Heb even geleden een Volvo 940 uit 1992 gekocht. Eentje met de beruchte 2.4 VW Audi diesel motor. Hoewel het bij deze motoren hit or mis is, was het bij deze een dikke hit. Heb hem uitvoerig kunnen testrijden en alles verliep super. Nu moest ik de auto nog even laten staan bij de eigenaar omdat hij de wagen nog een weekje nodig had voor zijn werk. Daarna kon ik hem komen halen.
NB. Bij aankoop heb ik in het contract laten zetten dat hij blanco gekeurd moet zijn bij de keuring voor verkoop. (Ik mocht dit van hem doen omdat hij waarschijnlijk geen tijd ervoor zou hebben en ik heb er ook 200 euro van de prijs kunnen mee afdoen. Ik rij voor even gratis rond, geen z platen, win win).
Nu ging ik de auto halen en merkte ik al meteen op dat het sturen wat raar aanvoelde. Naar links draait ie als een stadswagen maar naar rechts lijkt het alsof de servo opeens afvalt. Als ik dan door draai voel ik een moment waarop hij terug losschiet en kan ik verder draaien en draait hij wel licht. Ook trekt de auto naar rechts op de autostrade.
Nu was ik helemaal van de kaart want die wagen heb ik niet test gereden een poosje terug. Hoe vervelend ik het ook vond heb ik hem naar huis gereden en hem opgebeld en over het probleem verteld. "Dat heeft de wagen altijd gehad." No sir, ik heb er zowat elke toer en frats mee uitgehaald tijdens de paar testritten en daar stuurde ie super lekker.
Nu vrees ik er wat voor dat het stuurhuis aan vervanging toe is. Dat zou me een duit kosten. Ik ga nog voor de zekerheid langst gaan bij een garagist om te kijken of het niet iets klein is. Omdat het losschieten van het stuur naar rechts toch raar is in mijn opinie. De servo pomp zal wel in orde zijn omdat links nog wel lekker loopt.
Nu vroeg ik me af of het bij de keuring een afkeurpunt is dit stuurhuis / de slecht werkende servo. Ik probeer me gewoon een beetje in te dekken met het contract dat ik heb opgemaakt. "Niet gekeurd is niet verkocht." Misschien wat smerig maar ik ben echt niet tevreden over het feit dat ik een auto koop zonder gebrek en eentje ga halen met gebrek. Dag gebonden zal het gebrek ook niet zijn geweest want ik heb op twee verschillende dagen test gereden en op beide dagen was de wagen prima.
NB. Bij aankoop heb ik in het contract laten zetten dat hij blanco gekeurd moet zijn bij de keuring voor verkoop. (Ik mocht dit van hem doen omdat hij waarschijnlijk geen tijd ervoor zou hebben en ik heb er ook 200 euro van de prijs kunnen mee afdoen. Ik rij voor even gratis rond, geen z platen, win win).
Nu ging ik de auto halen en merkte ik al meteen op dat het sturen wat raar aanvoelde. Naar links draait ie als een stadswagen maar naar rechts lijkt het alsof de servo opeens afvalt. Als ik dan door draai voel ik een moment waarop hij terug losschiet en kan ik verder draaien en draait hij wel licht. Ook trekt de auto naar rechts op de autostrade.
Nu was ik helemaal van de kaart want die wagen heb ik niet test gereden een poosje terug. Hoe vervelend ik het ook vond heb ik hem naar huis gereden en hem opgebeld en over het probleem verteld. "Dat heeft de wagen altijd gehad." No sir, ik heb er zowat elke toer en frats mee uitgehaald tijdens de paar testritten en daar stuurde ie super lekker.
Nu vrees ik er wat voor dat het stuurhuis aan vervanging toe is. Dat zou me een duit kosten. Ik ga nog voor de zekerheid langst gaan bij een garagist om te kijken of het niet iets klein is. Omdat het losschieten van het stuur naar rechts toch raar is in mijn opinie. De servo pomp zal wel in orde zijn omdat links nog wel lekker loopt.
Nu vroeg ik me af of het bij de keuring een afkeurpunt is dit stuurhuis / de slecht werkende servo. Ik probeer me gewoon een beetje in te dekken met het contract dat ik heb opgemaakt. "Niet gekeurd is niet verkocht." Misschien wat smerig maar ik ben echt niet tevreden over het feit dat ik een auto koop zonder gebrek en eentje ga halen met gebrek. Dag gebonden zal het gebrek ook niet zijn geweest want ik heb op twee verschillende dagen test gereden en op beide dagen was de wagen prima.
Comment