Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Band gemaakt met tap/prop, veilig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Band gemaakt met tap/prop, veilig?

Voor de winter lekte een van mijn zomerbanden en heb ik die laten maken in een bandencentrale. Ik merkte kort daarna opnieuw verlies van druk. Ik heb hem nu terug gebracht naar dezelfde centrale. Daar hebben ze hem opnieuw gemaakt, maar bij het uitladen van mijn velg uit de koffer merkte ik dat er een prop in zat met vet rond. Ik dacht dat ze dit met een "parapluutje" gingen vulkaniseren.

Mijn vraag aan de kenners: is dit veilig om mee rond te rijden? Al ben ik van plan een nieuwe band te bestellen. Het gaat om een Michelin PS4 in goede staat.

Met de prop op zich is niets mis, maar alles staat of valt met welke schade er aan de band was. Als je een scheurtje had ipv een perforatie mag de band niet hersteld worden bvb.

Verder geen enkele reden dat je die band niet volledig kan oprijden.

Comment

Nuttige info, dankuwel.
      Ik woon in een buurt waar enorm gebouwd wordt en waar vermoedelijk veel spijkers en dergelijke op straat liggen. Dit is lek nummer drie op een paar maand tijd, tweede in de Michelins en een keer in winterbanden. Mij vriendin is ook nog niet gespaard gebleven.
      Zou leuk zijn om zorgenvrij met deze band te kunnen blijven rijden.

Comment

Kan geen kwaad.

Verstuurd met de postduif.

Comment

geen probleem, recentelijk ook 2 keer voorgehad met zo goed als nieuwe banden. Telkens een stuk metaal erin. Metaal eruit, prop erin (is toen telkens door VAB gedaan).
          Zoals eerder gezegd, zolang het geen scheur is, want dat komt niet goed

Comment

Ook eens een platte band gehad. Touring gebeld en die hebben daar ook zo'n prop ingestoken, was volgens hun geen enkel probleem en kan een banden leven mee. Heb er nog 5000km mee gereden. Zolang het goed gedaan is kan dat geen kwaad
            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

LL geweest met V - band . Daar plakt men binnen een grote plakker in zoals men fietsbanden plakt. En wordt dan nog eens extra gecheckt in een waterbad . Dus geen nestel of paddenstoel erin ,ik weet niet ,mss onbalans door de snelheid.
              Last edited by wielscheel; 10/03/2017, 22:08.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ik ga toch een nieuwe band bestellen. Mijn gemoedsrust is mij meer waard dan de prijs van 1 PS4.
                Deze gaat dan bij de andere banden in mijn garage waarvan ik denk dat ik ze ooit nog ga oprijden

Comment

Zo'n band met een prop erin kan mettertijd wel lawaai maken. Anderzijds is zo'n herstelling echt wel betrouwbaar hoor.

Comment

1 band vervangen is ook niet zo'n goed idee misschien, heb je verschillende profiel diepte en slijtage op dezelfde as.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                      Ik ga toch een nieuwe band bestellen. Mijn gemoedsrust is mij meer waard dan de prijs van 1 PS4.
                      Deze gaat dan bij de andere banden in mijn garage waarvan ik denk dat ik ze ooit nog ga oprijden
                      zou ik niet doen
                      Z4 M40i

Comment

Nog eens langs gegaan bij de bandencentrale. De prop zit dus waar ze vorige keer een patch hebben gekleefd. Band is hiervoor opnieuw van de velg gehaald. Ik heb ondertussen zo wat alles op het webs gelezen en bekeken wat er te vinden is over banden herstellen. Conclusie: geen nieuwe band besteld en ik ga gerust de baan op met mijn zomerbanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s
                          Banden moet je met 2 vervangen

Comment

Working...
                          X