Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stationair hoge toeren, geen vermogen in 2de versnelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stationair hoge toeren, geen vermogen in 2de versnelling

Welkom,

ik zit met een probleem en hoop op jullie advies.
    Wat denken jullie dat hier het probleem kan zijn en hoe kan dit opgelost worden?

Auto:
    Hyundai Elantra (XD) 2.0 CRDI, 113 PK, BJ. 2003

Symptomen (dit doet zich voor sinds gisteren 02/04):
    - motorlampje brandt continu,
    - stationair draait de auto 1.200 à 1.300 toeren,
    - in tweede vitesse verliest de wagen het vermogen. Dit is één keer voorgevallen.
    - eerder is ook al een paar keer voorgevallen dat de auto schokte in 2de versnelling.

Mogelijke oorzaken?:
    - Starten: verouderde bougies, bougiekabels, bobine, verdeelkap, roter?
    - Filtering: verstopte brandstoffilter? (vervangen 12.000 km geleden)
    - Transmissie: versleten koppeling?

Wat denken jullie dat hier de oorzaak kan zijn en waarom?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

Last edited by ; 03/04/2017, 15:57.

Ik zou de wagen binnen doen in een garage en niet zelf proberen aan te sleutelen in uw geval. CRDI bougiekabels, rotor en wat weet ik nog allemaal zullen wel defect zijn.

Comment

een diesel heeft niets van ontsteking...zelfontbrander weetjewel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        een diesel heeft niets van ontsteking...zelfontbrander weetjewel
        Net daarom dat ik het zo schreef

Als je zulke dingen niet weet, ben je beter ver van de motorkap weg te blijven. Kan alleen maar meer schade maken door er zelf aan te prutsen...

Comment

Ik peins hee, dat de culateur kapot is!
          Nooit vervangen door een niet-originele culateur, dat is niet goed voor de hoogfrequentie-ontsteking!
          Last edited by Maurice P.P.; 03/04/2017, 18:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Foetus.Kojak
            Welkom,

ik zit met een probleem en hoop op jullie advies.
            Wat denken jullie dat hier het probleem kan zijn en hoe kan dit opgelost worden?

Auto:
            Hyundai Elantra (XD) 2.0 CRDI, 113 PK, BJ. 2003

Symptomen (dit doet zich voor sinds gisteren 02/04):
            - motorlampje brandt continu,
            - stationair draait de auto 1.200 à 1.300 toeren,
            - in tweede vitesse verliest de wagen het vermogen. Dit is één keer voorgevallen.
            - eerder is ook al een paar keer voorgevallen dat de auto schokte in 2de versnelling.

Mogelijke oorzaken?:
            - Starten: verouderde bougies, bougiekabels, bobine, verdeelkap, roter?
            - Filtering: verstopte brandstoffilter? (vervangen 12.000 km geleden)
            - Transmissie: versleten koppeling?

Wat denken jullie dat hier de oorzaak kan zijn en waarom?
            Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het zal zeker geen van de mogelijke oorzaken zijn die je zelf opgeeft.

Auto moet uitgelezen worden. Daarna kan je misschien meer weten, aan de hand van de weinige info is het onmogelijk om een mogelijke oorzaakt aan te duiden.

Als ik dan toch moet gokken denk ik eerder dat een bepaalde sensor een verkeerde waarde doorgeeft waardoor de motorbesturingseenheid een standaard inspuiting voorziet waardoor het toerental stationair hoger is, maar het kan zoveel zijn...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
              Ik peins hee, dat de culateur kapot is!
              Nooit vervangen door een niet-originele culateur, dat is niet goed voor de hoogfrequentie-ontsteking!
              Alle gekheid op een stokje,... ik ben ervan overtuigd dat de batterij stuk is. Die is volledig op en de motor krijgt te weinig elektriek hierdoor. En dan begint hij te sputteren. Vergelijk het met bvb een v*******r waarvan de batterijen ver leeg zijn. Dan gaat er een lampje branden, draait hij niet schoon meer in tweede vitesse, moet je terug naar eerste vitesse enz....

Comment

Ondertussen heb ik een Hyundai Shop Manual kunnen vinden op het internet en heb ik daarin enkele problemen kunnen terugvinden die zich in mijn geval voordoen. Hierbij de links:

Verder ben ik eens goed gaan kijken naar de motor en heb ik een beetje diesel aan de buitenkant van de injectiepijp gevonden. Ik had de laatste twee weken een grooter verbruik maar indien ik een serieuze lek zou hebben, dan zou er toch redelijk wat diesel op de motor aanwezig moeten zijn?
                Slechte gloeibougies zijn niet uitgesloten. Ik rijd al 5 jaar met deze tweedehands auto zonder deze te hebben vervangen.

Ik ben van plan om toch eerst langs de garage te gaan voor een duidelijke diagnose. Ik zal later posten wat ze hebben gedaan om dit op te lossen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Alle gekheid op een stokje,... ik ben ervan overtuigd dat de batterij stuk is. Die is volledig op en de motor krijgt te weinig elektriek hierdoor. En dan begint hij te sputteren. Vergelijk het met bvb een v*******r waarvan de batterijen ver leeg zijn. Dan gaat er een lampje branden, draait hij niet schoon meer in tweede vitesse, moet je terug naar eerste vitesse enz....
                  Ja, OK, dat zou kunnen, maar toch niet als uw injectiepijp lekt? Ik denk dat ge dan DIT beter eens probeert:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ja, OK, dat zou kunnen, maar toch niet als uw injectiepijp lekt? Ik denk dat ge dan DIT beter eens probeert:
                    Mijnen otto is een zij. Denk dat 't ne travestiet is zulle want echte hij's bestaan niet.

Comment

Je moet altijd éérst beginnen met uitlezen voordat je van alles gaat veranderen.

Comment

Boordcomputer gaf fout van de potentiemeter aan. De garagist heeft deze fout uitgelezen en alles werkt terug normaal

Comment

Tijd voor iets nieuws. Weg met deze roetketel.
                          Een diesel die op 14 jaar niet op gereden is.... had een benzine moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Foetus.Kojak Bekijk Berichten
                            fout van de potentiemeter aan.
                            Een potentieprobleem dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Een potentieprobleem dus.
                              1 pilleke per tankbeurt:

Comment

Working...
                              X