Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR reinigen, waar zit die??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • EGR reinigen, waar zit die??

    Met het paasweekend voor de boeg wil ik de EGR klep van mijn volvo xc70 d3 2.0 eens reinigen om te kijken of dit mijn probleem oplost.

    Maar waat zit die klep en hoe haal ik die los? Waar moet ik op letten om problemen te voorkomen?

    Zie foto.

    Bedankt voor hulp !





  • #2
    Da's toch echt niet te geloven dat mensen dingen zelf willen doen, totaal ongehinderd van ook maar enige kennis terzake.

    Comment


    • #3
      Een garage laten zoeken naar het probleem kost ook handenvol geld... Wat moet ik dan doen? Er is niemand in mijn kennissenkring die zoveel van auto's kent!

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
        ... Wat moet ik dan doen?
        Toch niet beginnen vijzen en prutsen aan iets waarvan je zelfs niet weet hoe het er uit ziet...
        De boel verkl*ten en dan toch naar een garage moeten die dan uw shit maar moet opkuisen...
        Als garagist zou ik ofwel dan herstelling weigeren te doen, ofwel een viervoudig gepeperde rekening presenteren.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
          Een garage laten zoeken naar het probleem kost ook handenvol geld... Wat moet ik dan doen? Er is niemand in mijn kennissenkring die zoveel van auto's kent!
          Auto rijden kost heel veel geld en een diesel als oplossing, is een sprookje, wat sommige blijven geloven....

          Een 2e hands auto kopen zonder EGR klep, dus benzine motor met variabele kleppen (vanaf +/- 2007)
          Maar dus geen directe injectie, zonder variabele kleppen zoals VW, want dan zijn er ook roet problemen (bij de heel recente modellen misschien opgelost....)

          Een EGR klep, zit op de verbinding tussen de uitlaat, met de inlaat, om de uitlaat gassen voor een 2e x te verbranden, ziet er bij elke motor totaal anders uit....
          Last edited by quovadis; 14/04/2017, 11:37.

          Comment


          • #6
            Ik vind dat er niets mis is met de vraag van de topic starter . Met een egr klep loskoppelen en reinigen kun je niets mis doen. Gewoon losvijzen . Carburator cleaner kopen en een oude tandenborstel + achteraf laten drogen . Indien een connector of vacuum ingang dat afdekken tijdens het reinigen. Terug vast vijzen en klaar is kees . Al doende leert met iets . Toen ik dat vroeger deed voor de éérste keer kende ik er ook niets van maar nu wel + het geeft een grotere voldoening als je het zelf doet + Het geld groeit ook niet op mijn rug . Als ik geen lease krel had deed ik alles zelf zoals bij mijn oude wagens . Inbussen torx en doppen zijn meestal genoeg voor de egr eruit te halen .

            Op u foto zie je de egr niet dus je zult was close up fotos moeten maken . Hij staat bij u wagen normaal aan de voorkant dicht bij de luchtfilter box . Ik zou die rechte buis vanaf de lmm demonteren en terug wat fotos nemen dan zie ik hem ook beter.

            Comment


            • #7
              is dit de foto van de motor of gewoon van het internet geplukt?
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #8
                zoek zelf eens naar afbeeldingen met het juiste bouwjaar van uw auto naar de EGR klep
                http://www.mister-auto.be/fl/egr-kle...438_g1145.html
                dit zou er zo kunnen uitzien:
                http://
                Last edited by camaro 68 rs; 15/04/2017, 17:03.
                Z4 M40i

                Comment


                • #9
                  Je gaat sowieso goedkoper uitkomen door een correcte diagnose te laten stellen ipv zelf in het wilde weg beginnen te knutselen en om de haverklap nieuwe topics te openen ...



                  Comment


                  • #10
                    Denk dat het tijd wordt om het onderdeel tussen de nummerplaten te vervangen.
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Je gaat sowieso goedkoper uitkomen door een correcte diagnose te laten stellen ipv zelf in het wilde weg beginnen te knutselen en om de haverklap nieuwe topics te openen ...



                      http://www.autoforum.be/forum/specif...3e-versnelling
                      Een egr reinigen kost nog niet ééns 5euro en dient vroeg of laat gedaan te worden.

                      Comment


                      • #12
                        Nog nooit gedaan jongen en daardoor ook nog nooit problemen mogen ervaren.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

                          Een egr reinigen kost nog niet ééns 5euro en dient vroeg of laat gedaan te worden.
                          Als dat maar 5 euro kost zou ik zelf daar nog geen schroevendraaier voor willen vast nemen. Allen naar Zwart Paard!

                          Comment


                          • #14
                            In 1973 werden de eerste EGR valves gemonteerd in de USA cars, we zijn 2017 en geen enkele constructeur of toeleverancier kan een storingsvrije klep maken.
                            Ik wil daarmee niet zeggen dat in 1973 die kleppen storingsvrij waren, maar na 44 jaar zou dit toch moeten op punt staan.
                            Z4 M40i

                            Comment


                            • #15
                              hier op het forum is de egr veelbesproken, maar alsof dat een standaard onderdeel is dat in de soep draait

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Ik vind dat er niets mis is met de vraag van de topic starter . Met een egr klep loskoppelen en reinigen kun je niets mis doen. Gewoon losvijzen . Carburator cleaner kopen en een oude tandenborstel + achteraf laten drogen . Indien een connector of vacuum ingang dat afdekken tijdens het reinigen. Terug vast vijzen en klaar is kees . Al doende leert met iets . Toen ik dat vroeger deed voor de éérste keer kende ik er ook niets van maar nu wel + het geeft een grotere voldoening als je het zelf doet + Het geld groeit ook niet op mijn rug . Als ik geen lease krel had deed ik alles zelf zoals bij mijn oude wagens . Inbussen torx en doppen zijn meestal genoeg voor de egr eruit te halen .

                                Op u foto zie je de egr niet dus je zult was close up fotos moeten maken . Hij staat bij u wagen normaal aan de voorkant dicht bij de luchtfilter box . Ik zou die rechte buis vanaf de lmm demonteren en terug wat fotos nemen dan zie ik hem ook beter.
                                Dit, kende ik eerst ook niets van auto's, maar door fora af te schuimen en DHZ topics te volgen, leer je veel bij.
                                Het is plezant, je doet kennis op, en je spaart geld uit.
                                Als je natuurlijk 2 linkerhanden hebt blijf je best van dat soort zaken.

                                Comment


                                • #17
                                  EGR zou toch een melding geven en in noodloop gaan als die vastzit....?

                                  Comment


                                  • #18
                                    EGR gewoon softwarematig afsluiten, klaar.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                      EGR gewoon softwarematig afsluiten, klaar.
                                      Daar moet je mee oppassen als je nog een roetfilter hebt zitten.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                        Als dat maar 5 euro kost zou ik zelf daar nog geen schroevendraaier voor willen vast nemen. Allen naar Zwart Paard!
                                        Hahaha wat zijn we weer grappig . Je hebt enkel product nodig om hem te kuisen wat dan geen drol kost.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X