Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Regeneratie roetfilter, hoe dikwijls?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

    Bij m'n V70 merkte ik het aan het huidige verbuik dat niet op 0 kwam als je gewoon uitbolde in versnelling.
    Nu geen last meer van
    Bij m'n E81 118d merkte ik duidelijk een traktorgeluid rond een bepaald toerental. En je merkte ook dat het huidige verbruik niet op 0 kwam als je uitbolde in versnelling.
    Bij mijn auto moet ik door de boordcomputer scrollen en die staat altijd op 'rijbereik' nooit op 'huidig verbruik' dus dan zie ik dat niet. Bij de Astra kwam het huidig verbruik er wel op maar daar keek ik nooit naar. Ik ga d'r toch eens op letten voortaan.
    Aan het rijgedrag/geluid merk ik nooit een verschil.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

    Comment


    • #22
      Huidig verbruik is beste manier om dat te weten te komen.
      Schommelt dan meestal rond de 2-3 liter terwijl het 0 moet zijn.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

        Bij m'n V70 merkte ik het aan het huidige verbuik dat niet op 0 kwam als je gewoon uitbolde in versnelling.
        Nu geen last meer van
        Bij m'n E81 118d merkte ik duidelijk een traktorgeluid rond een bepaald toerental. En je merkte ook dat het huidige verbruik niet op 0 kwam als je uitbolde in versnelling.
        Hoe heb je dit opgelost? Verwacht je geen problemen in de toekomst? Keuring of zo? Ga je er daarna nog mee naar dealergarage voor onderhoud? Wat zeggen ze daar dan van?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten

          Hoe heb je dit opgelost? Verwacht je geen problemen in de toekomst? Keuring of zo? Ga je er daarna nog mee naar dealergarage voor onderhoud? Wat zeggen ze daar dan van?
          DPF fysiek doorboort met diameter ter grootte van de uitlaatbuis, en dan softwarematig laten wegschrijven.
          EGR softwarematig laten toezetten.
          Problemen, onmogelijk aangezien het niet meer aanwezig is.
          Keuring al 2 keer op rij geen enkel probleem aangezien apparatuur toch zo gedetailleerd niet kan meten.
          Ik ga er nog mee naar de dealer. Hij weet dat dit uitgevoerd is en maakt er geen probleem van.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

            DPF fysiek doorboort met diameter ter grootte van de uitlaatbuis, en dan softwarematig laten wegschrijven.
            EGR softwarematig laten toezetten.
            Problemen, onmogelijk aangezien het niet meer aanwezig is.
            Keuring al 2 keer op rij geen enkel probleem aangezien apparatuur toch zo gedetailleerd niet kan meten.
            Ik ga er nog mee naar de dealer. Hij weet dat dit uitgevoerd is en maakt er geen probleem van.
            Zelf gedaan of laten doen? Ik wil ook van die bullshit in mijn auto vanaf. Denk je dat er nadelen zijn op lange termijn?

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten

              Zelf gedaan of laten doen? Ik wil ook van die bullshit in mijn auto vanaf. Denk je dat er nadelen zijn op lange termijn?
              Laten doen bij Volvotune, is wel in NL maar weten wat ze doen. Was een goeie €300 dacht ik.
              Nadelen op lange termijn kunnen in mijn ogen niet, iets dat niet werkt kan ook niet kapot gaan
              Motor blijft schoner doordat de EGR afgesloten is en er dus geen uitlaatgassen meer recirculeren, verbruik daalt lichtjes doordat die niet meer moet regenereren...
              Enige nadeel is natuurlijk "schadelijker voor het milieu".

