Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stationair hoge toeren, geen vermogen in 2de versnelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Stationair hoge toeren, geen vermogen in 2de versnelling

    Welkom,

    ik zit met een probleem en hoop op jullie advies.
    Wat denken jullie dat hier het probleem kan zijn en hoe kan dit opgelost worden?



    Auto:
    Hyundai Elantra (XD) 2.0 CRDI, 113 PK, BJ. 2003


    Symptomen (dit doet zich voor sinds gisteren 02/04):
    - motorlampje brandt continu,
    - stationair draait de auto 1.200 à 1.300 toeren,
    - in tweede vitesse verliest de wagen het vermogen. Dit is één keer voorgevallen.
    - eerder is ook al een paar keer voorgevallen dat de auto schokte in 2de versnelling.


    Mogelijke oorzaken?:
    - Starten: verouderde bougies, bougiekabels, bobine, verdeelkap, roter?
    - Filtering: verstopte brandstoffilter? (vervangen 12.000 km geleden)
    - Transmissie: versleten koppeling?


    Wat denken jullie dat hier de oorzaak kan zijn en waarom?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.





    Last edited by ; 03/04/2017, 15:57.

  • #2
    Ik zou de wagen binnen doen in een garage en niet zelf proberen aan te sleutelen in uw geval. CRDI bougiekabels, rotor en wat weet ik nog allemaal zullen wel defect zijn.

    Comment


    • #3
      een diesel heeft niets van ontsteking...zelfontbrander weetjewel

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        een diesel heeft niets van ontsteking...zelfontbrander weetjewel
        Net daarom dat ik het zo schreef

        Als je zulke dingen niet weet, ben je beter ver van de motorkap weg te blijven. Kan alleen maar meer schade maken door er zelf aan te prutsen...

        Comment


        • #5
          Ik peins hee, dat de culateur kapot is!
          Nooit vervangen door een niet-originele culateur, dat is niet goed voor de hoogfrequentie-ontsteking!
          Last edited by Maurice P.P.; 03/04/2017, 18:03.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Foetus.Kojak
            Welkom,

            ik zit met een probleem en hoop op jullie advies.
            Wat denken jullie dat hier het probleem kan zijn en hoe kan dit opgelost worden?



            Auto:
            Hyundai Elantra (XD) 2.0 CRDI, 113 PK, BJ. 2003


            Symptomen (dit doet zich voor sinds gisteren 02/04):
            - motorlampje brandt continu,
            - stationair draait de auto 1.200 à 1.300 toeren,
            - in tweede vitesse verliest de wagen het vermogen. Dit is één keer voorgevallen.
            - eerder is ook al een paar keer voorgevallen dat de auto schokte in 2de versnelling.


            Mogelijke oorzaken?:
            - Starten: verouderde bougies, bougiekabels, bobine, verdeelkap, roter?
            - Filtering: verstopte brandstoffilter? (vervangen 12.000 km geleden)
            - Transmissie: versleten koppeling?


            Wat denken jullie dat hier de oorzaak kan zijn en waarom?
            Alvast bedankt voor jullie reacties.




            Het zal zeker geen van de mogelijke oorzaken zijn die je zelf opgeeft.

            Auto moet uitgelezen worden. Daarna kan je misschien meer weten, aan de hand van de weinige info is het onmogelijk om een mogelijke oorzaakt aan te duiden.

            Als ik dan toch moet gokken denk ik eerder dat een bepaalde sensor een verkeerde waarde doorgeeft waardoor de motorbesturingseenheid een standaard inspuiting voorziet waardoor het toerental stationair hoger is, maar het kan zoveel zijn...




            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
              Ik peins hee, dat de culateur kapot is!
              Nooit vervangen door een niet-originele culateur, dat is niet goed voor de hoogfrequentie-ontsteking!
              Alle gekheid op een stokje,... ik ben ervan overtuigd dat de batterij stuk is. Die is volledig op en de motor krijgt te weinig elektriek hierdoor. En dan begint hij te sputteren. Vergelijk het met bvb een v*******r waarvan de batterijen ver leeg zijn. Dan gaat er een lampje branden, draait hij niet schoon meer in tweede vitesse, moet je terug naar eerste vitesse enz....

              Comment


              • #8
                Ondertussen heb ik een Hyundai Shop Manual kunnen vinden op het internet en heb ik daarin enkele problemen kunnen terugvinden die zich in mijn geval voordoen. Hierbij de links:






                Verder ben ik eens goed gaan kijken naar de motor en heb ik een beetje diesel aan de buitenkant van de injectiepijp gevonden. Ik had de laatste twee weken een grooter verbruik maar indien ik een serieuze lek zou hebben, dan zou er toch redelijk wat diesel op de motor aanwezig moeten zijn?
                Slechte gloeibougies zijn niet uitgesloten. Ik rijd al 5 jaar met deze tweedehands auto zonder deze te hebben vervangen.

                Ik ben van plan om toch eerst langs de garage te gaan voor een duidelijke diagnose. Ik zal later posten wat ze hebben gedaan om dit op te lossen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                  Alle gekheid op een stokje,... ik ben ervan overtuigd dat de batterij stuk is. Die is volledig op en de motor krijgt te weinig elektriek hierdoor. En dan begint hij te sputteren. Vergelijk het met bvb een v*******r waarvan de batterijen ver leeg zijn. Dan gaat er een lampje branden, draait hij niet schoon meer in tweede vitesse, moet je terug naar eerste vitesse enz....
                  Ja, OK, dat zou kunnen, maar toch niet als uw injectiepijp lekt? Ik denk dat ge dan DIT beter eens probeert:

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                    Ja, OK, dat zou kunnen, maar toch niet als uw injectiepijp lekt? Ik denk dat ge dan DIT beter eens probeert:
                    Mijnen otto is een zij. Denk dat 't ne travestiet is zulle want echte hij's bestaan niet.

                    Comment


                    • #11
                      Je moet altijd éérst beginnen met uitlezen voordat je van alles gaat veranderen.

                      Comment


                      • #12
                        Boordcomputer gaf fout van de potentiemeter aan. De garagist heeft deze fout uitgelezen en alles werkt terug normaal

                        Comment


                        • #13
                          Tijd voor iets nieuws. Weg met deze roetketel.
                          Een diesel die op 14 jaar niet op gereden is.... had een benzine moeten zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Foetus.Kojak Bekijk Berichten
                            fout van de potentiemeter aan.
                            Een potentieprobleem dus.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                              Een potentieprobleem dus.
                              1 pilleke per tankbeurt:

                              Comment

                              Working...
                              X