Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW transporter T4: distributieriem gebroken - welke onderdelen nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW transporter T4: distributieriem gebroken - welke onderdelen nodig?

Zoals de titel vermeld is mijn distributieriem gebroken tijdens het rijden, de gegevens:

VW transporter T4
    Van 2003
    184 000 km, eerste distributieriem vervangen op 117 000 km
    2500 TDI
    65kW / 88 PK

Vastgestelde schade:
    - beide riemen gebroken
    - nokkenas op 4 plaatsen gebroken
    - kleppen gescheurd

Toevallig vond ik in Duitsland volgende cilinderkop + veren + kleppen + nokkenas

Kan iemand mij vertellen of dit het correcte onderdeel is die ik nodig heb? Volgens mij is de motorcode AJT.

Reden waarom ik dit vraag - wagen staat nu bij een zelfstandig garagehouder (met 20 jaar ervaring bij VW) welke openstaat om toegeleverde onderdelen te monteren, hij voorziet ongeveer een 15 tal werkuren. Indien dit het correcte onderdeel is zou de kost beduidend lager uitvallen dan gebruik te maken van de officiële VW prijs die 1600-1700 euro bedraagt.

Tevens heb ik ook een 2de gedemonteerde (gecontroleerd en gereinigd) cilinderkop met nokkenas en kleppen gevonden, 3 maand garantie (geen idee of dit effectief een waarde heeft) voor 550 euro.

Thx

De vraag is of je zuigers niet beschadigd zijn. Als dat het geval is....

Comment

Ik zou een andere kopen.

Comment

Je kan checken of de pistons even hoog komen door telkens wat met de motor te draaien(kromme biélle). Denkelijk is dat een direct ingespoten diesel en zou de verbrandingskamer en uitsparing kleppen op de piston nog intact moeten zijn.
        Voor de rest zal het wel lukken. Nokkenasdiagram kan anders zijn maar omdat het dezelfde type is zal het wel idem zijn.
        Is dat een campingwagen omdat ge daar zoveel moeite voor doet ?
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
        X