Mededeling

Collapse
No announcement yet.

melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt

    Hallo,
    Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je boven de 90 km/ u rijdt. Bij een lage snelheid wordt de rem niet automatisch ingedrukt maar krijg ik alleen de melding motortemperatuur te warm stop.
    Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan staat deze meter tussen 80 en 90 graden.
    Tijdens het rijden gaat de temperatuur tot bijna 90 en daalt dan naar bijna 80 graden.
    In begin kwam het enkel voor als de buitentemperatuur meer dan 22 graden was en niet wanneer ik op de autosnelweg rij, enkel in stad in de file. Nu komt het ook voor als de temperatuur beneden de 22 graden is en ook op de autosnelweg.
    De wagen is in de garage binnen geweest en ze zijden dat de motor niet te warm werd en ze merkte niks op. Na enkele dagen ben ik terug naar de garage gegaan om te zeggen dat het probleem er nog steeds was. Ze hebben toen de auto uitgelezen en de temperatuur sensor vervangen en toen kreeg ik geen melding meer. Maar na 3 weken was het probleem terug.
    De wagen heeft 115.000km en ik dacht dat de distributierem aan vervanging toe was maar blijkbaar heeft de wagen een distributieketting, is dit zo?
    Wat kan hier de oorzaak van zijn van deze melding motortemperatuur te warm stop?
    De wagen is een peugeot 207CC 1.6HDI van bj2009

  • #2
    Je hebt daar al een topic over geopend ... ben je dat vergeten of is het puur een kwestie van bezigheidstherapie nu de dagen serieus korter worden ?

    http://www.autoforum.be/forum/specif...r-te-warm-stop

    Comment


    • #3
      Niets ontgaat Packard.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Je hebt daar al een topic over geopend ... ben je dat vergeten of is het puur een kwestie van bezigheidstherapie nu de dagen serieus korter worden ?

        http://www.autoforum.be/forum/specif...r-te-warm-stop
        ik dacht dat het topic misschien te oud was, vandaar een nieuwe start. Bezigheidstherapie spijtig genoeg niet. Straks moet zelf nog cursus automechanica gaan volgen omdat die garagisten niet eens weten wat het is.En dan die scholen spreken over competenties en dan spreek ik nog niet over andere sectoren. Dit gezegd zijnde, over tot de orde van de dag.

        ik heb reeds eens gehad dat mijn wagen de gehele dag thuis in de garage had gestaan en dat ik nog maar pas was beginnen rijden 2km, hoogstens 3km en de temperatuurmeter nog bijna niet gestegen was en ik juist snelheid aan het maken was en ik de melding kreeg motortemperatuur te warm stop en de temperatuurmeter schokkend bewoog, maar dit is nog maar 1 keer gebeurt.Op die afstand ook al was het warme die dag (30 graden) kan een motor toch nog niet opgewarmd zijn ?
        Last edited by tommy_077; 13/09/2017, 01:27.

        Comment


        • #5
          Kan gerust zijn dat je koelwater na 3 km reeds 'op temperatuur' is maar niet té warm denk ik. Zijn van die problemen waar veel garages niet echt tijd voor hebben.
          Misschien goedkoopst van de tempsensor te vervangen in het blok en te zien wat het geeft ? Tenzij er ergens een kortsluiting in de draden naar de sensor zit ?
          (weerstandswaarde daalt met temperatuur, kortsluiting zou dan direct hoge temp betekenen)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
            (weerstandswaarde daalt met temperatuur, kortsluiting zou dan direct hoge temp betekenen)
            Pas op, 't is een Franse auto, kan ook een PTC zijn hé die ze gebruiken.

            Comment


            • #7
              Zit er water in je koelcircuit?

              Comment


              • #8
                Nog wat leesvoer ...

                Comment


                • #9
                  Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop. Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan staat de meter tussen 80 en 90 graden. Tijdens het rijden gaat de temperatuur tot bijna 90 en daalt dan naar bijna 80 graden. Wanneer ik de dop van het expansievat...


                  Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je boven de 90 km/ u rijdt. Bij een lage snelheid wordt de rem niet automatisch ingedrukt maar krijg ik alleen de melding motortemperatuur te warm stop...


