Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervuilende uitlaatgassen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

    Toch niet als je voor een betrouwbaar merk gaat
    Lees mijn bijdrage nog eens opnieuw. Het gaat niet om het merk, maar om het diesel/naft verhaal.

    En wat is een betrouwbaar merk? Ik ken veel mensen die altijd zeer graag met Ford reden. Ik zelf heb er 5 gehad waarvan 4 miseriebakken en zal me nooit nog een Ford aanschaffen.

    Maar zoals gezegd, quavadis liet uitschijnen dat ge enkel met een diesel problemen krijgt.

    Comment


    • #22
      ge zijt ni mee... Quovadis zegt dat een diesel altijd stuk gaat en dat hij voor de enige goede oplossing koos. Maar hij kocht een betrouwbaar merk... een Alfa Romeo
      Zijde nu mee lol....

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        ge zijt ni mee... Quovadis zegt dat een diesel altijd stuk gaat en dat hij voor de enige goede oplossing koos. Maar hij kocht een betrouwbaar merk... een Alfa Romeo
        Zijde nu mee lol....
        Ah ja, nu ben ik idd mee. Een 'Alfa' en 'betrouwbaar' in 1 zin . Wie weet.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Ja, want aan een benzinewagen kan er niets stuk gaan
          Mijn vooroordeel is gebaseerd op de +/- 50 firmawagens (MB, Nissan, Ford, Renault, Toyota, Citroën, Peugeot, Opel, VW, Audi) die ik kende.
          De onderhoud/defect kosten waren na +/- 250.000 km, altijd tussen € 3500 à € 6000 hoger als de benzine wagens (idem voor de auto’s uit mijn familie /buren)…
          • Natuurlijk sommige mensen, rijden met een firma auto, niet altijd als een goede huisvader...
          • En de diverse MB S klasse benzine, kosten inderdaad, nog meer als de gewone diesels….
          • De garantie of niet, discussies met sommige dealers, waren ook altijd een leuke bezigheid, vandaar dat ik ze niet vlug vergeet…
          Ook aan een benzineauto kan er wel iets stuk gaan, (kosten vallen meestal mee) en we hadden geen firma auto met TSi of HTP-motor
          • Zelf ken ik 1 uitzondering, een MINI HTP 1.6 i Turbo AT, is inderdaad ook een héééél duur autootje in verbruik en defecten…

          Comment


          • #25
            Waarom blijven dan bvb de taxibedrijven op diesel rijden ?
            Idem met vrachtwagens, die zouden dan in vergelijking veel meer kunnen besparen. Zeker degenen die nationaal transport doen.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Waarom blijven dan bvb de taxibedrijven op diesel rijden ?
              Idem met vrachtwagens, die zouden dan in vergelijking veel meer kunnen besparen. Zeker degenen die nationaal transport doen.
              Nee, die diesels reden eerst 60.000 tot 85000 km/jaar.

              Na 120000 /140000 km (1.5 à 2 j) kregen de vertegenwoordigers een nieuwe diesel

              Deze OUDE auto's (afgeschreven op 3 jaar) gingen dan naar sommige gewone werknemers (10.000 tot 15000 km/j) en dan kwamen ook de grootste kosten natuurlijk (maar de auto was dan al lang volledig afgeschreven....)

              De benzine auto's waarmee ik vergelijk zijn trouwens: Nissan, Opel, Toyota, MB 1.8 i T en 2.0 i....
              Last edited by quovadis; 23/10/2017, 19:06.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                Turbo diesel???? te weinig of geen turbodruk geeft ook zwarte rook.
                logisch, want dan heb je te weinig lucht, wat dus resulteerd in onverbrande diesel...

