Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windgeluid Renault Megane IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Windgeluid Renault Megane IV

    Sinds enkel maanden rij ik met een Renault Megane IV.
    Over het algemeen content maar ... vanaf 110/km/uur horen de personen vooraan erg storende windgeluiden. Het is alsof er een raampje op een kier staat.
    De garagist heeft er eens mee gereden en hoort niets abnormaals ...
    Zijn er andere Megane IV-bestuurders die hetzelfde ervaren (dan moet ik me er spijtig genoeg mee leren leven) of is er iets mis met mijn wagen?

  • #2
    Denkelijk elektrische ramen die terug moeten ingeleerd worden wanneer ze totaal dicht zijn en niet op een kiertje.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

    Comment


    • #3
      Garagisten zijn in het algemeen redelijk doof en blind.

      Comment


      • #4
        Ramen die inderdaad opnieuw gekalibreerd moeten worden. Hoe je dat doet, vind je gewoonlijk wel in de manual terug.
        Of de deur die niet goed afgesteld staat (bovenkant die iets te veel 'open' staat, en daardoor op hogere snelheid verder open wordt gezogen door de rijwind.
        Dat laatste kun je testen door met je hand tegen de bovenkant van de deur (bovenste raamkader) te duwen, verergert het geluid, dan is er veel kans dat de deur niet meer ten volle sluit.
        Vroeger deed men dan het raam open, en trok men aan de bovenkant van de deur, om de boel een beetje terug te plooien.
        Het kan ook iets minder rudimentair .
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #5
          As ik me niet vergis is dat hok nog in volle garantie.

          Comment


          • #6
            Maar de garagist hoort het niet... Kan ook een buitenspiegel zijn die geruis geeft. Bij de Scenic van mijn vrouw was er een heel klein spleetje aan de spiegelkap. Dit gevuld en geruis was weg. Je kan eerst zoeken naar spleetjes die kunnen ruisen en die eens afplakken. Dan één voor één de plakkers wegnemen tot je het weer hoort en dan weet je war het is.
            Ook de truuk van de deur is goed. Ruiten calibreren, ik denk het niet. Maar je kan dit doen door de batterij even los te koppelen. Daarna zullen de ruiten in schokjes naar beneden en omhoog gaan. Je opent de ruit een beetje. Daarna weer volledig dicht doen en op het bovenste punt de knop even vasthouden in de richting naar boven. Dan is de ruit terug ingelezen.

            Comment


            • #7
              Ik had hetzelfde voor bij zowel Clio IV als Captur, enorm storend (beiden waren aangekocht toen ze nog maar pas op de markt waren). Oplossing: nieuwe raamrubbers.
              Echt triestig dit.

              Andere problemen met de Captur:
              - Iemand die enkele vijzen heeft laten vallen in het kofferdeksel tijdens productie (continu geratel), interieurverlichting die niet voldoende is bevestigd waardoor deze regelmatig bengelt naast minne kop, ruitenwissers die blokkeren vanaf +- 80km/h, ... Allen sedert kilometerstand 0

              Bij de Kadjar blijkbaar hetzelfde verhaal.

              Comment

              Working...
              X