Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toerental schiet omhoog tijdens draaien bij stilstand

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toerental schiet omhoog tijdens draaien bij stilstand

Ik heb een R19 1.7 carbu 92pk van 1989.
    Deze is voorzien van stuurbekrachtiging.
    Mij probleem is het volgende, als ik stil sta en ik draai aan het stuur tijdens het parkeren bv. dan schiet het toerental omhoog tot zo'n 3000 toeren.
    Ik denk dat het servo gerelateerd is maar weet niet wat.
    Iemand ervaring met dit probleem of een oplossing?

Idd servorelateerd, maar is het niet vooral bij de kompleet uitdraaien en minder rond het nulpunt ?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Zou daar een stappenmotortje of klepje inzitten die het toerental wat verhoogd wanneer de motor iets belast is ?
      Dit wordt bij heel wat merken gebruikt om het toerental wat op de voeren bv. wanneer de airco aangaat bij stationair toerental.
      Dit is hier misschien het geval wanneer er aan het stuur gedraaid wordt (motor wordt belast door de servo pomp) maar in dit geval dan defect (te veel lucht naar de motor sturen).
      Z4 M40i

Comment

De toeren gaan al omhoog na een kwart draai. Normaal zou het toerental een 200tal toeren omhoog moeten gaan bij belasting.
        zou dit stappenmotortje of klepje apart te vervangen zijn of moet gans de servopomp vervangen worden?

Comment

Dit heeft niets met de servo pomp te maken , volgens mij is het een klepje die wat extra lucht in de motor laat die defect is.
          Z4 M40i

Comment

Vraag eens na op problemcar.nl ?

Comment

Zal daar ook eens op kijken. Bedankt voor de tip.
              Dat mogelijks defect klepje staat dus los van de servopomp.

Comment

oorzaak al gevonden?
                Z4 M40i

Comment

Working...
                X