Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwaarder sturen naar rechts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zwaarder sturen naar rechts

    Heb even geleden een Volvo 940 uit 1992 gekocht. Eentje met de beruchte 2.4 VW Audi diesel motor. Hoewel het bij deze motoren hit or mis is, was het bij deze een dikke hit. Heb hem uitvoerig kunnen testrijden en alles verliep super. Nu moest ik de auto nog even laten staan bij de eigenaar omdat hij de wagen nog een weekje nodig had voor zijn werk. Daarna kon ik hem komen halen.

    NB. Bij aankoop heb ik in het contract laten zetten dat hij blanco gekeurd moet zijn bij de keuring voor verkoop. (Ik mocht dit van hem doen omdat hij waarschijnlijk geen tijd ervoor zou hebben en ik heb er ook 200 euro van de prijs kunnen mee afdoen. Ik rij voor even gratis rond, geen z platen, win win).

    Nu ging ik de auto halen en merkte ik al meteen op dat het sturen wat raar aanvoelde. Naar links draait ie als een stadswagen maar naar rechts lijkt het alsof de servo opeens afvalt. Als ik dan door draai voel ik een moment waarop hij terug losschiet en kan ik verder draaien en draait hij wel licht. Ook trekt de auto naar rechts op de autostrade.

    Nu was ik helemaal van de kaart want die wagen heb ik niet test gereden een poosje terug. Hoe vervelend ik het ook vond heb ik hem naar huis gereden en hem opgebeld en over het probleem verteld. "Dat heeft de wagen altijd gehad." No sir, ik heb er zowat elke toer en frats mee uitgehaald tijdens de paar testritten en daar stuurde ie super lekker.

    Nu vrees ik er wat voor dat het stuurhuis aan vervanging toe is. Dat zou me een duit kosten. Ik ga nog voor de zekerheid langst gaan bij een garagist om te kijken of het niet iets klein is. Omdat het losschieten van het stuur naar rechts toch raar is in mijn opinie. De servo pomp zal wel in orde zijn omdat links nog wel lekker loopt.


    Nu vroeg ik me af of het bij de keuring een afkeurpunt is dit stuurhuis / de slecht werkende servo. Ik probeer me gewoon een beetje in te dekken met het contract dat ik heb opgemaakt. "Niet gekeurd is niet verkocht." Misschien wat smerig maar ik ben echt niet tevreden over het feit dat ik een auto koop zonder gebrek en eentje ga halen met gebrek. Dag gebonden zal het gebrek ook niet zijn geweest want ik heb op twee verschillende dagen test gereden en op beide dagen was de wagen prima.


  • #2
    Dit is iets waar ze op de keuring niets van kunnen merken en ook niet nazien.
    U schrijft dit: ik heb er ook 200 euro van de prijs kunnen mee afdoen. Ik rij voor even gratis rond, geen z platen, win win).
    Nu zou je nog willen dat de vorige eigenaar eventueel een nieuw stuurhuis betaald ook zeker?
    Je koopt een 25 jaar oude auto en zou in nieuwstaat moeten zijn, of er zou geen gebrek aan mogen zijn.
    Moest je de wagen onmiddellijk meegenomen hebben na je proefrit ,kon het ook zijn dat de dag er na het probleem begon.
    Last edited by camaro 68 rs; 10/06/2017, 08:41.
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      De korting die ik erop gekregen heb is mooi meegenomen. Ook voor hem, want hij zou bijna geen tijd hebben gehad.

      Er zijn nog genoeg andere dingen die stuk zijn (vering, remmen slepen, ...) zeg ik allemaal niks van want daar had ik een vermoede van na de testrit.

      Nieuw stuurhuis aas ik ook niet op. Ik baal er gewoon van dat de man doet alsof er niks aan de hand is met het stuur terwijl er duidelijk een verschil te voelen is.

      Zo zijn er nog veel dingen die niet eerlijk zijn afgehandeld. Snelheidsmeter werkte niet. Hij ging mij een andere meegeven die zou passen gewoon uitbouwen en inbouwen. Nu kijk ik in de koffer zit daar een meter van een benzine wagen in die totaal niet past (is zelfs niet Volvo). Is meerprijs voor betaald. De auto had ook opeens een sterretje waar vooraf niks van te zien was en de pinker hing vooraan niet meer vast. Steuntjes daarvan waren afgebroken en zat een scheur in.

