Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto schokt in 3e versnelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Mocht je vanuit "Noord Limburg" Aarschot niet te ver vinden, steek dan je licht eens op bij Car Zone: http://www.car-zone.be/carzone.asp
    De verkoopprijzen van meestal héél oude auto's, zijn hier alvast wel hallucinant.

    bv V40 1.9 D van 17 jaar kost nog 5.900 Euro
    of zouden dit nog prijzen in BFR zijn??

    Een nieuwe V40 (2.0 i) kan je nu kopen, voor slechts 23.000 € netto....


    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

      De verkoopprijzen van meestal héél oude auto's, zijn hier alvast wel hallucinant.

      bv V40 1.9 D van 17 jaar kost nog 5.900 Euro
      of zouden dit nog prijzen in BFR zijn??

      Een nieuwe V40 (2.0 i) kan je nu kopen, voor slechts 23.000 € netto....

      Die site is al jaren niet meer up to date. Foto's vd XC90 bijvoorbeeld dateren van 2010.

      Comment


      • #43
        TS zoekt geen occasie, ik heb dan ook enkel naar de site gelinkt omwille van de contactgegevens.

        Comment


        • #44
          Nog even een update.

          Heb nog wat zitten testen. Als ik 50 rijdt in 3e versnelling schokt de wagen na enkele seconden. Als ik 50 rijdt in 4e versnelling schokt de wagen niet. Maar je hoort aan de motor dat 4e versnelling eigenlijk te hoog is om 50 te rijden.

          Heb Forte injector cleaner besteld, dit verwacht ik vandaag of morgen. Dit zal ik op 20liter in de tank toevoegen en bijna leegrijden. In de hoop dat dit het probleem op zal lossen...

          Comment


          • #45
            Handelen als een kip zonder kop noemen ze dat hier ... benieuwd of dat je probleem oplost.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Handelen als een kip zonder kop noemen ze dat hier ... benieuwd of dat je probleem oplost.
              Bedankt voor uw opbouwende bijdrage.

              Ik moet ergens beginnen hé...

              Comment


              • #47
                Probleem met de wervelklep ?


                Comment


                • #48
                  Het analyseren van een probleem is de eerste stap naar het oplossen ervan, zie #39.
                  Last edited by Packard; 26/04/2017, 12:56.

                  Comment


                  • #49
                    Je geeft mij een website door, zonder meer info... Wat kunnen zij meer/anders dan de volvogarage hier ter plaats?

                    Comment


                    • #50
                      Ik stuur je door naar mensen met de nodige ervaring, die aan eerlijke prijzen werken en die geen onnodige zaken vervangen / aanrekenen.

                      Wat lukte er dan niet bij Rutten ?

                      Comment


                      • #51
                        Vandaag wagen een groot onderhoud gehad bij Volvo-dealer. Tegelijkertijd heb ik mijn probleem uitgelegd en hebben ze dit nagekeken. Tijdens een testrit voelden ze het 'schokken' van de wagen ook, al kunnen ze het niet goed plaatsen...

                        Uitlezen van de computer heeft niets opgeleverd.

                        Ze hebben de auto ook geforceerd laten regeneren, ook die waarden waren allemaal OK volgens hun.

                        Ze denken dus opnieuw aan de injectoren.... Men gaat nu even bij Volvo (hoofdkantoor denk ik dan maar) navragen of een soortgelijk probleem bekend is... Al vrees ik dat ik van die kant niet veel moet verwachten...

                        Maar ja, stel dat ze de injectoren vervangen en het probleem is niet opgelost? Dan ben ik ondertussen een flink bedrag armer...

                        Ik weet het niet meer

                        Comment


                        • #52
                          injectoren moeten niet altijd nieuw. Revisie en reiniging is vaak voldoende en kost een heel pak minder.
                          Bij injectoren moet de auto ook roeten.
                          Al eens een injectorreiniger gebruikt? Als het effect minder waarneembaar is met product dan zonder, dan kunt ge al in die richting gaan denken. Blijft het probleem, dan misschien toch eens een andere piste laten onderzoeken ipv de injectoren: luchtmassameter, electronische regelklep turbo, druksensor, temperatuursensor, enzovoort.
                          Verbruikt de auto ook meer dan je gemiddeld zou mogen aannemen?
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #53
                            Auto verbruikt niet meer, roeten doet hij ook niet.

