Mededeling
Collapse
No announcement yet.
EGR reinigen, waar zit die??
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten... Wat moet ik dan doen?
De boel verkl*ten en dan toch naar een garage moeten die dan uw shit maar moet opkuisen...
Als garagist zou ik ofwel dan herstelling weigeren te doen, ofwel een viervoudig gepeperde rekening presenteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk BerichtenEen garage laten zoeken naar het probleem kost ook handenvol geld... Wat moet ik dan doen? Er is niemand in mijn kennissenkring die zoveel van auto's kent!
Een 2e hands auto kopen zonder EGR klep, dus benzine motor met variabele kleppen (vanaf +/- 2007)
Maar dus geen directe injectie, zonder variabele kleppen zoals VW, want dan zijn er ook roet problemen (bij de heel recente modellen misschien opgelost....)
Een EGR klep, zit op de verbinding tussen de uitlaat, met de inlaat, om de uitlaat gassen voor een 2e x te verbranden, ziet er bij elke motor totaal anders uit....
Last edited by quovadis; 14/04/2017, 11:37.
Comment
-
Ik vind dat er niets mis is met de vraag van de topic starter . Met een egr klep loskoppelen en reinigen kun je niets mis doen. Gewoon losvijzen . Carburator cleaner kopen en een oude tandenborstel + achteraf laten drogen . Indien een connector of vacuum ingang dat afdekken tijdens het reinigen. Terug vast vijzen en klaar is kees . Al doende leert met iets . Toen ik dat vroeger deed voor de éérste keer kende ik er ook niets van maar nu wel + het geeft een grotere voldoening als je het zelf doet + Het geld groeit ook niet op mijn rug . Als ik geen lease krel had deed ik alles zelf zoals bij mijn oude wagens . Inbussen torx en doppen zijn meestal genoeg voor de egr eruit te halen .
Op u foto zie je de egr niet dus je zult was close up fotos moeten maken . Hij staat bij u wagen normaal aan de voorkant dicht bij de luchtfilter box . Ik zou die rechte buis vanaf de lmm demonteren en terug wat fotos nemen dan zie ik hem ook beter.
Comment
-
-
zoek zelf eens naar afbeeldingen met het juiste bouwjaar van uw auto naar de EGR klep
http://www.mister-auto.be/fl/egr-kle...438_g1145.html
dit zou er zo kunnen uitzien:
http://
Last edited by camaro 68 rs; 15/04/2017, 17:03.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenJe gaat sowieso goedkoper uitkomen door een correcte diagnose te laten stellen ipv zelf in het wilde weg beginnen te knutselen en om de haverklap nieuwe topics te openen ...
http://www.autoforum.be/forum/specif...3e-versnelling
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
Een egr reinigen kost nog niet ééns 5euro en dient vroeg of laat gedaan te worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk vind dat er niets mis is met de vraag van de topic starter . Met een egr klep loskoppelen en reinigen kun je niets mis doen. Gewoon losvijzen . Carburator cleaner kopen en een oude tandenborstel + achteraf laten drogen . Indien een connector of vacuum ingang dat afdekken tijdens het reinigen. Terug vast vijzen en klaar is kees . Al doende leert met iets . Toen ik dat vroeger deed voor de éérste keer kende ik er ook niets van maar nu wel + het geeft een grotere voldoening als je het zelf doet + Het geld groeit ook niet op mijn rug . Als ik geen lease krel had deed ik alles zelf zoals bij mijn oude wagens . Inbussen torx en doppen zijn meestal genoeg voor de egr eruit te halen .
Op u foto zie je de egr niet dus je zult was close up fotos moeten maken . Hij staat bij u wagen normaal aan de voorkant dicht bij de luchtfilter box . Ik zou die rechte buis vanaf de lmm demonteren en terug wat fotos nemen dan zie ik hem ook beter.
Het is plezant, je doet kennis op, en je spaart geld uit.
Als je natuurlijk 2 linkerhanden hebt blijf je best van dat soort zaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenEGR gewoon softwarematig afsluiten, klaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Als dat maar 5 euro kost zou ik zelf daar nog geen schroevendraaier voor willen vast nemen. Allen naar Zwart Paard!
Comment
Comment