Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twingo 1.2 start plots niet meer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Twingo 1.2 start plots niet meer

    Hallo,

    Tot mijn allergrootste verbazing start mijn Twingo 1.2 benzine plots niet meer als ik wil wegrijden van de parking. Het waarschuwingslampje van de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging brandt. Dat is alles. Dus een uur voordien rijdt de wagen normaal en een uur nadien is hij zo dood als een pier.

    Geprobeerd om te starten op een andere wagen met startkabels. Geen enkele beweging in te krijgen. De batterij lijkt niet zo direct de oorzaak te zijn.

    Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit raadsel kan zijn ?

    Mvg

  • #2
    Draait de starter rond? Zo nee... starter zelf kapot? Zo ja, bovenste dode punt sensor slecht contact, anti diefstal die blijft pinken, proberen met tweede sleutel,...

    Comment


    • #3
      Beginnen met meten , zekeringen nakijken.....

      Comment


      • #4
        Benzinepeilmeter is defect. Diagnose is gedaan door de garage. De wagen was intussen naar garage gesleept, het was dus geen optie om zelf nog veel te testen.

        Het is wel raar dat door een defecte peilmeter - wat op zich geen blokkerend defect is of zou moeten zijn - de wagen en de motor en de startmotor geen vin meer verroeren.

        Comment


        • #5
          dus de auto denkt dat hij geen naft meer heeft en wil daarom niet meer starten??

          modernen brol

          Comment


          • #6
            Tigra, effectief, behoorlijk brolgehalte als je het mij vraagt.
            Ik zou het ontwerpproces er achter wel eens willen zien. Normaliter zou men verwachten dat men een deelsysteem zo ontwerpt dat als er een meter defect gaat, deze het deelsysteem niet kan blokkeren. Simpel gezegd volstaat het de meter in parallel te zetten. Als je de meter in serie zet, dan stopt alles natuurlijk. Dat is ook kassa kassa voor de dealers. Al die wagens die het plots vertikken. Je kan ook geen kant meer op, je hebt maar 1 alternatief dat is de garage bellen. En dan begint de teller te lopen: sleepkosten, ze vervangen ook zowat het ganse deelsysteem, wie kan het trouwens controleren wat er wel/niet defect is. Een mens zou denken dat men het ontworpen heeft om gegarandeerd in de kosten te komen. Dit is de moderne vooruitgang op zijn best.

            Comment


            • #7
              Is inderdaad een rechtstreeks gevolg van het ontwerp ... het is dan ook geen fenomeen van de moderne vooruitgang, maar eerder een merkgebonden fenomeen.

              Comment


              • #8
                pompen in de tank kunnen volstrekt niet tegen droog draaien. Goedbedoeld dus...

                Comment

                Working...
                X