Ik heb een nieuw fietskader in aluminium en een voorvork in carbon. Ik zou die graag zelf een nieuw kleurtje geven. Het fietsframe is nieuw en intact en dus niet beschadigd. Is het nodig dat ik het frame eerst licht afschuur of is ontvetten reeds voldoende? M.a.w. kan ik rechtstreeks op de onbeschadigde bestaande lak spuiten? Ik heb een primer staan van motip, een matzwarte lak van motip en een matte vernis van motip. Wat is de beste werkwijze?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Herspuiten/herlakken fietskader
Collapse
X
-
Ik zou eerst ontvetten, dan licht opschuren met een schuurgaas (lijkt op de ruwe kant van een schuursponske), terug ontvetten, primer zetten (geen dikke laag, maar meerdere dunne), eventueel kunt ge uw primer wat fijn opschuren met P1000 nat (eventuele stofjes gaan er zo uit, en oppervlakte staat wat strakker dan), dan uw lak spuiten (wederom, beter meerdere dunne laagjes die uiteindelijk dekken, dan 1 dikke) en dan de matte vernis.
Met matte vernis heb ik geen ervaring, dus weet niet wat je hier beter bij doet.
Wat ik je wel kan aanraden is, koop in de dhz-zaak van die speciale spuitkopkes. dan heb je het spuitpatroon zoals een spuitpistool, ipv zo een ronde straal.
Ga je veel minder snel een loper spuiten, en ga je ook egaler dekken.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenWaarom laat je hem niet poederlakken ?
Daarom misschien ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dawebmasta Bekijk BerichtenBedankt voor de duidelijke uitleg! Daar kan ik wat mee! Die spuitkopjes is dat in gelijk welke dhz-zaak te vinden?dus veronderstel van wel.
Dit zijn wel 6 spuitkopjes, maar je hebt er eigenlijk maar eentje nodig.
je kan die kopjes ook vinden op internet natuurlijk voor een paar eurocent
Dit is het setje dat ik bedoel:
Comment
Comment