Hallo,
Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je boven de 90 km/ u rijdt. Bij een lage snelheid wordt de rem niet automatisch ingedrukt maar krijg ik alleen de melding motortemperatuur te warm stop.
Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan staat deze meter tussen 80 en 90 graden.
Tijdens het rijden gaat de temperatuur tot bijna 90 en daalt dan naar bijna 80 graden.
In begin kwam het enkel voor als de buitentemperatuur meer dan 22 graden was en niet wanneer ik op de autosnelweg rij, enkel in stad in de file. Nu komt het ook voor als de temperatuur beneden de 22 graden is en ook op de autosnelweg.
De wagen is in de garage binnen geweest en ze zijden dat de motor niet te warm werd en ze merkte niks op. Na enkele dagen ben ik terug naar de garage gegaan om te zeggen dat het probleem er nog steeds was. Ze hebben toen de auto uitgelezen en de temperatuur sensor vervangen en toen kreeg ik geen melding meer. Maar na 3 weken was het probleem terug.
De wagen heeft 115.000km en ik dacht dat de distributierem aan vervanging toe was maar blijkbaar heeft de wagen een distributieketting, is dit zo?
Wat kan hier de oorzaak van zijn van deze melding motortemperatuur te warm stop?
De wagen is een peugeot 207CC 1.6HDI van bj2009
Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je boven de 90 km/ u rijdt. Bij een lage snelheid wordt de rem niet automatisch ingedrukt maar krijg ik alleen de melding motortemperatuur te warm stop.
Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan staat deze meter tussen 80 en 90 graden.
Tijdens het rijden gaat de temperatuur tot bijna 90 en daalt dan naar bijna 80 graden.
In begin kwam het enkel voor als de buitentemperatuur meer dan 22 graden was en niet wanneer ik op de autosnelweg rij, enkel in stad in de file. Nu komt het ook voor als de temperatuur beneden de 22 graden is en ook op de autosnelweg.
De wagen is in de garage binnen geweest en ze zijden dat de motor niet te warm werd en ze merkte niks op. Na enkele dagen ben ik terug naar de garage gegaan om te zeggen dat het probleem er nog steeds was. Ze hebben toen de auto uitgelezen en de temperatuur sensor vervangen en toen kreeg ik geen melding meer. Maar na 3 weken was het probleem terug.
De wagen heeft 115.000km en ik dacht dat de distributierem aan vervanging toe was maar blijkbaar heeft de wagen een distributieketting, is dit zo?
Wat kan hier de oorzaak van zijn van deze melding motortemperatuur te warm stop?
De wagen is een peugeot 207CC 1.6HDI van bj2009
Comment