Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toyota avensis start soms niet na lange rit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• toyota avensis start soms niet na lange rit

Onze toyota avensis verso slaat meestal niet aan na een middellange rit (op autostrade). De kleppen zijn reeds vernieuwd, enz... De injectoren vernieuwen kost +/- 2.000 euro maar de auto is 13 jaar en 300.000 km. Op kleine afstanden rijdt hij normaal, enkel als hij goed opgewarmd is, laat hij het afweten. Na 15 min. - soms 20 min. kan je opnieuw starten.
    Wat zou het probleem kunnen zijn? Dank voor suggesties.

draait de startmotor rond?
    www.peugeotforum.be

Comment

Ja, de startmotor doet normaal, maar hij slaat niet aan.

Comment

Lijkt mij op Spa bruis, na 'n tijdje wordt dat bruis grote luchtbellen en gaat via retour weg. Bij bruis kan je bijna geen druk bouwen.
        Mss even pompen met de ontluchtingsbalg als je die start. Of zien op de evtl aanwezige transparante leidingen voor luchtbelletjes..
        Of heb je de auto al eens laten aanduwen en zonder gebruik v/d starter in 2° vitesse en de motor laten aanslaan.?
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ik probeerde reeds om veelvuldig te pompen voor + tijdens het starten, zonder succes. En aanduwen lukt inderdaad, maar dan moet je een tweetal personen vinden die willen duwen.
          Bizar ook dat de auto meestal na een langere rit niet start, maar soms wel. Als hij koud staat kan ik altijd starten zonder probleem.

Comment

Ik denk in eerste instantie aan een te laag toerental van de startmotor ... haal hem er eens af en laat hem eens testen door een hersteldienst.

Comment

Startkabel van min born batt naar motorblok eens proberen.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ongeveer wat packard zegt: Ik denk eerder aan de BDP sensor die niet fatsoenlijk werkt als hj te warm wordt. Dat is een typisch symptoom van inductieve sensoren. Op termijn (deze zomer als het 30+ wordt) ga je ermee stil vallen en 15 a 20 minuten moeten wachten tot de sensor wat afgekoeld is.

Comment

Dank je , ik zal eens uitproberen wat effect heeft.

Comment

Working...
                  X