      Vind ik toch wel een hoop dingen die per ongeluk in die ene week opeens kapot gaan. Net alsof ie ermee gaan rally rijden is.

      Comment


      • #4
        Als hij blanco gekeurd is zoals jij vroeg, dan heb je pech en dan is de deal gebeurt volgens uw verkoopscontract.
        Leuk is dat niet, maar dat is nu eenmaal het leven.

        Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Dan wordt het afwachten.

          ik ga even langst de Volvo garage passeren volgende week. Hopelijk kunnen die mij meer vertellen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door aw11
            Dan wordt het afwachten.

            ik ga even langst de Volvo garage passeren volgende week. Hopelijk kunnen die mij meer vertellen.
            Met een 25 jaar oude Volvo? Dan hoop ik dat je die garage goed kent. Mijn ervaring met officiële dealers en oude auto's is toch dat die nogal snel gaan vervangen.

            Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

              Met een 25 jaar oude Volvo? Dan hoop ik dat je die garage goed kent. Mijn ervaring met officiële dealers en oude auto's is toch dat die nogal snel gaan vervangen.

              Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
              Is een onafhankelijk garage gespecialiseerd voor Volvo, doen gee ander merk bijna (excuses). Hun tweedehands parking staat vol met oudere knoerten zoals deze Meeste garagisten rijden zelf rond in een 240 enz dus heb er redelijk goed oog in.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door aw11

                Is een onafhankelijk garage gespecialiseerd voor Volvo, doen gee ander merk bijna (excuses). Hun tweedehands parking staat vol met oudere knoerten zoals deze Meeste garagisten rijden zelf rond in een 240 enz dus heb er redelijk goed oog in.
                Daar zou ik gaan
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #9
                  Volvo 940 diesel is rotzooi goed gedaan . What the F?ck heb je nu aan zo een wagen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                    Heb even geleden een Volvo 940 uit 1992 gekocht. Eentje met de beruchte 2.4 VW Audi diesel motor.
                    Interessant, waarom koop je zoiets? Als oldtimer ? Heeft dat waarde ?

                    Comment


                    • #11
                      Vooral gekocht voor het geluid. Zo'n 6 cilinder diesel heeft een machtig geluid als je hem open trekt. Daarbij is het naast mijn daily vooral een toerwagen. Ik heb geen grote auto waar veel in kan dus deze vult perfect dat gat. Ook ben ikzelf iemand die graag vlot en snel door het verkeer wil (lees soms wat opgejaagd zoals zovele onder ons als we op het werk en school moeten geraken). De auto is wat therapie voor mij. Hij is alles behalve snel en je gaat er relaxt door rijden.

                      De D24 dieselmotor krijgt vaak bakken vol kritiek over zich heen. Maar dat vaak onterecht. Vind jezelf een goed exemplaar dat verzorgd is geweest en niet is afgeragd bij koude temperatuur en je hebt een blok om u tegen te zeggen.

                      Heb de compressietest laten uitvoeren en alle 6 cylinders waren qua compressie nog gelijk en "zeer goed voor zijn kilometers".

                      Autos zijn zeer geliefd in de Oostblok landen en worden er echt gebruikt als werkpaarden. De mijne mag ook 1600 kilo slepen heb hem voor 800 euro op de kop kunnen tikken en er is werkelijk geen spotje roest aan te zien. Ook Het interieur is liefhebber onderhouden geweest. Moest ik hem verkopen dan maak ik er sowieso winst op. Maar daarvoor zie ik hem te graag. Heb al een klein tripje mee gedaan van Hasselt naar Rotterdam (dit met 7 man in de auto, want hij heeft er nog twee in de koffer) waar hij geen kik heeft gegeven. Loopt lekker en schakelt lekker.

                      Dus waarom the f?ck koop ik deze zwart steigerend paardje?

                      Omdat het "spijtig genoeg" de enigste oldtimer wagen was met een lekker lopende gezonde diesel met 450.000 km op de teller, een open dak, zetelverwarming, 7 zitplaatsen en geen roest met een complete onderhoudshistorie en waarvan een hoop van de onderdelen pas nieuw vervangen is geweest (koppeling, distributie, ...) In my opinion wel goed gedaan eigenlijk.