                            Met een injectorreiniger heb ik geen verschil gemerkt (Forte injection cleaner, 1 bus op 25l diesel gedaan).

                            Ik heb al in alle richtingen proberen denken, maar als ze bij de dealer niets zien tijdens uitlezen, wat moet ik dan nog doen? Die moeten toch weten waar ze mee bezig zijn, niet?

                            Comment


                            • #54
                              1 symptoom kan vaak meerdere oorzaken hebben. Dan is het de ervaring van de garage die al soortgelijke problemen heeft meegemaakt om het verschil te maken met een andere garage...
                              Motoren zijn heel complex geworden door al die elektronica en als 1 van die componenten het laat afweten zonder duidelijke foutboodschap te generen, is het gewoon zoeken tot ge het vindt. Ge kunt zelf meezoeken op het internet via volvoforums en hopen dat je daar iets vindt wat uw garage ook op weg kan helpen.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #55
                                Zijn die hardyschijven nog goed. Maat zijn pa had geblokkeerde achterwielen na 3 mnd stilstaan buiten. Die handremschoentjes waren los geroest.
                                Dan heb je nog homokineten die niet meer soepel bewegen ,geroest door condens . Durf te wedden dat hij heeft buiten geslapen.
                                Defect massavliegwiel maar kun je horen zonder te rijden.
                                Bulten op banden maar zal niet verdwijnen bij hogere snelheid.
                                Maar geeft de motor in 4° ook schokken bij vermogen vragen ?
                                Last edited by wielscheel; 24/05/2017, 00:24.
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                  Zijn die hardyschijven nog goed. Maat zijn pa had geblokkeerde achterwielen na 3 mnd stilstaan buiten. Die handremschoentjes waren los geroest.
                                  Dan heb je nog homokineten die niet meer soepel bewegen ,geroest door condens . Durf te wedden dat hij heeft buiten geslapen.
                                  Defect massavliegwiel maar kun je horen zonder te rijden.
                                  Bulten op banden maar zal niet verdwijnen bij hogere snelheid.
                                  Maar geeft de motor in 4° ook schokken bij vermogen vragen ?
                                  Neen. 1 keer de 50 - 55km/u voorbij rijdt ie perfect!

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    injectoren moeten niet altijd nieuw. Revisie en reiniging is vaak voldoende en kost een heel pak minder.
                                    Bij injectoren moet de auto ook roeten.
                                    Al eens een injectorreiniger gebruikt? Als het effect minder waarneembaar is met product dan zonder, dan kunt ge al in die richting gaan denken. Blijft het probleem, dan misschien toch eens een andere piste laten onderzoeken ipv de injectoren: luchtmassameter, electronische regelklep turbo, druksensor, temperatuursensor, enzovoort.
                                    Verbruikt de auto ook meer dan je gemiddeld zou mogen aannemen?
                                    Ik lees dat je schrijft dat bij injectieproblemen de auto ook moet roeten...

                                    Zou het kunnen dat ik dat roeten niet zie, maar dat daardoor de roetfilter sneller gaat regenereren (om de 300 - 400km max)?

                                    Comment


                                    • #58
                                      zelfs met roetfilter komt de roet er gewoon door

                                      en als je korte afstanden doet is het normaal dat de roetfilter rapper terug moet werken
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #59
                                        Is dat gewoon geen scheur in een turbo tube . Olie vreet die tube aan en na 'n tijdje stilstaan is er geen doorstroming meer met verse lucht die kuist..
                                        Je hebt dan een verkeerd mengsel door foutieve meting.
                                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                        Comment


                                        • #60
                                          EGR was het niet. Heb ondertussen EGR & roetfilter laten wegschrijven (roetfilter ook verwijderd) & motor getuned. Probleem nog steeds aanwezig.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X