Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste Dieseladditief om injectoren te reinigen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Beste Dieseladditief om injectoren te reinigen?

    Hallo

    Om te proberen een stotterend probleem om te lossen in de motor van mijn XC70 2.0 diesel zou ik graag eens een additief proberen alvorens grotere kosten te maken.

    Het additief moet dienen om mijn injectoren eens zuiver te maken.

    Maar er is vanalles, Bardahl, Forté, Wynn's, ...

    Welke kan ik nu het beste nemen en op welke manier gebruiken om een krachtige reiniging te krijgen?

    Dank

  • #2
    monzol 5C

    enkel te besellen online via winkel in duitsland. In onze peugeot club hebben we een groepsaankoop gedaan en allemaal heel content van.

    Komt in bussen van 5 liter en bijlange na niet zo duur als de klassieke additieven.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Voor wat is die tweetakt olie nog allemaal goed en hoeveel kap je er van in je brandstoftank .

      Comment


      • #4
        Is het dan aangetoond dat het probleem gaat opgelost worden met een paar buskes ?

        Comment


        • #5
          Reiniging en smering van heel het brandstof- en injectiesysteem. De monzol doet daar nog een schep bovenop door de intervallen van de regeneratie van de roetfiler te verlengen.
          Maar ik zou in dit geval toch eens laten kijken naar de egr klep. Kunt ge zelf doen, maar ge moet geduld hebben bij de demontage. Er zit een vijfde vijs die je langs onder moet losdraaien. Die zie je niet en gebruik daarvoor een make up spiegeltje. Klep nakijken op speling, lekkages en goed reinigen. Ook het kanaal na de klep grondig proper maken. Bij montage 5de vijs weglaten.
          Ook de luchtmassameter proper maken: ge hebt de twee draadjes die je moet reinigen met een goede ontvetter ofwel met nagellakverwijderaar. Ge hebt naast die twee draadjes ook een stick met daarop een metalen plaatje: reinigen met een zachte polish (gebruik wattenstaafje met daarop een klein beetje polish, goed opblinken), daarna goed ontvetten. De polish is om de oxidatieweg te halen want dit plaatje doet metingen welke gebruikt worden bij de aansturing vd egr klep.
          En tank zeker eens nieuwe brandstof. Als die andere er al een tijdje inzit, zeker als daar biobrandstof bijzit. Met biobrandstof hebt ge veel kans op algenvorming in heel uw injectiesysteem. Daar heb je eens speciale reiniger voor nodig om die algen kapot te.krijgen. Doe je dat niet komt het altijd terug. Kan ja nakijken via de brandstoffilter. Korrelige bruine drab die je tegenkomt.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Reiniging injectors gaat niet,ultrasoon of meteen ruil erin .Een lange autostrade-rit zal je roetfilter en uitlaat reinigen. Buskes geloof ik niet meer.
            't Stompen komt meer van'n slechte egr denk ik.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

            Comment


            • #7
              Rij eens naar Duitsland en zoek een trajectje waar je een kwartier kan planken.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                Reiniging en smering van heel het brandstof- en injectiesysteem. De monzol doet daar nog een schep bovenop door de intervallen van de regeneratie van de roetfiler te verlengen.
                Maar ik zou in dit geval toch eens laten kijken naar de egr klep. Kunt ge zelf doen, maar ge moet geduld hebben bij de demontage. Er zit een vijfde vijs die je langs onder moet losdraaien. Die zie je niet en gebruik daarvoor een make up spiegeltje. Klep nakijken op speling, lekkages en goed reinigen. Ook het kanaal na de klep grondig proper maken. Bij montage 5de vijs weglaten.
                Ook de luchtmassameter proper maken: ge hebt de twee draadjes die je moet reinigen met een goede ontvetter ofwel met nagellakverwijderaar. Ge hebt naast die twee draadjes ook een stick met daarop een metalen plaatje: reinigen met een zachte polish (gebruik wattenstaafje met daarop een klein beetje polish, goed opblinken), daarna goed ontvetten. De polish is om de oxidatieweg te halen want dit plaatje doet metingen welke gebruikt worden bij de aansturing vd egr klep.
                En tank zeker eens nieuwe brandstof. Als die andere er al een tijdje inzit, zeker als daar biobrandstof bijzit. Met biobrandstof hebt ge veel kans op algenvorming in heel uw injectiesysteem. Daar heb je eens speciale reiniger voor nodig om die algen kapot te.krijgen. Doe je dat niet komt het altijd terug. Kan ja nakijken via de brandstoffilter. Korrelige bruine drab die je tegenkomt.
                Waar vind ik dit allemaal in mijn motorblok? Foto's eventueel? Heb hier geen ervaring mee, maar met een paasweekend voor de boeg wel de goesting om er aan te beginnen...

                Comment


                • #9
                  Die van Forte zijn goed .

                  Comment


                  • #10
                    ik vermoed dat ge een PSA blok erin hebt liggen?

                    foto van mijn blok dat hetzelfde zou moeten zijn als dat van u



                    eerst al beginnen met de beschermkap van de motor af te trekken

                    ge ziet bij die van mij de blauwe inlaatbuis, volg die door tot achteraan en dan zie je net nog een stukje van de buis komende van de egr klep komen piepen (net waar de zwarte buis van het inlaattraject het smalste is). Daaronder zit de egr klep.

                    Luchtmassameter: tussen de 2 blauwe buizen zit een zwart stuk = luchtmassameter.

                    Dieselfilter zou ik door de garage laten nakijken. Als ge die verkeerd draait zit ge met serieus vodden.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      nee het is een volvo 2.0d 5 cylinder heb ook al liggen goegelen maar vond toen nix

                      Comment


                      • #12
                        ik gebruik af en toe eens de injectorreiniger van Renault

                        Comment


                        • #13
                          Hier af en toe eens Tunap.

                          Comment


                          • #14
                            liqui moly...diesel spoeling (wordt bij BMW,Mitsu als oem reiniging gebruikt bij onderhoud)

                            Comment


                            • #15
                              dat is nieuw voor mij.... we hebben geen Liqui moly producten en ik werk voor een Mitsu dealer. MZ320180 wordt er gebruikt, voornamelijk om roetvorming bij de zuigerveren te verwijderen. Is wel niet standaard zo, enkel indien er verhoogd olieniveau vastgesteld wordt.

                              Comment


                              • #16
                                Een volledige top reiniger is de In&Out Cleaner van Xenum.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn Mertens Bekijk Berichten
                                  Een volledige top reiniger is de In&Out Cleaner van Xenum.
                                  http://xenum.com/nl/indexnl/producte...n-out-cleaner/
                                  Kom je weer spammen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ondertussen staat de spamlink al twee keer online.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X