Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes en achterlichten aanhangwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes en achterlichten aanhangwagen

Ik heb op mijn aanhangwagen wegens kapot licht er ineens led varianten opgezet. Met de Skoda octavia geen enkel probleem. Alles werkt naar behoren.
    Maar de Mercedes GL ziet de lichten zelfs niet. En de Skoda heeft eveneens lamp controle. Is de Mercedes nu zoveel gevoeliger? Vroeger met de gewone lichten geen enkel probleem op de Mercedes.
    Nu zei er iemand die bij een ander merk werkt dat je dit zou kunnen laten aanpassen in de boordcomputer.
    Navraag bij Mercedes zei dat dit niet kan. Maar ik geloof ze moeilijk. Ze zeggen zelfs dat een gordel signaal niet kan afgezet worden. En daarvan weet ik dat het wel kan.
    Mijn grote vraag is dus eigenlijk of er hier mensen zijn die werkzaam zijn bij een Mercedes garage of veel kennis hieromtrent hebben? En me meer uitleg kunnen verschaffen.
    Alvast bedankt.

Geen hulp, wel vaststelling, zie heel veel recente wagens met remork en geen werkende pinkers op de sleep en de pinkers van de trekker gaan dubbel zo snel...viel me op

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Ok merci bobo. Ook vaak dat men gewoon de aanhangwagen niet onderhoud. Ik check altijd voor vertrek. Zou niet willen dat er eentje vanachter in knalt omdat de stoplichten niet werken

Comment

ge zit met waarschijnlijk met parkeersensoren en moeten die dus, via een aparte module die bij de trekhaak hoort uitgeschakeld worden, van zodra de stekker wordt ingestoken. Dan wordt ook getest via je BSI (boordcomputer die het CAN bus systeem aanstuurt) of al de lichten nog werken. Merkt die een te lage spanning op (zoals bij ledlampen wel vaker het geval is), geeft die een foutmelding weer. Ook wordt in functie daarvan de snelheid van de richtingaanwijzers aangepast zodat je niet, zoals bobo vermeldt, met richtingaanwijzers zit die te snel werken.
        Enigste wat je nog kan doen is per kring een weerstand inbouwen die voldoende stroom trekt om de BSI wijs te maken dat de lampen normaal werken.
        www.peugeotforum.be

Comment

Denk dat ik gewoon terug normale achterlichten ga steken. Dan is alles opgelost. Maar die Leds schijnen veel beter.

Comment

steek dan leds met can bus aansluiting
            www.peugeotforum.be

Comment

Of kabels die erop voorzien zijn.

Comment

wat gaat er fout op de gl, gaat geeneneen lamp branden of geeft de dash een fout ?

Comment

Bobo sorry voor de late reactie. Hectisch geweest op het werk. Er gaat geen enkele lamp aan. Maar ook niks van melding op dashboard. Precies alsof de stekker niet insteekt. Ik heb online modules gevonden die je kan pluggen tussen de auto en aanhanger. Maar die kosten veel geld en zouden niet werken op een G klasse. Dus wie weet ook wel niet op een GL.

Comment

Tja...elektronica en MB...zal nooit goed samen gaan.
                    Was zo al in't verleden, en dan spreek ik van voor 2000 (wanneer er een remrok aan een W124 aan te pas kwam was het het omzeep) en er is later nog geen verandering in gekomen.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

en hoe geraakte het dan opgelost, metaxa ?
                      mss helpt het wel voor een iets latere gl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        en hoe geraakte het dan opgelost, metaxa ?
                        mss helpt het wel voor een iets latere gl
                        Wij hadden een vloot van 15 voertuigen, er waren er toen een paar uitgerust met een trekhaak. Als de ene niet werkte namen we dus een andere. Ondertussen kon de mekanieker zich al vloekend bezig houden met het probleem te zoeken.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                        X