Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remmen vooraan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Remmen vooraan

    beste,
    ik heb en Renault Clio van 2004 die technisch is afgekeurd omwille van de werking van de remmen.
    Aan de rechterkant wijkt de rem af met 42% , nu heb ik al een nieuwe remklauw laten plaatsen, om dat ze mij zegden dat dit het probleem was.
    Weer afgekeurd na herkeuring Abs laten uitlezen , geeft geen fouten remblokken en schijven zijn nog als nieuw .
    Hoe kan en moet ik verder zoeken?
    Graag jullie advies

  • #2
    Als men een nieuwe remklauw plaats, kan men in elke garage toch zelf vaststellen dat er nog steeds een probleem was??
    Je gaat dus niet naar een "goede" garage (van sommige merken is dit wel moeilijk te vinden)
    Bij veel garages "vergeet" men elke 2 jaar de remvloeistof te ververversen. Dit is nodig om roest in de remcylinders te voorkomen.

    Bij kleine auto's, is het hele remsysteem dikwijls te zwak gemaakt.

    Zelf had mijn vrouw slechte ervaringen met o.a. de remmen van haar Peugeot 205 in 3 officiële garages
    Ondanks 4x schijfremmen en 6 x remblokken vervangen op 120.000 km, afgekeurd wegens afwijking van remkracht en trillingen in stuur voelde we zelf.
    Bij Peugeot noemde men dit volkomen normaal, (3 garages) "dat heeft elke auto". Anders moet je maar een nieuwe kopen (zegde men letterlijk)
    Nadien met Opel en Alfa nooit meer problemen of schijfremmen moeten vervangen

    Comment


    • #3
      Hoe groot was de afwijking met de nieuwe klauw?

      Comment


      • #4
        Ondertussen remvloeistof vervangen en ontlucht ,doet het nog steeds niet wijkt nog altijd tot 42 % af, wel werd me gezegd dat het zeker niet de Abs blok is of de hoofdremcilinder , anders had ik helemaal geen remmen .
        Last edited by ; 14/04/2017, 16:43.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Hoe groot was de afwijking met de nieuwe klauw?
          Werd me niet gezegd.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jodw Bekijk Berichten
            Ondertussen remvloeistof vervangen en ontlucht ,doet het nog steeds niet wijkt nog altijd 42% af, wel werd me gezegd dat het zeker niet de Abs blok is of de hoofdremcilinder , anders had ik helemaal geen remmen .

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Hoe groot was de afwijking met de nieuwe klauw?
              Nog steeds 42%

              Comment


              • #8
                Misschien is de remleiding verstopt naar het wiel dat slecht remt. Ik denk dan vooral aan de flexibele remleiding naar de klauw. Ik heb eens gehad dat er wel olie naar de klauw kon bij remmen, maar geen olie terug waardoor de klauw dus bleef vast hangen. Nieuwe flexibele remleidingen gestoken en opgelost. Waarschijnlijk heeft er een stukje losgehangen aan de binnenkant van de remslang dat zich zo als een keerklepje gedroeg.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Focus RS Bekijk Berichten
                  Misschien is de remleiding verstopt naar het wiel dat slecht remt. Ik denk dan vooral aan de flexibele remleiding naar de klauw. Ik heb eens gehad dat er wel olie naar de klauw kon bij remmen, maar geen olie terug waardoor de klauw dus bleef vast hangen. Nieuwe flexibele remleidingen gestoken en opgelost. Waarschijnlijk heeft er een stukje losgehangen aan de binnenkant van de remslang dat zich zo als een keerklepje gedroeg.
                  Dit is ook wat ik denk, maar dan verstopping in de andere richting .
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #10
                    Ik doe hem binnen Dinsdag in de garage , zij zouden dat toch ook moeten zien.
                    Leidingen laten reinigen en ontluchten enz, zou toch denken dat ze dat dan merken , gisteren bij een andere garage houder geweest die vertelde met dat de hoofdrem cilinder stuk zou zijn alsook het abs blok , dan remt hij toch helemaal niet meer , denk ik ?

                    Comment


                    • #11
                      Zit achteraan geen remdrukregelaar naargelang je geladen zijt ? -evtl lucht langs daar binnen.
                      Omdat het over remklauwen achteraan gaat, zit daar denkelijk ook de handremkabel op. Die kabel moet steeds de hendel op klauw op '0' zetten, anders regelt de speling zich niet weg van zuiger-blokje-remschijf.
                      Remflexibels vernieuwen , kunnen ook raar doen. Bij mij kwam lucht langs daar binnen, werd niet vochtig .Totdat ik met beide voeten op de pedaal ging staan,toen sprong die stomme flexibel en was mijn veroorzaker(na 2 mnd prossen en zoeken)
                      Dat soort remklauwen durft lucht binnenlaten ,eerste maal ontlucht is het goed. Na meermalen komt er lucht in terecht waardoor telkens slechte rem. Meteen de reden om nieuwe klauw te plaatsen.
                      En dan heb je dat ABS blok of is het mss water in servopot :rem blijft hangen,niet remmen,rotte masterpomp.. Of belet 'n defecte abs-ring(los,vuil) met meer of minder tanden dan andere zijde de remkracht?
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                      Comment


