iemand het nieuws gehoord deze week ? ze gaan bij de keuring meer controleren op co uitstoot, omdat er teveel mensen hun dpf wegdoen ipv te vervangen !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Regeneratie roetfilter, hoe dikwijls?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichteniemand het nieuws gehoord deze week ? ze gaan bij de keuring meer controleren op co uitstoot, omdat er teveel mensen hun dpf wegdoen ipv te vervangen !
Momenteel zijn ze bezig met een heksenjacht hier op mensen die een DPF delete hebben uitgevoerd.
Comment
-
Sinds die schandaal update is gebeurd bij de Skoda regenereert die om se 300 km daar waar hij vroeger minimum het dubbele wegbleef. En soms rookt gij tijdens het proces in 1 en 2. Deed hij vroeger ook niet. Zelf mijn vorige Vectra bleef 1000 km weg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Mijn Golf heeft nog geen update en doet veel autostrade ... Daar is het steeds tussen de 800 a 1000km.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenSinds die schandaal update is gebeurd bij de Skoda regenereert die om se 300 km daar waar hij vroeger minimum het dubbele wegbleef. En soms rookt gij tijdens het proces in 1 en 2. Deed hij vroeger ook niet. Zelf mijn vorige Vectra bleef 1000 km weg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is juist de essentie van de sjoemelsoftware, toch dieselauto’s verkopen aan mensen die dit echt niet kunnen gebruiken. (om zo wereld marktleider te worden, op de kap van onschuldige consumenten)
Comment
-
Quovadis: ik Doe veel Autostrade en het is duidelijk gekomen na de update hoor. Maar de garage gebaart van kromme aas. Na de update zijn zowel de egr koeler als de gasklep kapot gegaan. Ook verwonderlijk dat ik vooral op UK forums terugvind dat meerdere mensen deze symptomen hebben na de update.
Comment
-
Met de software update moet uw EGR-klep, nog meer (roet) verwerken als vroeger.
Dat wou VW juist vermijden, omdat ze wisten dat dit meer problemen zou geven. Wie altijd lange ritten maakt merkt geen verschil.
Het volledige inlaattraject koekt hoofdzakelijk dicht van regelmatig korte –koude ritjes, nadien 1000 km autostrade kan het inlaatkanaal niet zuiveren, waardoor eerst EGR-klep stuk gaat en op langere termijn de belangrijkste oorzaak van een kapotte turbo (oververhit).
De firmawagens die ik ken en 60 tot 85000 km reden hadden nooit een EGR probleem, onder de 25000 km regelmatig (de anderen alleen in het kerstverlof, als ze korte ritjes maakten)
Na +/- 80000 km ziet uw inlaatkanaal eruit zoals op de foto
Last edited by quovadis; 26/07/2017, 14:59.
Comment
-
Allemaal mooi uitgelegd maar leg mij eens uit waarom hij blijft genereren terwijl ik op 2,5 week meer dan 3000km gereden heb.
Voor de update was dat niet.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ik heb juist een nieuwe EGR op mijn Golf gehad ... lampje van motorstoring ging branden begin mei op 180.034km ...
De vraag van mijn garagist ... de hoeveelste is dat ... mijn antwoord, de eerstezijn antwoord: dan hebde veel geluk gehad
Nu de auto heeft gemiddeld een 30.000km/jaar gereden ... en veel autostrade.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenEn dan vinden bepaalde forummers het raar dat sommige mensen die DPF en EGR eruit zwieren...
Die dingen blijven precies problemen geven, ondanks je ze blijkbaar gebruikt waarvoor ze dienen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenAllemaal mooi uitgelegd maar leg mij eens uit waarom hij blijft genereren terwijl ik op 2,5 week meer dan 3000km gereden heb.
Voor de update was dat niet.
Het regenereren van de dieselfilter is nooit 100%. Er blijft dus geleidelijk steeds meer roet vast zitten, tot je na 100.000 /150.000 een volledige nieuwe filter moet steken
Door de nieuwe update gaat er via de EGR-klep meer uitlaatgassen terug de motor in (om lagere NO² te krijgen en minder kanker) maar dit alles zorgt voor meer roet in een roetfilter die sowieso misschien al voor 50% vol bleef zitten. Waardoor hij steeds vlugger moet regenereren.
