Hallo,
Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop.
Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan staat de meter tussen 80 en 90 graden.
Tijdens het rijden gaat de temperatuur tot bijna 90 en daalt dan naar bijna 80 graden.
Wanneer ik de dop van het expansievat draai dan is er geen druk te zien, het water kook ook niet.
Wanneer de buitentemperatuur 22 graden is en ik rij lange afstanden dan merk ik er niks van geen melding.
Ik krijg deze melding enkel wanneer het buiten zeer warm weer is 25 graden en meer.
Wat zou het probleem hier kunnen zijn ?
Het is een peugeot 207CC 1.6HDI van bj2009
Even update: vandaag heb ik afstand van 44km gereden bij buitentempratuur van 27 graden, tijden het rijden bleef alles normaal geen meldingen op het scherm van de dashboardcomputer. Wanneer ik voor een verkeerlicht moest stoppen tijdens het wachten geen melding op het scherm van de dashboardcomputer. Nadat groen werd beginnen te rijden na 3 meter wel melding op het scherm van de dashboardcomputer motortempratuur te hoog stop. Dit was zo bij elk verkeerlicht dat ik moest stoppen het geval.
N 44km gereden bij thuiskomst terug gekeken naar expansievat en dop eraf gedraaid maar water kookte niet of geen bubbels enkel klein beetje druk wat normaal is.
Zou dit aan een sensor kunnen liggen die door de warmte niet juist werkt ?
Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop.
Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan staat de meter tussen 80 en 90 graden.
Tijdens het rijden gaat de temperatuur tot bijna 90 en daalt dan naar bijna 80 graden.
Wanneer ik de dop van het expansievat draai dan is er geen druk te zien, het water kook ook niet.
Wanneer de buitentemperatuur 22 graden is en ik rij lange afstanden dan merk ik er niks van geen melding.
Ik krijg deze melding enkel wanneer het buiten zeer warm weer is 25 graden en meer.
Wat zou het probleem hier kunnen zijn ?
Het is een peugeot 207CC 1.6HDI van bj2009
Even update: vandaag heb ik afstand van 44km gereden bij buitentempratuur van 27 graden, tijden het rijden bleef alles normaal geen meldingen op het scherm van de dashboardcomputer. Wanneer ik voor een verkeerlicht moest stoppen tijdens het wachten geen melding op het scherm van de dashboardcomputer. Nadat groen werd beginnen te rijden na 3 meter wel melding op het scherm van de dashboardcomputer motortempratuur te hoog stop. Dit was zo bij elk verkeerlicht dat ik moest stoppen het geval.
N 44km gereden bij thuiskomst terug gekeken naar expansievat en dop eraf gedraaid maar water kookte niet of geen bubbels enkel klein beetje druk wat normaal is.
Zou dit aan een sensor kunnen liggen die door de warmte niet juist werkt ?
Comment