Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppeling aan vervanging toe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Koppeling aan vervanging toe?

    Ik heb een Citroën Nemo 1.4hdi van 2008 met 108.000km.
    De laatste weken valt mij het volgende op. Wanneer ik (zo goed als) volgas optrek dan blijft rond 3000tr de toerenteller even hangen, de auto houdt wat in (niet veel, maar je merkt het toch een beetje), en het toerental lijkt te verhogen, op gehoor, op de teller blijft de naald dus even hangen en zakt soms zelfs een klein beetje. Mijn eerste gedacht was slippende koppeling?
    Zou dit dus inderdaad de koppeling zijn die aan het einde van zijn latijn begint te komen of zou het toch iets anders zijn?
    2012 Abarth 500 'esseesse'

  • #2
    Heb hetzelfde voor:

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    Is inderdaad koppeling die begint te slippen.
    Wel snel bij jou.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
      het toerental lijkt te verhogen, op gehoor, op de teller blijft de naald dus even hangen en zakt soms zelfs een klein beetje. Mijn eerste gedacht was slippende koppeling?
      Bij een slippende koppeling zou de naald van de toerenteller toch ook de hoogte moeten ingaan?
      Smilin' Jack - Speed Pilot

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
        Heb hetzelfde voor:

        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


        Is inderdaad koppeling die begint te slippen.
        Wel snel bij jou.
        Dat is inderdaad exact wat ik ook voor heb! Gohja wat is snel? De vorige eigenaar trok er vaak een remork mee (was een tuinaannemer). Koppeling zal dus al wel wat geleden hebben.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

        Comment


        • #5
          Vervang de koppeling dan maar rap voor de vliegwiel eraan gaat.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten

            Bij een slippende koppeling zou de naald van de toerenteller toch ook de hoogte moeten ingaan?
            idd bij volgas zou de toerenteller heel fel omhoog gaan met een slippende koppeling
            Z4 M40i

            Comment


            • #7
              Het begint vaak met en beetje slip en daarna weer aanpakken. Niet tè lang mee blijven rijden
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • #8
                Vanaf nu kalm aan doen, niet voorbij steken, niet te hoog in toeren gaan (motor heeft dan teveel force), ook niet te hard rijden zoals autostrade, snel vertrekken tot zelfs motorrem vermijden. Dan kunt ge't nog een beetje rekken.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #9
                  Gisteren avond heeft de koppeling nog eens extra op z'n donder gekregen (vast gezeten) en dat merkte ik vandaag tijdens een tripje naar Sint-Niklaas, 't is precies nog erger geworden.
                  de volgende 2 dagen dus zo weinig mogelijk rijden en dinsdag eerste werk naar de garage bellen. Ben eens benieuwd wat het me gaat kosten. Iemand eigenlijk een idee wat de gemiddelde kostprijs is om een koppeling te vervagen?
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                  Comment


                  • #10
                    Reken maar op 700-1000€. Stukken zijn niet zo duur, maar het kost veel tijd. Motor moet los van de versnellingsbak.
                    Ik zou dat laten doen bij een onafhankelijke garage. bij Citroen zien ze direkt een pak eurotekens als je daarmee af komt.

                    Comment


                    • #11
                      vliegwiel pakt men altijd mee als de koppeling begint te slippen, tenzij het nog echt geen schade heeft en de speling ervan binnen de marges zit

                      is het vliegwiel erbij (zeker een dubbelmassa) zit het snel naar de 1500€
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        vliegwiel pakt men altijd mee als de koppeling begint te slippen, tenzij het nog echt geen schade heeft en de speling ervan binnen de marges zit

                        is het vliegwiel erbij (zeker een dubbelmassa) zit het snel naar de 1500€
                        *slik*
                        Achja, 't is nu zo. Ik wou er eigenlijk geen kosten meer aan doen maarja. Koppeling zal toch vervangen moeten worden wil ik er nog een jaar mee kunnen blijven rijden.
                        2012 Abarth 500 'esseesse'

                        Comment

                        Working...
                        X