Korte, koude, ritjes uit het verleden, wreken zich op lange termijn, nadien lange ritten doen help dan niet. Alles slipt geleidelijk dicht. In de winter moet je bij een diesel, minstens 35 km rijden voordat uw olie op temperatuur is.
Er is gewoon geen betaalbaar dieselsysteem, voor personenauto’s, daarom bedacht men ook de sjoemelsoftware.Sprookjes bestaan nu eenmaal niet
Systemen voor vrachtwagens zou een dieselpersonen wagen plots ruim +/-2.000€ duurder maken. (dus +/-4000€ meer als een benzine auto)
Plus een kleinere koffer voor de AD-blue tank van minstens 25 liter, die je effectief moet vullen elke 5000 km, wat de verwarring bij het tanken voor sommige bestuurders hopeloos zou maken…
Daarom bedacht men de speelgoed tankjes van 5 l die 30000 km meegaan, omdat ze met sjoemelsoftware bijna niet gebruikt worden (nu vooral voor de grotere diesels een aanpassing nodig)
[st1]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenEn dan vinden bepaalde forummers het raar dat sommige mensen die DPF en EGR eruit zwieren...
Die dingen blijven precies problemen geven, ondanks je ze blijkbaar gebruikt waarvoor ze dienen...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Als ge natuurlijk alleen maar de problemen opzoekt op 'tinternet' (die dan blijkbaar ook nog dikwijls gerelateerd zijn aan sjoemel-vag-diesels), dan hebt ge gelijk.
Ten tijde van de pest zette men de mensen, die de (eenvoudige) oplossing wisten, op de schandpaal of zelfs de brandstapel…
Binnenkort moet ik als "Stroppendragers van Gent" door de straten gaan, er waren er dit jaar tekort
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
St-Pieter zal aan u een “makkelijke“ keuze hebben.
(Niet op jou bedoelt trouwens).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
Vermits diesel een “vuile” brandstof is (véél minder geraffineerd als benzine) zit er bij iedereen veel roet in inlaat en uitlaattraject.
Het regenereren van de dieselfilter is nooit 100%. Er blijft dus geleidelijk steeds meer roet vast zitten, tot je na 100.000 /150.000 een volledige nieuwe filter moet steken
Door de nieuwe update gaat er via de EGR-klep meer uitlaatgassen terug de motor in (om lagere NO² te krijgen en minder kanker) maar dit alles zorgt voor meer roet in een roetfilter die sowieso misschien al voor 50% vol bleef zitten. Waardoor hij steeds vlugger moet regenereren.
Korte, koude, ritjes uit het verleden, wreken zich op lange termijn, nadien lange ritten doen help dan niet. Alles slipt geleidelijk dicht. In de winter moet je bij een diesel, minstens 35 km rijden voordat uw olie op temperatuur is.
Er is gewoon geen betaalbaar dieselsysteem, voor personenauto’s, daarom bedacht men ook de sjoemelsoftware.Sprookjes bestaan nu eenmaal niet
Systemen voor vrachtwagens zou een dieselpersonen wagen plots ruim +/-2.000€ duurder maken. (dus +/-4000€ meer als een benzine auto)
Plus een kleinere koffer voor de AD-blue tank van minstens 25 liter, die je effectief moet vullen elke 5000 km, wat de verwarring bij het tanken voor sommige bestuurders hopeloos zou maken…
Daarom bedacht men de speelgoed tankjes van 5 l die 30000 km meegaan, omdat ze met sjoemelsoftware bijna niet gebruikt worden (nu vooral voor de grotere diesels een aanpassing nodig)
[st1]
Ging net iets vragen ivm vrachtwagens.
Niet elke vrachtwagen doet lange afstanden en ook daar werken ze met een soort adblue..
Die gaan dan dezelfde problemen hebben?
Mijn betonmixer had soms maar 100 km op een dag maar die stond wel 16 uur te draaien.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Is de kop in het zand steken dan beter??
En soms kost dat al eens iets, zoals bijvoorbeeld een nieuwe roetfilter.
- Likes 1
Comment
Comment