Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuur trilt bij lage snelheden (nieuwe velgen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stuur trilt bij lage snelheden (nieuwe velgen)

Ik heb vandaag nieuwe velgen gestoken, klein ritje gemaakt en het viel mij meteen op dat het stuur trilt bij lage snelheden. Vanaf 30km/h begint het stuur licht heen en weer te gaan als ik het loslaat, auto blijft wel gewoon recht rijden. Ook lijkt op sommige momenten de hele auto te 'schudden'.
    Heb de velgen online besteld en ze zouden gebalanceerd moeten zijn, er hangen inderdaad plakloodjes op (wel nogal veel naar mijn mening maar soit). Dus ik ga ervan uit dat ze idd gebalanceerd zijn, maar misschien niet goed? Of zou het toch aan de banden of velgen kunnen liggen?

Ik hoop dat ik maandag iets kan regelen op het werk zodat ik er mee langs een bandencentrale kan gaan. Maar misschien dat jullie al een idee hebben? Kwestie dat ik mij wat kan voorbereiden.
    Aan de uitlijning of iets anders ligt het volgens mij niet want met de originele velgen (die er tot vanmiddag oplagen) heb ik nooit één trilling gemerkt.
    En is het verantwoord om er maandag nog mee naar m'n werk te rijden (10km) of toch maar best niet?
    2012 Abarth 500 'esseesse'

centergat klop toch hopelijk alsook de correcte bevestingsbouten?
    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      centergat klop toch hopelijk alsook de correcte bevestingsbouten?
      Met centergat bedoel je de naafdiameter? Zo ja, dan klopt dat allemaal.

Comment

kuis de naven eens, en nu natuurlijk ook de velg waar die aansluit op de naaf.

Comment

Ik heb zo eens de rubberen centreerring vergeten verwijderen die bij de andere set velgen hoorde. na pakwek 10km zo te rijden (ik herken je beschrijving) was de ring onbruikbaar geworden.

Comment

Ofwel ligt de band niet goed op de velg ofwel is ie slecht uitgebalanceerd. 8/10 zal het dit laatste wel zijn.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vandaag de velgen er af gehaald en de naven gekuist, zoals Unterschlagen aangaf. En het probleem lijkt verholpen, heb wel niet sneller gereden als 80 maar wetende dat hij gisteren bij 30km/h al begon te trillen denk ik dat het probleem van de baan is. Ik had wel de indruk dat de linker velg vooraan losser zat dan de rest (heb ze vastgezet met momentsleutel). Misschien dat het daaraan ook lag.

Dus Unterschlagen, bedankt!

Comment

Working...
              X