Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Regeneratie roetfilter, hoe dikwijls?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Onze C-crosser had daar ook een lek, die vlekken op de oprit waren er niet af te krijgen.
    Denk niet dat mijne een lek had, maar gewoon niet meer goed werkte. Geen vlekken op de grond. Enkel kleine vlekjes van 2mm doorsnede op de hele achterkant van de auto.

    Comment


    • #42
      denk niet dat er nog een 4007, c-crosser of outlander rijdt met nog het originele tankje, die gingen allemaal stuk (lekken). Lekte niet altijd op de grond, maar de rijwind zal wel het product meenemen en kan bruine vlekken op de lak veroorzaken.

      C5 had dat ook, wordt nog steeds gebruikt door PSA.

      Comment


      • #43
        Op zich wel een goed systeem. Toch spijt gehad dat ik hem niet overgekocht heb van mijn pa. Sterke auto geweest.

        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

        Comment


        • #44
          Is toch perfect normaal dat die continu regenereert als jij telkens maar 13 km rijdt?
          Weinig aan te verhelpen me dunkt.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

          Comment


          • #45
            Volvo-dealer wist me vandaag te vertellen dat ik niet moet verder rijden als de auto aan het regenereren is, ik mag deze gewoon stilleggen. Volgende keer doet de auto gewoon verder...

            Maar mijn gezond verstand zegt dan toch, als je dat een aantal keren doet en hij kan niet in 1x volledig regenereren, dat dat toch eens een keer kan mislopen...

            Ervaringen?

            Comment


            • #46
              Hij regenereert gewoon voort. Ik zou de prof geloven...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Ik zit met EUR6, ik begin daar niet aan.
                zelfde opaciteit als euro 5 moet die halen tijdens keuring.

                Maar zo lang als gij met 1 auto rijdt, zou ik er ook niet aan beginnen met de Seat

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
                  Volvo-dealer wist me vandaag te vertellen dat ik niet moet verder rijden als de auto aan het regenereren is, ik mag deze gewoon stilleggen. Volgende keer doet de auto gewoon verder...

                  Maar mijn gezond verstand zegt dan toch, als je dat een aantal keren doet en hij kan niet in 1x volledig regenereren, dat dat toch eens een keer kan mislopen...

                  Ervaringen?
                  5 keer probeert die dat, en de zesde keer gaat er aan lampje aan of pinken. Dan vraagt de auto om door te rijden.

                  Die van mij begint niet opnieuw, die gaat bekijken hoe verstopt de filter nog is, en kan dan besluiten om de volgende 200km ofzo niet te regenereren. Dit is wel niet universeel zo.

                  Comment


                  • #49
                    Mja, hier vind ik niets van terug in mijn handleiding. Jammer... Heb graag zekerheid, zodat ik eventuele problemen kan voorkomen...

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
                      Mja, hier vind ik niets van terug in mijn handleiding. Jammer... Heb graag zekerheid, zodat ik eventuele problemen kan voorkomen...
                      Dealer mag je geloven.
                      Maar stampt dat spel er nu eens gewoon uit

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                        Dealer mag je geloven.
                        Maar stampt dat spel er nu eens gewoon uit
                        x2

                        eruit halen, meer pk in en het zal al wat beter rijden.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                          Dealer mag je geloven.
                          Maar stampt dat spel er nu eens gewoon uit
                          Daar heb ik lang over getwijfeld. Momenteel kunnen ze dit op de keuring niet zien/meten (euro5). Maar wat als ze dat volgend jaar of zo wel kunnen? Dan heb ik wel een probleem he...

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten

                            Daar heb ik lang over getwijfeld. Momenteel kunnen ze dit op de keuring niet zien/meten (euro5). Maar wat als ze dat volgend jaar of zo wel kunnen? Dan heb ik wel een probleem he...
                            Denk niet dat dit gaat gebeuren, er is geen zekerheid maar ik denk dat ze bij de keuring wel andere prioriteiten hebben.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten

                              Daar heb ik lang over getwijfeld. Momenteel kunnen ze dit op de keuring niet zien/meten (euro5). Maar wat als ze dat volgend jaar of zo wel kunnen? Dan heb ik wel een probleem he...
                              Keuring niet overschatten hé
                              Feit is, EURO5 is toch al een tijdje in omloop.
                              Komt er ook nog eens bij dat ze in NL actief willen gaan controleren op de fysieke aanwezigheid van een DPF => wilt dus zeggen dat er geen (betaalbare) apparatuur is om het werk sneller te laten verlopen.
                              En aangezien ze in NL altijd een paar jaar voor staan op ons, zal het toch nog even duren eer ze ooit een manier vinden om het te controleren.
                              'K zie ze niet bij elke wagen de uitlaatlijn losmaken, om dan te bekijken of de DPF bv doorboort is.

                              Lees dit eens door, en dan zal je wel gerust zijn dat je diesel sneller versleten is dan dat ze het ooit gaan controleren:

                              http://www.amt.nl/werkplaats-onderho...j-apk-10150300

                              Comment


                              • #55
                                = gebeurd; EGR & roetfilter weggeschreven + doorboord. Incl. tuning van 163pk naar 185pk 450NM

                                Gedaan met regenereren

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
                                  = gebeurd; EGR & roetfilter weggeschreven + doorboord. Incl. tuning van 163pk naar 185pk 450NM

                                  Gedaan met regenereren
                                  Zal je u niet beklagen.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Hopelijk... De toekomst zal dit uit wijzen. Eind dit jaar keuring, dan pas zal ik 100% gerust zijn, als ie er door is zonder problemen met de uitstoot.

                                    En natuurlijk voorkomen dat de dealer een update installeert zonder mijn weten, zal hem maar tijdig informeren.

                                    Bedankt voor jullie tips

                                    Comment


                                    • #58
                                      Goed gedaan zo moet dat . Ik had dat ook gedaan bij de mijne als het geen lease was . Beter geluid , aangenamer rijden , minder verbruik , meer vermogen.... dus wat moet een mens nog . De doemp en stank nemen we er graag bij.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Nu hoor ik hier van collega's dat het tunen van de motor verboden is. Dat de verzekering zich kan terugtrekken bij een ongeval... Klopt dat????

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk Berichten
                                          Nu hoor ik hier van collega's dat het tunen van de motor verboden is. Dat de verzekering zich kan terugtrekken bij een ongeval... Klopt dat????
                                          Dat klopt inderdaad ja, is illegaal in België

                                          Comment

                                          Working...
                                          X