Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Olie in darm tussen luchtfilterhuis en gasklep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Olie in darm tussen luchtfilterhuis en gasklep

Mijn auto stotterde al een tijdje en hield zich regelmatig in tijdens het rijden.De contactpunten in de kap van de delco vertoonden oxidatie en het middelste pinnetje zat vast.Dus ik heb deze even vervangen met de delco van mijne andere auto om te zien of dit verbetering gaf.Echter heb ik nu ook gemerkt dat er een dikke laag olie in de darm van de luchtfilter zit.De gasklep ziet binnenin wel zwart maar er hangt geen olie aan.
    Iemand die weet hoe dit komt en wat dit betekent?De carterontluchting?Dat darmpje ernaar toe ga ik morgen eens bekijken.
    Na het vervangen van de delco merkte ik geen gestotter meer maar het inhouden blijft.Ik meende ook lichtblauwe uitlaatgassen waar te nemen bij het stoplicht.Maar morgen gaat er iemand achter me aan rijden om zeker te zijn.
    Last edited by ; 02/10/2017, 14:49.

waarschijnlijk komt dit van de carterdampen. en waarschijnlijk heb je teveel carterdampen.
    kijk eens na als de motor draait en je haalt de oliedop eraf, blaast hij dan dampn naarbuiten ?
    indien dit ht geval is dan heb je kans op blowby.

dit btekend dat je compressieverlies hebt langs de pistons ( versleten pistonringen ) hierdoor blaast hij uitlaatgassen etc in de carter waardoor deze onder druk komt te staan. de carterdampen op hun beurt worden door de carterontluchting terug via de motmor binnen gezogen.

Comment

Ik heb gisteren wel de oliedop er even af gedraaid direct na dat ik gereden had en ik zag inderdaad een momentje wat damp.Het is maar omdat ik geen grote autokenner ben dat ik daar verder geen aandacht aan heb gegeven.

Comment

ik heb gezegd om dit te testen met draaiende motor...

Comment

Lees eens even terug.Dat moet ik vandaag nog doen.Oliedop heb ik eergisteren even eraf gehad nog voor ik dit topic plaatste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
            Mijne Mazda 323 stotterde al een tijdje en hield zich regelmatig in tijdens het rijden.De contactpunten in de kap van de delco vertoonden oxidatie en het middelste pinnetje zat vast.Dus ik heb deze even vervangen met de delco van mijne andere Mazda om te zien of dit verbetering gaf.Echter heb ik nu ook gemerkt dat er een dikke laag olie in de darm van de luchtfilter zit.De gasklep ziet binnenin wel zwart maar er hangt geen olie aan.
            Iemand die weet hoe dit komt en wat dit betekent?De carterontluchting?Dat darmpje ernaar toe ga ik morgen eens bekijken.
            Na het vervangen van de delco merkte ik geen gestotter meer maar het inhouden blijft.Ik meende ook lichtblauwe uitlaatgassen waar te nemen bij het stoplicht.Maar morgen gaat er iemand achter me aan rijden om zeker te zijn.
            Ik heb hier een buur gehad met een 323 uit '86 denk ik ,die nu en dan rond 70 km/u inhield tot die auto stilviel en ook stil stond.
            Starte onmiddellijk terug en je kon weer rijden.
            Het was een uitlaatdemper die binnenin volledig verroest was en waar een stuk verroest voor de uitgang naar achter kwam te zitten, zolang de motor draaide (druk in de uitlaat) bleef dit stuk
            zitten.
            Als de motor dan stilviel viel dit stuk terug naar beneden en kon je terug rijden.
            Z4 M40i

Comment

Er kwamen dus dampen naar buiten via de oliedop (met draaiende motor).
              Ik heb hem naar de garage gebracht.Antwoord aldaar op het feit van die black sludge in de darm was:die hebben dat allemaal,daar kunt ge niks aan doen.
              Nuance;ik heb nog garantie op die auto.

Het inhouden treedt niet continue op.Ik ben aan het optrekken en daarbij lijkt het net alsof er even een seconde op de rem getrapt wordt en dan gaat hij weer door.

Last edited by ; 21/09/2017, 22:26.

Comment

Van welk bouwjaar is die auto?
                Z4 M40i

Comment

Van '99.

Comment

Garantie enkel op die dingen die een kleine moeite zijn om te herstellen,heb ik de indruk.
                    Last edited by ; 02/10/2017, 01:49.

Comment

Waarom verwacht je dat zoiets onder garantie zou vallen bij een auto van 18 jaar oud?

Comment

Met zo'n oude auto vernieuw ik al zeker de bougiekabels,delco,rotor. Je gaat anders overal aan vijzen en je gek denken. Een systeem opbouwen noemt dat .Compressie meten,klepspeling, kleur van de bougies, speling op vervoeging, distributie, haperen vlotternaald, speling op acceleratiepompje, dicht gevallen knalpot, etc.
                        Ben zelf nog van de tijd van Kadett B , als je maar moeite doet dat is al iets.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Judy Bekijk Berichten
                          Waarom verwacht je dat zoiets onder garantie zou vallen bij een auto van 18 jaar oud?
                          Misschien omdat dit bij de algemene voorwaarden vermeld staat.En anders hadden ze die maar voor export moeten verpatsen als ze zich niet aan de garantie houden.

Comment

Garantie op een wagen van 18 jaar oud is heel wat anders dan op eentje van 4 jaar oud...
                            dus niet teveel zagen...

Comment

"judge" Judy denk je nu echt dat ik niet door heb,wie je bent?

Deze reactie zegt genoeg over desbetreffende garage,helaas.
                              "Wij doen nooit moeilijk als het op de garantie aankomt",werd er gezegd bij aankoop.
                              Even ter informatie de garantievoorwaarden en onderdelen zijn net dezelfde als op de verkoopsovereenkomst toen de auto 6 jaar oud was.Die zat ook bij de documenten.

Toch bedankt aan diegene die duidelijk meer weten dan de garage.

Comment

Working...
                              X