                      • #12
                        Paar weken terug een gelijkaardig scenario meegemaakt bij een Opel Astra, daar was het de ABS-blok.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                          Zit achteraan geen remdrukregelaar naargelang je geladen zijt ? -evtl lucht langs daar binnen.
                          Omdat het over remklauwen achteraan gaat, zit daar denkelijk ook de handremkabel op. Die kabel moet steeds de hendel op klauw op '0' zetten, anders regelt de speling zich niet weg van zuiger-blokje-remschijf.
                          Remflexibels vernieuwen , kunnen ook raar doen. Bij mij kwam lucht langs daar binnen, werd niet vochtig .Totdat ik met beide voeten op de pedaal ging staan,toen sprong die stomme flexibel en was mijn veroorzaker(na 2 mnd prossen en zoeken)
                          Dat soort remklauwen durft lucht binnenlaten ,eerste maal ontlucht is het goed. Na meermalen komt er lucht in terecht waardoor telkens slechte rem. Meteen de reden om nieuwe klauw te plaatsen.
                          En dan heb je dat ABS blok of is het mss water in servopot :rem blijft hangen,niet remmen,rotte masterpomp.. Of belet 'n defecte abs-ring(los,vuil) met meer of minder tanden dan andere zijde de remkracht?
                          Topic titel zegt remmen vooraan.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                            Bij veel garages "vergeet" men elke 2 jaar de remvloeistof te ververversen. Dit is nodig om roest in de remcylinders te voorkomen.
                            Bij mijn auto's hebben ze ook nooit de remvloeistof vervangen, nooit problemen mee gehad.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #15
                              Waarom word en niks gezegd of gevraagd van het indicatie lampje van de ABS dat gaat aan als ik het contact opzet en gaat meteen uit als ik start dus veel met de ABS pomp of hoofd remcilinder kan het niet te maken hebben , werd ook uitgelezen met computer da ABS en gaf geen fouten aan , raar vind ik dat .

                              Comment


                              • #16
                                Bij DTL was daar zo'n oud leraartje . Bij afkoppelen remklauw zette die een griptang op de remflexibel om lekken tegen de gaan.
                                Ik dacht die is nu goed zot ,als die flexibel geknakt is wordt ie niet meer goed.
                                Ik weet niet wat ge zelf kunt: 1 man drukt op pedaal ,met tranparante leiding op de nippel en kijken hoeveel eruit spuit met welke druk ,L vs R vergelijken.
                                Omdat ik vroeger bij Peugeot werkte waren er van die slechte remklauwen bij . 2 Grote bussen waarop de klauw verschoof en na X jaren gingen die zeer slecht tot vastzitten .Opel had dat type ook maar had er wel een revisiekit voor: rubber ring en speciale smeerstof .Iets anders erop deed die ringen zwellen zodat de boel vast kwam te zitten .
                                Kost ook geen brood om te kijken of de klauw soepel schuift (of geleiders) . Denk erom elk jaar roesten je blokjes vast ,zeker bij die luchtgekoelden. Of heeft er iemand blokjes verwisselt met luchtgekoelde schijven en gewone schijven. Die luchtgekoelden zijn veel harder en minder frictie bij dezelfde remoliedruk.
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                Comment


                                • #17
                                  Opgelost binnen gedaan in de garage nog eens , deze hebben d e remmen nog is goed ontlucht , iets aan de remblokjes gedaan , geen nieuwe gestoken , god wie weet wat heb niks gezien herkeuring geweest en goed gekeurd ,dochter kan alweer een jaar verder zonder ellende .
                                  bedankt mensen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jodw Bekijk Berichten
                                    dochter kan alweer een jaar verder zonder ellende
                                    Dat zal je pas op 18 april 2018 weten ...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                      Bij DTL was daar zo'n oud leraartje . Bij afkoppelen remklauw zette die een griptang op de remflexibel om lekken tegen de gaan.
                                      Ik dacht die is nu goed zot ,als die flexibel geknakt is wordt ie niet meer goed.
                                      Ik weet niet wat ge zelf kunt: 1 man drukt op pedaal ,met tranparante leiding op de nippel en kijken hoeveel eruit spuit met welke druk ,L vs R vergelijken.
                                      Omdat ik vroeger bij Peugeot werkte waren er van die slechte remklauwen bij . 2 Grote bussen waarop de klauw verschoof en na X jaren gingen die zeer slecht tot vastzitten .Opel had dat type ook maar had er wel een revisiekit voor: rubber ring en speciale smeerstof .Iets anders erop deed die ringen zwellen zodat de boel vast kwam te zitten .
                                      Kost ook geen brood om te kijken of de klauw soepel schuift (of geleiders) . Denk erom elk jaar roesten je blokjes vast ,zeker bij die luchtgekoelden. Of heeft er iemand blokjes verwisselt met luchtgekoelde schijven en gewone schijven. Die luchtgekoelden zijn veel harder en minder frictie bij dezelfde remoliedruk.
                                      Waarom zou een geventileerde remschijf harder zijn dan een andere?????????????????????
                                      Z4 M40i

                                      Comment

                                      Working...
                                      X