                      Comment


                      • #12
                        ja da's waar zo'n 6 cylinder diesel ronkt wel leuk. Als de kas en de motor nog goed is dan kan je er niet aan gekl**t zijn voor dat bedrag

                        Comment


                        • #13
                          Heb hem twee keer op de brug gehad en de garagist had het moeilijk om er maar iets van roest aan te vinden. (Buiten dat verdomde stuurhuis dan) al bij al vrij tevreden van mijn boot

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb 10 j met zo 1 240 gereden . Elk jaar een halve meter plaat onder gelast . De pomp wat bijvijzen om door keuring te geraken. En veel garagisten zoals milleke volvo die geraken gemakkelijk aan een blanco keuring.
                            Maar ge moet 's avonds eens vertrekken aan een rood licht en in je spiegel kijken . Walmen dat zo'n motor doet en is goed zichtbaar door de lichten van de achterliggers ,ze houden zelfs meer afstand . Neen nooit meer zoiets.
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                            Comment


                            • #15
                              Walmen doet ie wel. Komt er toch nooit iemand in je achterste rijden nu heb ik zelf er eens achter gehangen terwijl een vriend van me ermee reed. Het blok was nog redelijk koud en je ruikt wel dat het een oude diesel is maar ik zie dagelijks meer modernere wagens die nog meer roet en damp uitstoten dan deze oude knar. Dan vraag ik me toch af hoe het zit met de duurzaamheid van de hedendaagse diesels.

                              Ik ga hem ook niet dagelijks rijden. Ik vind hem voor in het stad te stug. Staat hij stil dan wilt hij niet graag in beweging gaan. Het is meer eentje voor de langere afstanden. In 5 de op de autostrade ligt hij mooi rustig op de weg en moet je amper gas bijgeven als je eens een heuvel tegen komt. Veel relaxter rijden dan mijn jankende fiesta.

                              En de ruimte in dat ding wauw! Ik ga er nog een nieuwe radiator insteken want de oude is er helemaal door en vertrouw ik nog amper. En binnen enkele weken na de examens gaat hij op zijn eerste trip richting Spanje.

                              Comment


                              • #16
                                Wat past er niet in dit rijtje? : Oldtimer, diesel, break, 7 plaatsen.

                                Zou gewoon nooit oldtimer mogen worden.
                                Die auto vervuilt meer dan 100 moderne auto's.


                                Comment


                                • #17
                                  Eigenlijk past het allemaal in het rijtje bij deze.

                                  Maar ik begrijp je punt.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                                    Eigenlijk past het allemaal in het rijtje bij deze.

                                    Maar ik begrijp je punt.
                                    en toch rij je daarmee naar het zuiden van Spanje....

                                    Comment


                                    • #19
                                      Moet ik er dan gewoon naar kijken ofzo?

                                      Ik ga 5 personen meehebben dus dat is al een goede spreiding van de emmisies. Daarbij: moest ik gaan aankloppen voor een nieuwe diesel van het fabriek dan zou ik de natuur veel meer belasten dan met deze zo lang mogelijk te blijven rondrijden.

                                      Het systeem maakt dat ik met de Volvo goedkoop kan rondrijden. Als student wordt je al genoeg uitgemolken qua verzekering als je wilt rondkomen met de wagen. Ga ik dan kiezen voor een zuinige milieuvriendelijke diesel met 7 zitplaatsen waarvoor ik een lening moet nemen en me dood betaal aan taxen of voor deze die voor peanuts loopt?

                                      Dont't hate the player hate the game. na dieselgate ging de Belg toch ook geen boycot doen op vw en Audi? Ik mag met deze stinkerd rijden dus dan doe ik dat ook. Voor de rest ga ik voor de kleine afstanden vaak met de fiets/te voet door regen en wind. De trein daar ben ik ook niet vies van. En mijn daily is nog altijd een zuinige kleine 1300cc benzine.

                                      Hopelijk kan ik de groene (waartoe ik ook behoor overigens) hiermee van antwoord zijn

                                      Comment


                                      • #20
                                        wel uw antwoord bevalt me :-)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X