€ veel geld voor een sonde.Daarom dat ik die tweede ook nog niet heb laten plaatsen.Dan zit ik al bijna aan het bedrag wat ik die auto betaald heb.Ik wacht af tot de volgende keuring.

                  Comment


                  • #10
                    Nog twee laatste opmerkingen:
                    1) Motorstoringlampje ging nadat het gereset was pas na +-24u en 100 km weer branden, kan het dan wel kapotte lambdasensor zijn?
                    2) Sinds dat EGR-klep is vervangen valt het me op dat aantal gereden km met volle tank is gezakt van +- 780 naar 720... Kan dit er mee te maken hebben?

                    Comment


                    • #11
                      kijk volgende tank noch eens, het was kouder van temp en dan verstookt elke auto wat meer

                      lees net dat egr klep al 3 maanden geleden is

                      Comment

                      Working...
                      X