Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Smartphone opladen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Smartphone opladen

Vraag is volgende rij met Mazda3 van 2014, zijn 2 usb poorten in voorzien doch als ik smartphone aankoppel om op te laden krijgt deze precies niet genoeg stroom, daarom heb ik poort gekocht om aan te sluiten op sigaretten aansteker en daar dan de smartphone in, hier is genoeg stroom doch ik hoor steeds piep toon welke je krijgt als je je smartphone insteekt om te beginnen laden, wat kan hier het probleem zijn ook wordt de smartphone heel warm als hij tijdje aanhangt.

Bedankt.

Eerste waar ik aan denk is slechte kwaliteit van "sigaretaansteker naar usb" tussenstukje? Of juist teveel Ampère via hier? Kijk eens wat er op je gewone gsm-oplader staat en wat er op dit tussenstukje zit?

Die pieptoon is 9/10 dat er ergens een slecht contact is en hij dus continu ff stopt met opladen en opnieuw begint.

Comment

Over welke smartphone en welke adapter hebben we het hier ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Of juist teveel Ampère via hier? Kijk eens wat er op je gewone gsm-oplader staat en wat er op dit tussenstukje zit?
        Tenzij zijn smartphone het etiket "antiek" draagt mag dit niks uitmaken.
        Enige verschil: hoe meer stroom de adaptor kan leveren, des te sneller is de gsm opgeladen.

In de meeste auto's leveren de aanwezige USB-poorten max. 500 mA; hetgeen voor 'traag' laden voldoende zou moeten zijn.
        Hou er rekening mee dat meestal de gsm in de auto aan staat en de batterij dus nog trager zal laden.

Hoe hoger de laadstroom hoe warmer de gsm wordt tijdens het laden. (en hoe sneller de batterij zal slijten).

En goed om weten: het is uw GSM die de maximum stroom bepaald, m.a.w. zelfs al zou de lader bijvoorbeeld 10 A kunnen leveren, dat wil niet zeggen dat er ook 10 A door je batterij zal worden gejaagd.
        Last edited by Maurice P.P.; 05/06/2017, 15:16.

Comment

Heb dat ook gehad met een el-cheapo USB ladertje.
          Dan een el-epensivo gekocht, en probleem is opgelost.
          Die goedkoopste chinese rommel is slecht ontstoord. Bij mij had de radio bijna geen ontvangst meer.

Comment

dat piepen is de schakelende voeding die slecht is ontworpen en op veel te lage frequentie werkt waardoor je die hoort werken. volgende USB lader voor in de sigaretteplug niet uit de action halen voor 0,99€

Comment

Working...
            X