Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Android Auto + Verwarmde voorruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Android Auto + Verwarmde voorruit

Ikzelf ben aan het kijken voor de aankoop van een skoda octavia (1.6 CRTDI 85kw Aut-DSG7).

Wat ikzelf wel een zeer interessante optie vond is de verwarmde voorruit. (ik haat krabben in de winter)
    Nu heb ik op verschillende forums gelezen dat een verwarmde voorruit door de vele draadjes die erin zitten, slecht bereik geeft op de telefoon.
    Mits ik een fanatiek Waze gebruiker ben, en ik dus ook Android Auto heb gepakt voor deze reden (in Waze beta al mogelijk), ben ik hier dus bezorgt over.

Ik heb deze vraag in de garage dan ook gesteld, en zij raden mij aan om volgende optie te nemen om dit te voorkomen:
    Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi), LTE, rSAp, Phonebox, Wireless Charging, en spraakbediening.
    Volgens hun uitleg gaat dit de sim nummer kopieren en alles via de antenne van de auto sturen zodat je geen last hebt van storing.
    1. Heeft iemand hier al ervaring mee? (En hoe werkt dit samen met Android Auto)
    2. Of wat raden jullie mij aan?
    Bedankt alvast voor de verduidelijking / info / ervaringen!

Klopt inderdaad dat de antenne van de wagen dan wordt gebruikt voor optimaal bereik.
    Zelf nog geen ervaring mee, maar systeem zou goed zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
      Klopt inderdaad dat de antenne van de wagen dan wordt gebruikt voor optimaal bereik.
      Zelf nog geen ervaring mee, maar systeem zou goed zijn.
      Heb je toevallig ook een idee of deze functionaliteit in Android Auto ook werkt?

Comment

Vanop een Google forum:

Android Auto will use all the available location sources, that includes, but does not limit to the car GPS. This means that you will need to have the location enabled on your phone as well. The idea behind it is Android Auto will wisely choose which source to use, for example when you just started the car and plugged the phone it, the cold start of a GPS (car in this case) can take up to 90 seconds, which is a long time, so instead of waiting that long period AA will just use the phone location data, and it will use both network location (wifi + cellular) and GPS as well, which will result in almost an instant GPS fix. As soon as the car GPS becomes available and the accuracy is high enough Android Auto will use that data, in case for any reason the car GPS go haywire it will seamlessly fall back to the phone location data.
        Therefore you do need to have the GPS switched to high accuracy to use Android Auto with Google Maps.
        Dus ja, Android Auto zal de antenne van je wagen gebruiken eens dat signaal OK is, net zoals hij bv het LTE netwerk zal doorschakelen naar de antenne van de wagen voor data / telefoongesprekken. Maar elke moderne wagen heeft tegenwoordig bijna direct een locatiebereik, dus lang zal die het signaal van de GSM niet nodig hebben.

Comment

Working...
        X