Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervuilende uitlaatgassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vervuilende uitlaatgassen

Hallo

Ik ben een complete autoleek, vandaar dat ik hier mijn vraag post.
    Onlangs is onze auto binnen geweest en heeft hij nieuwe injectoren, egrklep en luchtmassameter gekregen.
    Nu rijdt hij nog steeds niet zoals we zouden willen.
    Hij trekt niet meer zoals voorheen, waardoor op de autostrade rijden wat gevaarlijk kan zijn.
    Ook komt er bij het optrekken, in elke vitesse, mega veel rook uit de auto.
    Vaak dat het echt gênant is en dat ik bang ben dat hij afgekeurd wordt als we naar de keuring moeten.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
    Een maat van mij zei dat het waarschijnlijk de EGR-klep is?

Bedankt!

Dat kan van alle oorzaken hebben... Kan je niet terug nar de garage om hem goed te laten herstellen ? Welk merk is het en ga je bij de merkdealer ? Die kan hem uitlezen om de fout te vinden...

Comment

Terug naar de garage ermee !

Comment

Het is een ford fiësta. Nadat we eerst de injectoren vervangen hadden, kregen we hem ‘gemaakt’ terug.
        Hij schokte nog en de oprit werd zwart als we optrokken. Maar toen zei de garage ‘oh, da kan geen kwaad, breng hem later nog maar eens terug binnen’. Resultaat; stil gevallen op de Brusselse ring.
        Vertrouwen in de garage is dus weg, en voorlopig kost alles samen al €3000. Garage is geen merkgarage, maar gewoon eentje van om de hoek.
        Dus we zouden het graag zelf proberen oplossen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlotta Bekijk Berichten
          Lijkt me geen optie te zijn, want:

Ik ben een complete autoleek
          Dus : http://www.traxio.be/media/223325/on...lingen1403.pdf

Comment

Een gerechtelijke actie voor geschillen van 3000 EUR zal als eerste gevolg hebben dat de advocaat zal moeten betaald worden, en dan is de zaak nog niet opgelost, de wagen blijft ondertussen roken...
            Wel een dure les, maar een omweg naar een merkdealer lijkt dan nog meer aangewezen.
            Een dealer wordt vaak als een dief beschreven, maar daar is er wel een echte garantie op het resultaat.
            Ik zou een laatste kan laten aan de kloefkapper om de zaak te regelen, aan de hand van een aanmaningsbrief door een advocaat opgemaakt als eerste (gratis) advies. Deze welwillende advocaat moet natuurlijk nog gevonden worden !

Comment

Naar de merkdealer ermee, nu en met elke wagen in de toekomst!
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Moet er nog zand zijn??

Je bent spijtig genoeg één van de vele Belgen, die zich nooit een diesel had mogen laten aansmeren...

Diagnose laten stellen door een merkgarage…

Daarna bodemloze put zo vlug mogelijk vervangen, door compacte benzine, waar het internet niet vol van staat…

Comment

Terug naar de garage gaan aangezien je daar voor €3000 onderdelen liet vervangen zonder resultaat. Je zal moeten eisen dat ze hem herstellen.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Als ik een wagen zie rijden met een gigantische zwarte wolk erachter, is het 8 van de 10 keer zo'n ford diesel... 'k zou ook gewoon iets anders kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Als ik een wagen zie rijden met een gigantische zwarte wolk erachter, is het 8 van de 10 keer zo'n ford diesel... 'k zou ook gewoon iets anders kopen.
                      Dat is mij nog nooit opgevallen eigenlijk... Elke auto waar iets serieus verkeerd aan is zal roken, is volgens mij niet merkgebonden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Als ik een wagen zie rijden met een gigantische zwarte wolk erachter, is het 8 van de 10 keer zo'n ford diesel
                        Lijkt me ook niet echt een (motor)merkgebonden probleem te zijn, da's wat (te) kort door de bocht ... anders had je trouwens ook Mazda, Citroën, Volvo, Mini, enz. vernoemd.

Het is dus een louter probleemgebonden fenomeen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Dat is mij nog nooit opgevallen eigenlijk... Elke auto waar iets serieus verkeerd aan is zal roken, is volgens mij niet merkgebonden...
                          Akkoord, is volgens mij vooral afhankelijk van de burgerzin van de eigenaar en zijn respect voor de samenleving en medemens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Naar de merkdealer ermee, nu en met elke wagen in de toekomst!
                            en welke belachelijke reden heb je daar dan voor?

omdat ze daar een mooie showroom hebben?
                            gratis koffie?
                            nog een gratis koekje erbij?

Comment

Het is een ford fiësta. Nadat we eerst de injectoren vervangen hadden, kregen we hem ‘gemaakt’ terug.
                              Hij schokte nog en de oprit werd zwart als we optrokken. Maar toen zei de garage ‘oh, da kan geen kwaad, breng hem later nog maar eens terug binnen’. Resultaat; stil gevallen op de Brusselse ring.
                              Vertrouwen in de garage is dus weg, en voorlopig kost alles samen al €3000. Garage is geen merkgarage, maar gewoon eentje van om de hoek.
                              Zwarte rook is onverbrande diesel, de kans is dus groot dat de injectoren niet correct zijn afgesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lindi Bekijk Berichten

gratis koffie?
                                Die hebben uitleesapparatuur hiervoor en ervaring met het produkt. De mechaniekers worden steeds bijgeschoold wanneer een nieuw model of techniek op de markt komt.

Comment

gratis koffie?
                                  Bij de gemiddelde (goede) merkendealer:

- specifieke en diepgaande kennis van de eigen modellen
                                  - heel specifieke (uitlees)apparatuur
                                  - de mogelijkheid om stukken eventueel terug te nemen/sturen, als ze niet de verhoopte oplossing blijken te zijn
                                  - heel vaak coulance-oplossingen als je de wagen op een plaats koopt en laat onderhouden
                                  - ...

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Zwarte rook is onverbrande diesel, de kans is dus groot dat de injectoren niet correct zijn afgesteld.
                                    Turbo diesel???? te weinig of geen turbodruk geeft ook zwarte rook.
                                    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                      Moet er nog zand zijn??

Je bent spijtig genoeg één van de vele Belgen, die zich nooit een diesel had mogen laten aansmeren...

Ja, want aan een benzinewagen kan er niets stuk gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ja, want aan een benzinewagen kan er niets stuk gaan
                                        Toch niet als je voor een betrouwbaar merk gaat

Comment

Working...
                                        X