Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofsysteem ontluchten na onderhoud aan brandstofsensor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Brandstofsysteem ontluchten na onderhoud aan brandstofsensor?

    Ik wil de brandstofsensor van een Audi a6 quattro diesel uit 2005 even uit de tank halen om hem schoon te maken, omdat de brandstofmeter langzaam reageert en een te optimistisch brandstofniveau aangeeft. De vlotters zitten onder de achterbank. Als ik de cover los draai van de vlotter aan de passagierszijde, zitten daar 3 connecties: 1 elektrisch en 2 brandstoflijnen. Volgens instructies op het internet moeten alle kabels los en moet de cover verwijderd worden om bij de sensor te kunnen komen. Als ik de brandstoflijnen losmaak, krijg ik dan niet lucht in het systeem, waardoor ik nadat alles weer aangesloten is, het brandstofsysteem moet ontluchten?

    2e vraag: welke zekeringen horen bij de brandstofsensor en het instrumentencluster? ik zie overal 15 en 28 langskomen, maar 15 is de "kombigaraet" en 28 bestaat niet.

  • #2
    Als het soepele brandstofleidingen zijn kun je ze misschien voorzichtig toeknijpen met vb. een tang. Zo kan er geen brandstof uit de leiding en dus zeker ook geen lucht in. Langs de andere kant denk ik niet dat het een groot probleem zal zijn als de leiding toch leegloopt. Je brandstoffilter zit immers nog vol dus zal de motor gewoon aanslaan. Het kan ook zijn dat uw A6 een opvoerpomp in de tank heeft die de diesel van de tank naar de brandstofpomp pomp, dan is het ook geen probleem. Contact opzetten en de diesel wordt naar voor gepompt.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door metiz
      Ik wil de brandstofsensor van een Audi a6 quattro diesel uit 2005 even uit de tank halen om hem schoon te maken, omdat de brandstofmeter langzaam reageert en een te optimistisch brandstofniveau aangeeft. De vlotters zitten onder de achterbank. Als ik de cover los draai van de vlotter aan de passagierszijde, zitten daar 3 connecties: 1 elektrisch en 2 brandstoflijnen. Volgens instructies op het internet moeten alle kabels los en moet de cover verwijderd worden om bij de sensor te kunnen komen. Als ik de brandstoflijnen losmaak, krijg ik dan niet lucht in het systeem, waardoor ik nadat alles weer aangesloten is, het brandstofsysteem moet ontluchten?

      2e vraag: welke zekeringen horen bij de brandstofsensor en het instrumentencluster? ik zie overal 15 en 28 langskomen, maar 15 is de "kombigaraet" en 28 bestaat niet.
      Bedrading moet aangepast worden.. Al een paar keer meegemaakt..

      Comment

      Working...
      X