Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk onderhoud op hoeveel km?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welk onderhoud op hoeveel km?

Heb een Volvo XC70 2dehands gekocht.

Laatste onderhoud was april 2016 op 114000km. Klein onderhoud.

Nu zit ik op 130000km.

Volvo schrijft voor: 30 000km of 1 jaar.

Laat ik nu een klein onderhoud doen en op 145000km een groot onderhoud?

Het kan toch niet zijn dat ik, met 15d km per jaar klein-groot-klein-groot-... moet omwisselen?

Luchtfilter en zo is toch nog niet versleten op die km?

Of hoe zien/doen jullie dit?

Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
    Heb een Volvo XC70 2dehands gekocht.
    Da's die schokkende XC70 ?

Luchtfilter en zo is toch nog niet versleten op die km?
    Die kan je makkelijk bekijken.

Hier gebeuren de onderhoudsbeurten alle 15.000 km (olie en oliefilter), constructeur schrijft ook 30.000 km voor.

Alle 30.000 km komt daar een luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter bij.

Comment

Dus als je 15000km per jaar rijdt is het eigenlijk het ene jaar een kleine beurt en het andere jaar een grote beurt... niet?

Comment

Als je dat stramien volgt is dat inderdaad zo, ja.

Comment

Eventueel kan ik toch ook 2x een kleine beurt en 1x een grote beurt doen in 3jaar? Want die luchtfilter etc is op 2jaar aan 15d km/j toch niet versleten? Wel?

Dat de olie elk jaar vervangen moet worden, daar ben ik mee akkoord, maar bij 15d km per jaar zijn de filters op 2j tijd toch niet versleten?

Vergis ik me? Ik wil natuurlijk niet besparen op de verkeerde dingen, maar dat wil niet zeggen dat ik zaken moet vervangen die niet nodig zijn...

Comment

De moeite niet om daar op te besparen of te twijfelen.
            Voor uw Volvo zijn dit ongeveer de prijzen van de filters:

brandstoffilter 25 euro
            luchtfilter 14 euro
            oliefilter 9 euro
            interieurfilter 11 euro
            Z4 M40i

Comment

Eventueel kan ik toch ook 2x een kleine beurt en 1x een grote beurt doen in 3jaar? Want die luchtfilter etc is op 2jaar aan 15d km/j toch niet versleten? Wel?

Dat de olie elk jaar vervangen moet worden, daar ben ik mee akkoord, maar bij 15d km per jaar zijn de filters op 2j tijd toch niet versleten?

Vergis ik me? Ik wil natuurlijk niet besparen op de verkeerde dingen, maar dat wil niet zeggen dat ik zaken moet vervangen die niet nodig zijn...

Heb "jezelf" al eens naar uw lucht- en interieur filter gekeken na 30.000 km?? Of woon je op de Noordpool ?
              • Oorspronkelijk zijn die wit of van een heel lichte kleur, na 30.000 zien ze hier totaal zwart.

Hoofdzakelijk dankzij al het roet, van vooral "oude" diesel auto's, vrachtwagens zonder roetfilter en mazout verwarming.
              • Je kan natuurlijk besparen, door alleen de luchtfilter van uw auto te vervangen, zodat uw auto in top conditie blijft
              • De interieur filter hoef je eigenlijk niet te vervangen, want er is toch geen voordeel "ikzelf"

Comment

Met een Volvo XC70 rijden en toch willen besparen op een luchtfiltertje van 14 Euro elke 30.000 km of 2 jaar, wie kan iets gekker bedenken.....

Comment

Het heeft geen zin om de luchtfilter te vervangen voor het voorgeschreven interval. Ik vemoed dat alle merken minimaal 4 jaar en 60.000 km zullen aanraden.

Vind dat maar vreemd om te vroeg dingen zoals olie of filters aan te pakken. Die intervallen zijn ruim op tijd dus dat levert geen enkele winst op. De kans op een menselijke fout is echter véél groter.
                  Bij mij kost die trouwens +50 euro.
                  Pollenfilter om de twee jaar lijkt me wel aangeraden.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

De w211 geeft opnieuw aan om de luchtfilter te vervangen.
                    Hij zit er 20k in. Zo'n 10 maanden.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                      Met een Volvo XC70 rijden en toch willen besparen op een luchtfiltertje van 14 Euro elke 30.000 km of 2 jaar, wie kan iets gekker bedenken.....
                      Allez, dus omdat je met een iets grotere wagen rijdt moet je ook maar dingen gaan vervangen die niet nodig zijn... man man man...
                      Last edited by ; 08/05/2017, 09:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        De w211 geeft opnieuw aan om de luchtfilter te vervangen.
                        Hij zit er 20k in. Zo'n 10 maanden.

Moest die vorige keer vervangen worden?
                        Staat toch ook een interval in boekje?

Comment

Allez, dus omdat je met een iets grotere wagen rijdt moet je ook maar dingen gaan vervangen die niet nodig zijn... man man man...
                          Bij zowat elke auto, moet je de luchtfilter vervangen na 2 jaar, (dit is al +/- 40 jaar zo) dus is dit nodig en niet overbodig

4 jaar of 60.000 km zoals "Gere" zegt, is toch eerder uitzondering...

Persoonlijk zou ik op andere dingen besparen, als op +/- 0.026%, van de totale kostprijs van zo’n auto !
                          (13/50000 *100 = 0.026%)
                          Last edited by quovadis; 08/05/2017, 15:29.

Comment

Of ineens een K&N inlegfilter kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere

Moest die vorige keer vervangen worden?
                              Staat toch ook een interval in boekje?
                              Jep, die moest toen ook gedaan worden.
                              Tgoh ja, ik luister graag naar de wagen.

Comment

Ik herinner mij vaag dat Assyst sommige dingen steeds weergeeft bij additional work.

Op twee jaar nooit gezien in een boekje, quovadis. Waar zag je dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Of ineens een K&N inlegfilter kopen
                                  Zo eentje die je moet inoliën ? ... denk dat je luchtmassameter dat niet zo leuk gaat vinden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere
                                    Ik herinner mij vaag dat Assyst sommige dingen steeds weergeeft bij additional work.

Code in de bc. Weet niet meer vanbuiten welk nummer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Zo eentje die je moet inoliën ? ... denk dat je luchtmassameter dat niet zo leuk gaat vinden !
                                      Ik heb daar eigenlijk nog nooit probs mee gehad. Wel zuinig zijn met inolien. Mar nu ben ik die filters ontgroeid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Het onderwerp is een Volvo XC70 dacht ik ?

De luchtfilter voor mijn elektrische grasmaaier vervang ik ook nooit

Van 2005 tot 2015 voor een Diesel dient de luchtfilter vervangen te worden na 2 jaar of 60000 km

Comment

Working...
                                        X