Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Scenic I 1.6 16V Thermostaathuis lekt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Scenic I 1.6 16V Thermostaathuis lekt

Mijn vader heeft een Scenic I uit 2002 met een 1.6 16V benzinemotor.

Er lekt koelvloeistof uit het thermostaathuis. Af en toe vinden we wat rode druppels onder de wagen.
    Dit geeft een roze aanslag (foto onderaan).
    Vreemd genoeg is de gebruikte koelvloeistof geel-groen. Is het normaal dat deze dan rode vloeistof lekt?

De garage wil het thermostaathuis helemaal vervangen (kosten +- 400 euro).
    Ik vraag me af of ik niet gewoon de pakking kan vervangen? Dat kost me 3,50 euro plus wat nieuwe koelvloeistof. Wat denken jullie?

Dikwijls is dat een O-ring of vierkante die te hard, te plat is geworden en geen rek meer heeft. Maar is die rubber dichting apart te verkrijgen ? Of is het huis ergens stuk ?
    Ontluchten is soms ook nodig,Google maar wat.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
      Dikwijls is dat een O-ring of vierkante die te hard, te plat is geworden en geen rek meer heeft. Maar is die rubber dichting apart te verkrijgen ? Of is het huis ergens stuk ?
      Ontluchten is soms ook nodig,Google maar wat.
      Thermostaatpakking is gewoon apart te verkrijgen. Het lijkt ook wel echt uit de joint te komen.
      Zou het kunnen dat er een gat in het thermostaathuis zit? Alles is mogelijk, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk.

Comment

Working...
      X