Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtje Hill assist brand rood Kia Sportage 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lichtje Hill assist brand rood Kia Sportage 2012

Allen,
    Situatie: Vrijdag mijn winterbanden laten wisselen naar zomerbanden, op het eerste zicht alles ok. Zaterdag rij ik naar de Makro in Machelen en eens op de autostrade merk ik dat mijn cruise control niet werkt. Iets erna merk ik dat het lichtje van de Hill Assist constant rood brand, en ook de schakel indicator op het dashboard doet niks meer.(niet dat ik dat mis). Kunnen ze in de garage iets losgetrokken hebben bij de wissel van de wielen? Of heeft er iemand een idee wat dit kan zijn? Zal er vanavond eens mee binnen moeten gaan om hem te laten uitlezen denk ik..
    Vindt het raar dat het allemaal net na een bandenwissel gebeurt.(kan toeval zijn natuurlijk)

Hallo Marc, lang geleden!

Zal iets met de remmen te maken hebben veronderstel ik. Kan alleen iets zeggen over de niet werkende cc.

Ik heb dat met de mijne destijds ook een paar keer voorgehad dat de cc niet werkte, meestal als ik op de snelweg vertrok aan een parking. Zolang als je de rem niet aangeraakt hebt na vertrek werkte de cc niet, dat is een veiligheidsinstelling van Kia blijkbaar. Wel vervelend als je het niet weet, heb de oplossing toen ergens op een Hollandse website gevonden.
    Dus denk ik dat dit in combinatie met het brandend hill assist lampje zeker iets met de remmen gaat te maken hebben.
    Waarschijnlijk hebben die mannen iets geraakt of losgetrokken, één van de redenen dat ik tot grote tevredenheid nu al een paar jaar met all seasons rijd, zo kunnen ze niks vernielen of beschadigen

En je hebt je 7 jaar garantie toch nog veronderstel ik?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Hey Jocar,

Ja inderdaad lang geleden dat ik hier nog geweest ben. Heb er al eens zitten op googlen,en wat ik wel eens tegen kom is dat het de 'brake switch" dus de schakelaar aan je rempedaal zou kunnen zijn. Die heeft blijkbaar ook met de cc te maken.. Maar voor wielen te wisselen moet je niet in de auto zijn hé...
      Vindt het toch maar raar dat het juist nu gebeurt, nu dat de wielen gewisseld zijn, maar ja, kan evengoed toeval zijn.Heb mijn garantie nog, alleen is mijn dealer geen Kia dealer meer...
      Voor de rest nog steeds super tevreden van de sportage..Heb hem zelfs laten ombouwen naar lederen interieur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc12010 Bekijk Berichten
        Hey Jocar,

Ja inderdaad lang geleden dat ik hier nog geweest ben. Heb er al eens zitten op googlen,en wat ik wel eens tegen kom is dat het de 'brake switch" dus de schakelaar aan je rempedaal zou kunnen zijn. Die heeft blijkbaar ook met de cc te maken.. Maar voor wielen te wisselen moet je niet in de auto zijn hé...
        Vindt het toch maar raar dat het juist nu gebeurt, nu dat de wielen gewisseld zijn, maar ja, kan evengoed toeval zijn.Heb mijn garantie nog, alleen is mijn dealer geen Kia dealer meer...
        Voor de rest nog steeds super tevreden van de sportage..Heb hem zelfs laten ombouwen naar lederen interieur.
        Oei, dan maar naar een andere dealer hé, die moeten de garantie ook geven. Ik ga tegenwoordig bij een Poolse MB dealer en zelfs daar geen garantie probleem.

Leuk te lezen dat je nog altijd heel tevreden bent, ik zie mij ook nog ooit opnieuw een Kia kopen, super auto's!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ben misschien wat voorbarig geweest met mijn bericht hier te plaatsen.. Het is al opgelost.
          Bij mijn huidige dealer binnen geweest, deze heeft de wagen aan de computer gehangen en uitgelezen. Bleek een schakelaartje te zijn aan de koppeling die kapot was, da's zo'n soortgelijke "switch" zoals de brake switch. Hij had deze liggen en is direct vervangen. Op een half uurtje was het probleem van de baan :-) Ik weer happy hé
          Toeval dat dit juist nu met de wielen wissel gebeurde..
          Last edited by marc12010; 20/03/2017, 22:42.

Comment

Goed zo, opgelost alweer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc12010 Bekijk Berichten
              Ben misschien wat voorbarig geweest met mijn bericht hier te plaatsen.. Het is al opgelost.
              Bij mijn huidige dealer binnen geweest, deze heeft de wagen aan de computer gehangen en uitgelezen. Bleek een schakelaartje te zijn aan de koppeling die kapot was, da's zo'n soortgelijke "switch" zoals de brake switch. Hij had deze liggen en is direct vervangen. Op een half uurtje was het probleem van de baan :-) Ik weer happy hé
              Toeval dat dit juist nu met de wielen wissel gebeurde..
              Had hij niet toevallig liggen, die gaan vaak stuk. Heb er ook al enkele van vervangen.

Comment

Working...
              X