Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Regeneratie roetfilter, hoe dikwijls?
Collapse
X
-
Is toch perfect normaal dat die continu regenereert als jij telkens maar 13 km rijdt?
Weinig aan te verhelpen me dunkt.
Comment
-
Volvo-dealer wist me vandaag te vertellen dat ik niet moet verder rijden als de auto aan het regenereren is, ik mag deze gewoon stilleggen. Volgende keer doet de auto gewoon verder...
Maar mijn gezond verstand zegt dan toch, als je dat een aantal keren doet en hij kan niet in 1x volledig regenereren, dat dat toch eens een keer kan mislopen...
Ervaringen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIk zit met EUR6, ik begin daar niet aan.
Maar zo lang als gij met 1 auto rijdt, zou ik er ook niet aan beginnen met de Seat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk BerichtenVolvo-dealer wist me vandaag te vertellen dat ik niet moet verder rijden als de auto aan het regenereren is, ik mag deze gewoon stilleggen. Volgende keer doet de auto gewoon verder...
Maar mijn gezond verstand zegt dan toch, als je dat een aantal keren doet en hij kan niet in 1x volledig regenereren, dat dat toch eens een keer kan mislopen...
Ervaringen?
Die van mij begint niet opnieuw, die gaat bekijken hoe verstopt de filter nog is, en kan dan besluiten om de volgende 200km ofzo niet te regenereren. Dit is wel niet universeel zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk BerichtenMja, hier vind ik niets van terug in mijn handleiding. Jammer... Heb graag zekerheid, zodat ik eventuele problemen kan voorkomen...
Maar stampt dat spel er nu eens gewoon uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Dealer mag je geloven.
eruit halen, meer pk in en het zal al wat beter rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Dealer mag je geloven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
Daar heb ik lang over getwijfeld. Momenteel kunnen ze dit op de keuring niet zien/meten (euro5). Maar wat als ze dat volgend jaar of zo wel kunnen? Dan heb ik wel een probleem he...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
Daar heb ik lang over getwijfeld. Momenteel kunnen ze dit op de keuring niet zien/meten (euro5). Maar wat als ze dat volgend jaar of zo wel kunnen? Dan heb ik wel een probleem he...
Feit is, EURO5 is toch al een tijdje in omloop.
Komt er ook nog eens bij dat ze in NL actief willen gaan controleren op de fysieke aanwezigheid van een DPF => wilt dus zeggen dat er geen (betaalbare) apparatuur is om het werk sneller te laten verlopen.
En aangezien ze in NL altijd een paar jaar voor staan op ons, zal het toch nog even duren eer ze ooit een manier vinden om het te controleren.
'K zie ze niet bij elke wagen de uitlaatlijn losmaken, om dan te bekijken of de DPF bv doorboort is.
Lees dit eens door, en dan zal je wel gerust zijn dat je diesel sneller versleten is dan dat ze het ooit gaan controleren:
http://www.amt.nl/werkplaats-onderho...j-apk-10150300
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten= gebeurd; EGR & roetfilter weggeschreven + doorboord. Incl. tuning van 163pk naar 185pk 450NM
Gedaan met regenereren
Comment
-
Hopelijk... De toekomst zal dit uit wijzen. Eind dit jaar keuring, dan pas zal ik 100% gerust zijn, als ie er door is zonder problemen met de uitstoot.
En natuurlijk voorkomen dat de dealer een update installeert zonder mijn weten, zal hem maar tijdig informeren.
Bedankt voor jullie tips
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk BerichtenNu hoor ik hier van collega's dat het tunen van de motor verboden is. Dat de verzekering zich kan terugtrekken bij een ongeval... Klopt dat????
Comment
Comment