Dag iedereen,
Ik ben een totale nitwit als het om auto's gaat, maar ik zit met een banaal doch storend probleem en ik kom nederig jullie hulp vragen.
Ik heb een VW Polo uit 2005, 145.000 km gereden. Drie maanden geleden ging plots mijn voorgloeien-lampje op dashboard aan, al snel gevolgd door lampje motormanagementstoring. Ik voelde ook dat auto aan vermogen ontbrak. Auto binnengedaan bij garage en na uitlezen bleek dat EGR-klep kapot was. Die is vervangen.
Vorige week ging ik weer rijden en toen ik na een korte rit naar winkel, opnieuw in auto wilde stappen om naar huis te gaan, brandde motormanagementstoring opnieuw. Weer naar garage, die zagen niet direct iets, maar stoplicht was kapot en hij dacht dat het daaraan zou kunnen liggen. Stoplicht vervangen, 100 km zonder problemen kunnen rijden, maar toen ik dag erna weer vertrok, ging lampje meteen aan (t is te zeggen, lampje ging na opstarten niet meer uit). Dat is situatie tot op vandaag.
Heeft er iemand mogelijk een idee in welke richting ik het moet zoeken? Iets met vrieskoude ofzo? Auto rijdt nog altijd even soepel als voordien.
En is het gevaarlijk om voorlopig even met dat lampje aan te blijven rijden? Ik kan auto niet missen voor mijn werk.
Alvast bedankt voor alle hulp
Ik ben een totale nitwit als het om auto's gaat, maar ik zit met een banaal doch storend probleem en ik kom nederig jullie hulp vragen.
Ik heb een VW Polo uit 2005, 145.000 km gereden. Drie maanden geleden ging plots mijn voorgloeien-lampje op dashboard aan, al snel gevolgd door lampje motormanagementstoring. Ik voelde ook dat auto aan vermogen ontbrak. Auto binnengedaan bij garage en na uitlezen bleek dat EGR-klep kapot was. Die is vervangen.
Vorige week ging ik weer rijden en toen ik na een korte rit naar winkel, opnieuw in auto wilde stappen om naar huis te gaan, brandde motormanagementstoring opnieuw. Weer naar garage, die zagen niet direct iets, maar stoplicht was kapot en hij dacht dat het daaraan zou kunnen liggen. Stoplicht vervangen, 100 km zonder problemen kunnen rijden, maar toen ik dag erna weer vertrok, ging lampje meteen aan (t is te zeggen, lampje ging na opstarten niet meer uit). Dat is situatie tot op vandaag.
Heeft er iemand mogelijk een idee in welke richting ik het moet zoeken? Iets met vrieskoude ofzo? Auto rijdt nog altijd even soepel als voordien.
En is het gevaarlijk om voorlopig even met dat lampje aan te blijven rijden? Ik kan auto niet missen voor mijn werk.
Alvast bedankt voor alle hulp
Comment