Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Regeneratie roetfilter, hoe dikwijls?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

    Goede uitleg waar ik iets mee ben.

    Ging net iets vragen ivm vrachtwagens.
    Niet elke vrachtwagen doet lange afstanden en ook daar werken ze met een soort adblue..
    Die gaan dan dezelfde problemen hebben?

    Mijn betonmixer had soms maar 100 km op een dag maar die stond wel 16 uur te draaien.
    Vrachtwagens zijn niet zo uitgeperst als een diesel personenwagen (om mee te kunnen met benzine motoren)

    NO² is pas een groot probleem geworden toen men diesels véél zuiniger wou maken en minder CO² wou uit stoten

    Minder Co² (beter voor de opwarming van de aarde) betekent meer No² (dodelijker op korte termijn) en omgekeerd

    Bv
    Huidige BMW 2.0 TD heeft 190 pk = 95 pk/L
    De eerste BMW 2.4 TD had al 115 pk = 48 pk/L
    De 2.4 D zonder turbo had 84 pk = 36 pk/L

    Een nieuwe Volvo Truck FH 13 Liter Turbo diesel heeft slechts 420 pk = 32 pk /L
    Heeft een AdBlue tank van 32 L tot 100 Liter, voor een brandstoftank tussen 150 L en 900 Liter
    Last edited by quovadis; 27/07/2017, 20:28.

    Comment


    • #82
      de volvo truck draait ook maar half zoveel toeren, en laat dat nu belangrijk zijn in het opwekken van pk...

      Comment


      • #83
        Even terzijde.
        Er bollen ook nog euro 3's van de band zonder adblue.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment

        Working...
        X