Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luchtverbruik van een auto :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

of anders kan je het misschien hier vinden http://www.groenekneutenforum.be/

Comment

ik vraag nu aan u wat ik moet doen als ik op methanol rij ?
      ga je nu echt al mijn vragen van de kaart vegen ?

Comment

je kan er precies maar niet genoeg van krijgen hé ? Dacht dat je mijn post niet leuk vond ? Waarom plots zo veel interesse ? Verveel je u misschien ? Zijn uw logfiles al uitgekuist mijnheer den admin ?

Comment

En ge moet niet op methanol rijden, dat vraagt teveel belasting van de landbouwgrond, die is er hier al te weinig. Of verhuis naar Brazilië en ga suikerriet kweken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            ik vraag nu aan u wat ik moet doen als ik op methanol rij ?
            Uw stuur vasthouden en het verkeer in de gaten houden zoals altijd zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel
              Ik zie veel zonder diplom hier . Luchthoeveelheid waren de eerste injectiesystemen en zal last hebben van koud/warm weer en hoogteverschil.
              .Nu met de huidige luchtmassameting heeft men geen last van warm of koud weer ,ook niet van in de bergen of op zeespiegelniveau rijden .
              Je hebt dan steeds een perfect brandstof/luchtmengsel . Als controle/bijsturing heb je de Lambda die 3 a 4 keer checkt op zuurstofoverschot ,Lambda 1 is perfect of zoiets en probeert men steeds te benaderen.
              Ken er geen kloten van maar waarom klagen ze in de Dakar dan allemaal over vermogen verlies op die hoogtes?
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Ken er geen kloten van maar waarom klagen ze in de Dakar dan allemaal over vermogen verlies op die hoogtes?
                grotere hoogte is lagere luchtdruk, dus de massa lucht die je binnentrekt is kleiner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66

grotere hoogte is lagere luchtdruk, dus de massa lucht die je binnentrekt is kleiner
                  Ok, dat is altijd zo geweest maar uit de uitleg van wielscheel begrijp ik dat ze met de huidige systemen daar geen last meer mogen van hebben en toch waren ze allemaal aan het klagen.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

verbranding heeft zuurstof nodig.
                    Zuurstof is een van de elementen in lucht. Verhoudingsgewijs is er minder zuurstof in de lucht op grotere hoogtes, waardoor er meer volume aan lucht nodig is om een gelijkwaardige verbranding te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Ok, dat is altijd zo geweest maar uit de uitleg van wielscheel begrijp ik dat ze met de huidige systemen daar geen last meer mogen van hebben en toch waren ze allemaal aan het klagen.
                      de huidige systemen kunnen de luchtmassa meten, dus kunnen steeds de juiste hoeveelheid brandstof inspuiten. Maar je haalt wel minder luchtmassa binnen dus heb je minder vermogen.
                      De oudere systemen meten het luchtvolume maar voor een juiste verbranding moet je de massa van de lucht meten. Een goede verbranding/vermogen heeft de juiste verhouding massa lucht/massa brandstof nodig.

Comment

voor de bollebozen hier: interessant puntje: ,http://www.rug.nl/society-business/s.../beta-vraag-10

Comment

dus we mogen alles opstoken, we gaan geen zuurstof tekort komen ? da's al één geruststelling ....

Comment

en zou de opwarming door die uitlaatgassen invloed hebben ? of enkel tgv. Co2 uitstoot .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                              voor de bollebozen hier: interessant puntje: ,http://www.rug.nl/society-business/s.../beta-vraag-10
                              nu tenminste iets bijgeleerd in tegenstelling tot sommige andere opmerkingen :-)

Comment

Ge hebt de map sensor en die meet je inlaatspruitstuk zijn druk. De turbo moet dat aanpassen tov wat je vraagt::stand elektro gaspedaal en snelheid van intrappen,enz. En steeds zal het mengsel optimaal /niet vervuilend gehouden worden. Zelfs helikopters moeten het afgeven op grote hoogtes .Zit er niet meer in dan moet je maar een zwaardere auto kopen. Of rijdt bergaf dan gaat hij wat rapper. Of koop een hybride en rijdt op de grote hoogtes met elektrik ,die pk-zotten toch.
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                                  Uw stuur vasthouden en het verkeer in de gaten houden zoals altijd zeker ?
                                  als je het antwoord niet weet moet je gewoon zeggen, " ik weet het niet "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

als je het antwoord niet weet moet je gewoon zeggen, " ik weet het niet "
                                    Los van het feit of ik het nu weet of niet, ik ga er niet op antwoorden gezien uw vorige opmerkingen. Andere mensen zou ik waarschijnlijk wel met plezier antwoorden.
                                    En ja er zijn dingen die ik niet weet, gelukkig maar. Trouwens waarom zou je mij dat vragen ? Je kan dat toch zoeken op 'tinternet' ? Voor iemand met jouw admin capaciteiten kan dat toch geen probleem zijn ? 't Is maar een getalletje wat je nodig hebt, de rest kan je zelf toch uitrekenen ? Waarom zou je nog iets vragen aan iemand die je liever ziet verhuizen naar één of ander groen forum ?

Comment

Kent ge het toppunt van egoïsme ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                        Van die zuurstof moeten we dus niet wakker liggen maar wel van de CO2, die blijkt nogal toegenomen

In 57 jaar is de hoeveelheid CO2 met 26% toegenomen van 316 ppm in 1959 tot 404 ppm in 2016

We hebben toch aardig ons best gedaan in die paar tientallen jaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

Los van het feit of ik het nu weet of niet, ik ga er niet op antwoorden gezien uw vorige opmerkingen. Andere mensen zou ik waarschijnlijk wel met plezier antwoorden.
                                          En ja er zijn dingen die ik niet weet, gelukkig maar. Trouwens waarom zou je mij dat vragen ? Je kan dat toch zoeken op 'tinternet' ? Voor iemand met jouw admin capaciteiten kan dat toch geen probleem zijn ? 't Is maar een getalletje wat je nodig hebt, de rest kan je zelf toch uitrekenen ? Waarom zou je nog iets vragen aan iemand die je liever ziet verhuizen naar één of ander groen forum ?
                                          dat van u luchtverbruik kan je toch ook opzoeken ?

Comment

Working...
                                          X