Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto schokt in 3e versnelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Op dat km stand word het tijd dat je de inlaat collector er ééns afhaalt en egr ééns goed reinigt + vervang alle vacuum leidingen + dichtingen ééns dat openstaat en je kan er weer even lang tegenaan maar uitlezen zou ik ook ééns doen voor het zelfde geld is dat een sensor of dergelijk waar je aankunt als de collector eraf is en bespaar je dubbel werk + het is een fijne job voor op een zondag.
    Bedankt

Ikzelf reinigen zal geen optie zijn vrees ik, daar heb ik te weinig autokennis voor. Ik veronderstel dat de volvo-garage dit zal doen wanneer het nodig is? Doen zij dit op een bepaald kilometeraantal?

Comment

Juist eens iemand mee laten rijden in mijn auto. Geen garagist, maar mijn vader.

hij denkt dat het van de banden komt. De wagen heeft ongeveer 6maand stilgestaan. Hij denkt dat de banden afgevlakt zijn...

zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het schokkende gevoel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten

Bedankt

Ikzelf reinigen zal geen optie zijn vrees ik, daar heb ik te weinig autokennis voor. Ik veronderstel dat de volvo-garage dit zal doen wanneer het nodig is? Doen zij dit op een bepaald kilometeraantal?
        Op zich het je er niet echt kennis voor nodig . Indien je de juiste doppen en verlengstukken hebt zou ik eraan beginnen .

Comment

Banden kunnen een schokkend gevoel geven. Maar ik weet niet in welke mate hij schokt. Je hoort dat normaal ook als je vlakke kanten hebt op je banden. Misschien eens proberen de wielen te wisselen voor een proefrit als je iemand kent die wielen heeft die passen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
            Juist eens iemand mee laten rijden in mijn auto. Geen garagist, maar mijn vader.

hij denkt dat het van de banden komt. De wagen heeft ongeveer 6maand stilgestaan. Hij denkt dat de banden afgevlakt zijn...

zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het schokkende gevoel?
            Roest op de remmen kan ook nog, dat 6 maanden stilstaan is belangrijk in deze!

Comment

Bandenspanning gecheckt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

Op zich het je er niet echt kennis voor nodig . Indien je de juiste doppen en verlengstukken hebt zou ik eraan beginnen .
                OK, maar je moet natuurlijk weten wat je allemaal uit de motor moet verwijderen & zuiver maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Bandenspanning gecheckt ?
                  Yes, bijgepompt van 1.9 naar 2.6 volgens wat het boekje voorschrijft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Banden kunnen een schokkend gevoel geven. Maar ik weet niet in welke mate hij schokt. Je hoort dat normaal ook als je vlakke kanten hebt op je banden. Misschien eens proberen de wielen te wisselen voor een proefrit als je iemand kent die wielen heeft die passen...
                    Gisteren voorste banden vanachter gelegd en andersom. Probleem blijft hetzelfde.

Nog enkele details: schokken voel ik tot +/- 50/u, dan geen last meer van.

Zelf heb ik ook geen oneffenheden gezien aan de banden.

Maar zou het kunnen dat je dat niet met het oog kunt zien?

Comment

Nee je ziet dat niet. Maar echt schokken door banden zou me verwonderen. Eerder daveren dan schokken en ook een daverend geluid maken. Ook is twee maanden niet zolang. Heb je al eens een beetje gas gegeven ?

Comment

Euhm zes maanden bedoel ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Nee je ziet dat niet. Maar echt schokken door banden zou me verwonderen. Eerder daveren dan schokken en ook een daverend geluid maken. Ook is twee maanden niet zolang. Heb je al eens een beetje gas gegeven ?
                          Ik heb al flink gas gegeven En ondertussen al 300km rondgetoerd...

Comment

En geen beterschap... Dan toch eens garage moeten opzoeken

Comment

Is egr of vervroegingssolenoïde kan schokkend rijden veroorzaken . Toch maar laten uitlezen in een garage waar men 4 gastester heeft en egr test kan doen. Zo te horen zijn er schokken wanneer de motor vermogen moet geven.
                              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Banden vervangen, probleem blijft.

Ik merk wel op dat het bij koude motor erger is dan bij warme motor.

Straks afspraak in garage...

Comment

Volvo garagist heeft ermee gereden en het gehobbel zelf ook gevoeld. Hij kan het niet direct toewijzen en zegt dat het niet erg genoeg is om in de waardes uit te meten.

Hij dacht misschien aan de brandstofinjectoren, maar die vervangen zonder zeker te zijn dat dat het probleem is... Kan +/- 1600euro kosten zei hij...

Hij heeft een additief in de tank gedaan en hoopt dat het daarmee mindert / verdwijnt. Volgende week belt hij om te informeren en weer verdere te kijken....

Comment

Van welke regio ben je ?

Comment

Noord Limburg...

Comment

Mocht je vanuit "Noord Limburg" Aarschot niet te ver vinden, steek dan je licht eens op bij Car Zone: http://www.car-zone.be/carzone.asp

Comment

Thanks voor de tip. Wat kunnen die meer dan Volvo Rutten? Laat je iets weten?

Comment

Working...
                                          X