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                  Mijn vooroordeel is gebaseerd op de +/- 50 firmawagens (MB, Nissan, Ford, Renault, Toyota, Citroën, Peugeot, Opel, VW, Audi) die ik kende.
                  De onderhoud/defect kosten waren na +/- 250.000 km, altijd tussen € 3500 à € 6000 hoger als de benzine wagens (idem voor de auto’s uit mijn familie /buren)…
                  • Natuurlijk sommige mensen, rijden met een firma auto, niet altijd als een goede huisvader...
                  • En de diverse MB S klasse benzine, kosten inderdaad, nog meer als de gewone diesels….
                  • De garantie of niet, discussies met sommige dealers, waren ook altijd een leuke bezigheid, vandaar dat ik ze niet vlug vergeet…

                  Ook aan een benzineauto kan er wel iets stuk gaan, (kosten vallen meestal mee) en we hadden geen firma auto met TSi of HTP-motor
                  • Zelf ken ik 1 uitzondering, een MINI HTP 1.6 i Turbo AT, is inderdaad ook een héééél duur autootje in verbruik en defecten…
                  Zelf altijd diesels gehad als firmawagens. Zullen er al een 15-tal zijn en nog nooit een motor zelf kapot gehad. Wel 1 x een boite kapot van ne Nissan Primera. Maar aan de motor zelf, nog nooit. Andere kwaaltjes wel

                  Op zich altijd graag diesel gereden omdat ik de naftjes te elastiekerig vond. Enige naft in den tijd waar ik graag mee reed, was de Xedos 6 van mijne beste maat, maar dat was ne V6. De rest was trappen, hallo roepen, en dan ging die. Bij ne diesel altijd directer geweest.
                  Maar met de hedendaagse naftjes, wil ik mss als volgende wel eens ne naft. Maar dat zal de baas moeten beslissen.

                  Comment


                  • #29
                    Een 3 cilinder in een monovolume met je ladder op het dak ... benieuwd hoe je dat gaat ervaren.

                    Comment


                    • #30
                      Geen Coyotte meer nodig zeker

                      Comment


                      • #31
                        Het idee van een 3-cylinder doet mij bibberen
                        Gelukkig steekt mijn ladder in de auto en niet erop

                        Maar denk niet dat ik overstag zou gaan voor een 3-cyl.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Het idee van een 3-cylinder doet mij bibberen
                          Gelukkig steekt mijn ladder in de auto en niet erop

                          Maar denk niet dat ik overstag zou gaan voor een 3-cyl.
                          Je wil dus zeggen dat:

                          Iemand die een V 12 gewend is, een sukkelaar is als die met een castraat V 6 ‘tje door het leven verder moet??

                          Die met een V 6 denk tenminste aan het milieu t.o.v. zijn vroegere V 12..

                          En met een L 6 helt uw auto over naar één kant, dan zit je nog scheef in uw auto ook...

                          Met een 3 Cilinder heb je tenminste nog 3/4 van vroeger !

                          Comment


                          • #33
                            Wat is een L6?
                            Of bedoel je een I6?

                            Comment


                            • #34
                              Tja, ik heb het ook niet zo voor 3 cilinders...
                              Ik vraag me af in welke mate dat downsizen zal blijven duren. Zeker nu ik las over die nieuwe techniek die Mazda aan het ontwikkelen is. Da's terug op basis van een tweeliter.
                              Je haalt er direct V12 en V6 bij, wellicht om je woorden kracht bij te zetten. Maar een gewone 4 cilinder volstaat.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                Wat is een L6?
                                Of bedoel je een I6?
                                Zes in lijn zeker ?

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                  Zes in lijn zeker ?
                                  Ja, ik vermoed het ook, maar waar die L voor staat...?
                                  Een I6 ken ik (Inline six). Of een S6 (Straight six) misschien ook, ook al wordt dat niet echt gebruikt denk ik.

                                  Comment


                                  • #37
                                    L6 = I6 = straight-six = inline-six = 6 in lijn = 6 cilinder lijnmotor.

                                    Is een courante aanduiding bij motorenbouwers.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Weer wat bijgeleerd, I6 ben ik al veel tegengekomen, L6 nog nooit eigenlijk.

                                      Comment


                                      • #39
                                        O.a. bij Deutz wordt deze aanduiding gebruikt : http://www.deutz.be/deutz_motoren.html

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                          Je wil dus zeggen dat:

                                          Iemand die een V 12 gewend is, een sukkelaar is als die met een castraat V 6 ‘tje door het leven verder moet??

                                          Die met een V 6 denk tenminste aan het milieu t.o.v. zijn vroegere V 12..

                                          En met een L 6 helt uw auto over naar één kant, dan zit je nog scheef in uw auto ook...

                                          Met een 3 Cilinder heb je tenminste nog 3/4 van vroeger !
                                          dat noemen ze nu optimistisch blijven

                                          Comment

                                          Working...
                                          X