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                Laten doen bij Volvotune, is wel in NL maar weten wat ze doen. Was een goeie €300 dacht ik.
                Nadelen op lange termijn kunnen in mijn ogen niet, iets dat niet werkt kan ook niet kapot gaan
                Motor blijft schoner doordat de EGR afgesloten is en er dus geen uitlaatgassen meer recirculeren, verbruik daalt lichtjes doordat die niet meer moet regenereren...
                Enige nadeel is natuurlijk "schadelijker voor het milieu".
                Dus roetfilter laten deleten, en heb je de EGR ook laten verwijderen?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten

                  Dus roetfilter laten deleten, en heb je de EGR ook laten verwijderen?
                  EGR is softwarematig toe gezet.
                  EGR gaat normaal open onder lage belasting, om dus een deel van de uitlaatgassen te verbranden. Nu is die geprogrammeerd om nooit open te gaan, waardoor het kanaal dus niet kan vervuilen.
                  Motor wordt dus altijd voorzien van verse lucht, en moet niet in z'n eigen uitlaatgassen zitten "stikken".

                  Comment


                  • #29
                    Is het je prive wagen eruit zwieren en dompen.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Is het je prive wagen eruit zwieren en dompen.
                      baneen, gewoon eens luisteren naar goede raad en naar een goede volvo specialist gaan

                      mijn autootjes:

                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Is het je prive wagen eruit zwieren en dompen.
                        Kheb alleen beetje schrik met mijn euro5 niet meer door de keuring te geraken... Dat is het mij dan ook weer niet waard...

                        Comment


                        • #32
                          Ik zit met EUR6, ik begin daar niet aan.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Ik zit met EUR6, ik begin daar niet aan.
                            Daar twijfel ik dus ook aan. Ik vind amper ervaringen online van eur5 of eur6 motoren die dit hebben en geen problemen bij de keuring hebben...

                            Comment


                            • #34
                              Bij de Tiguan nog niet gemerkt, bij de C5 ook nooit gemerkt, maar bij de D5 heb ik 2 x meegemaakt dat ik de auto op de inrit stillegde en hij nog een minuutje bleef ronken en trillen. Dacht de eerste keer dat er iets aan scheelde, maar een telefoontje aan de garage heeft me kennis doen nemen van regenereren.

                              De C-Crosser die ik voor de C5 had, die had eolyse en ooit da bakske ervan kapot gehad en de hele auto stond achteraan vol met bruine vlekjes die er enkel nog met symoniseren af gingen.

                              Comment


                              • #35
                                Onze C-crosser had daar ook een lek, die vlekken op de oprit waren er niet af te krijgen.

                                Comment


                                • #36
                                  Juist gebeld door een firma waar ik prijs voor roetfilter verwijdering en egr dichtzetten had gevraagd.
                                  Die firma raadt mij dat ten stelligste af.

                                  Ze raden mij aan een reiniging met waterstof te doen via de luchtinlaat van de wagen. Op die manier zouden alle koolstoffen via de cilinderkamer weggaan (of zoiets)...

                                  iemand hier ervaring mee? Kostprijs: 150euro

                                  Graag tips !

                                  Comment


                                  • #37
                                    Maar ben je nu zeker dat je probleem voortkomt uit de EGR ? Zou je niet beter eerst een diagnose laten stellen met de computer bij Volvo zelf ? Kan je veel kosten besparen.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Maar ben je nu zeker dat je probleem voortkomt uit de EGR ? Zou je niet beter eerst een diagnose laten stellen met de computer bij Volvo zelf ? Kan je veel kosten besparen.
                                      Nee, diagnose is pas op 23/05. Maar neemt niet weg dat die algemene reiniging en/of egr/roetfilter verwijderen toekomstgericht misschien niet slecht is...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ik zou geen kosten op voorhand doen eigenlijk. Je kan dan van alles preventief vervangen hee. Ik zou echt wachten op diagnose, 150 Euro is toch ook weer veel als het niet nodig is.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Ik zit met EUR6, ik begin daar niet aan.
                                          Als ik Yannick mag geloven, had die zelfs ook geen problemen met een EURO6.
                                          Mijn EURO5 geraakt er alleszins probleemloos door.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X