Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag deze olie in mijn opel astra diesel station 2002?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mag deze olie in mijn opel astra diesel station 2002?

Mag deze olie in mijn opel astra diesel station 2002?

5W40 505.01

In de titel staat diesel vermeld, maar op het product zelf niet. Wil dit dan zeggen dat het zowel in naft mag als in diesel?

kap maar vol !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      kap maar vol !
      Let hiermee op

Heb zo ooit eens telefoon gehad van een klant die zei dat zijn wagen niet meer startte en dat er olie uit de uitlaat kwam. Kerel had de olie gevuld tot gans van boven... 15 liter of zo had hij erbij gedaan. Was kwaad op mij omdat het geen garantie was... En denken dat dienen auto geen druppel olie verbruikte.

Comment

voor sommige mensen zet ge beter een extra slot op de motorkap...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
          voor sommige mensen zet ge beter een extra slot op de motorkap...
          Bedoel je hiermee dat de olie die ik vermelde niet in mijn type auto mag, of was het een referentie naar de post van DHL over te veel inkappen?

Comment

kap maar vol (tot aan het max. streepje)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              kap maar vol (tot aan het max. streepje)

Comment

Eens synthetische olie, altijd synthetische olie.

Comment

Ik zou voor een fatsoenlijk olie merk gaan.

Comment

Goede opmerking.

Comment

Waarom? Het is toch maar voor in een Astra te kappen

Comment

Omdat je betere kwaliteit voor minder geld kan kopen.

Trouwens, olie koop je niet in de GB ... tenzij je op zoek bent naar slaolie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                          Omdat je betere kwaliteit voor minder geld kan kopen.

Trouwens, olie koop je niet in de GB ... tenzij je op zoek bent naar slaolie.
                          Is de frituurolie van de Carrefour dan niet goed? (GB, dat is wel al wat jaren geleden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OudOpelke Bekijk Berichten

Bedoel je hiermee dat de olie die ik vermelde niet in mijn type auto mag, of was het een referentie naar de post van DHL over te veel inkappen?
                            Was zonder citaat, dus rechtstreeks antwoord op de vorige post.

Wat betreft de olie die jij aangaf: van andere merken weet ik het niet, maar Mercedes heeft een lijst met alle oliën die goedgekeurd zijn. Norauto staat daar niet op en heeft dus niet de goedkeuring die ze beweren te hebben. In hoeverre kloppen de andere fantastische goedkeuringen dan? Alleen al omwille van zulke oneerlijkheid kan ik zo'n product niet aanbevelen, los van de onzekerheid.

Verder: er zijn op de Europese markt zeer weinig tot geen oliën te koop die enkel met 1 brandsto mogen gebruikt worden. ACEA speciicaties gelden zowel voor Benzine als Diesel, bvb. Vaak wordt er in een productnaam wel diesel vermeld, maar wordt het identieke product ook zonder die toevoeging in de naam verkocht voor benzinerijders.

De Mercedes goedkeuringslijsten vind je hier: https://bevo.mercedes-benz.com/bevol...229.51_en.html

Comment

Working...
                            X