                  Hallo,
                  Op het computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop.
                  Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan


                  Hallo,
                  Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je


                  Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop. Als ik naar de temperatuurmeter...


                  Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5720542

                    Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je boven de 90 km/ u rijdt. Bij een lage snelheid wordt de rem niet automatisch ingedrukt maar krijg ik alleen de melding motortemperatuur te warm stop...


                    Hallo,
                    Op het computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop.
                    Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan


                    Hallo,
                    Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je


                    Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop. Als ik naar de temperatuurmeter...


                    https://www.problemcar.nl/nl/particu...ortempera.html
                    ADHD ?

                    Van de topic starter natuurlijk....

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                      Pas op, 't is een Franse auto, kan ook een PTC zijn hé die ze gebruiken.
                      dan moet je het inderdaad omgekeerd bekijken en naar een open contact zoeken. Maar PTC, wordt volgens mij niet veel gebruikt ?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

                        dan moet je het inderdaad omgekeerd bekijken en naar een open contact zoeken. Maar PTC, wordt volgens mij niet veel gebruikt ?
                        Was maar om eens te zeveren... inderdaad PTC wordt niet zo heel veel gebruikt, af en toe hier of daar nog eens in één of andere verwarmingsketel om het moeilijk te maken en hun eigen 'onderdelen' te kunnen verkopen. Meestal gebruikt men 10K NTC's... soms al eens wat andere waarden, liefst door elkaar om dezelfde reden; hoewel de laatste tijd bij nieuwere toestellen steeds dezelfde worden gebruikt. (maar dan dikwijls een ander stekkertje ). € 80 voor een NTC die ge in China kunt aankopen voor nog geen euro.

                        Dat al die fabrikanten dan hopen budget hebben voor publiciteit, niet te verwonderen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                          Was maar om eens te zeveren...
                          ja, weet ik maar ik vraag me altijd veel dingen af :-) Misschien zijn er merken die PTC's gebruiken, whatever :-)

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            ADHD ?

                            Van de topic starter natuurlijk....
                            Mijn gedacht !

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                              Kan gerust zijn dat je koelwater na 3 km reeds 'op temperatuur' is maar niet té warm denk ik. Zijn van die problemen waar veel garages niet echt tijd voor hebben.
                              Misschien goedkoopst van de tempsensor te vervangen in het blok en te zien wat het geeft ? Tenzij er ergens een kortsluiting in de draden naar de sensor zit ?
                              (weerstandswaarde daalt met temperatuur, kortsluiting zou dan direct hoge temp betekenen)
                              Even een update : ik heb zondag de motor koud gestart aan de draait en aan de stekker zitten wiebelen maar ik kreeg geen foutmelding motortemperatuur te warm stop.
                              Deze morgen ben ik naar mijn stageplaats gereden( de motor had de gehele nacht niet gedraaid) en na 2km rijden Schommelende de wijzer van 0 graden naar 90 graden en daarna terug naar 0 graden, de wijzer maakte deze Schommelende beweging wel 3 keer en bij de 4de keer kreeg ik de foutmelding motortemperatuur te warm stop. Mijn snelheid was constant 50km/u. ik was een heling aan het oprijden en niet aan het versnellen. Nadat mijn dag stage erop zat heb ik de wagen warm gereden en wanneer de wagen warm was de test gedaan afremmen en daarna volle gas optrekken, dit wanneer de temperatuurmeter tegen de 90 graden stond. Maar ik kreeg geen foutmelding motortemperatuur te warm stop.

                              Comment


                              • #16
                                Misschien de thermostaat die niet altijd open gaat ?

                                Comment


                                • #17
                                  Hallo allemaal.
                                  het probleem is opgeloste na bezoek aan een nieuwe garage .

                                  De tempratuur sensor is vervangen geweest en deze keer sensor van merk zelf en geen problemen meer.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door tommy_077 Bekijk Berichten
                                    Hallo allemaal.
                                    het probleem is opgeloste na bezoek aan een nieuwe garage .
                                    Bij Peugeot (+ Citroën) garage, is dat niet zo uitzonderlijk...

                                    Een 1.6 HDI heeft trouwens een distributieriem en geen ketting...

                                    Comment


                                    • #19
                                      WTF?!
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment

                                      Working...
                                      X