Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorvermogen, Skoda Citigo Tour vs Skoda Fabia Combi.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motorvermogen, Skoda Citigo Tour vs Skoda Fabia Combi.

Hoi Allen.

Ik heb een Skoda Citigo Tour van 2012. Dus nu precies 5 jaar oud.
    Het is een 3 cilinder (44kw) en weegt 940kg.

Ik overweeg nu een Skoda Fabia Combi (ambiance) 1.0 70kw/95 pk TSI te gaan kopen.
    1034 kg en ik neem aan een 4 cilinder??? Ik heb er verder geen verstand van, sorry.

De laatste trekt sneller op en kan ook harder. Maar wat zegt deze motor t.o.v. mijn oudere Citigo!

Mijn Citigo rijd ondanks de grote beloftes van toen echt niet 1 op 24. (ik denk 1 op 19) Maar wat mag ik van deze Fabia verwachten. De opgave belooft een bijna net zo zuinige motor maar de ervaring leert dat er een heel stuk afgetrokken kan worden. Zijn deze nieuwere motoren dan echt efficiënter en dus zuiniger?

Is deze motor nu veel sterker en zuinig? Ik zoek zeker geen race monster maar wil wel wat meer power voor het geval dat.

Gr. Dump.

Huur eentje voor een weekend en je weet meteen hoeveel op hoeveel hij rijdt, wat je ervan mag verwachten, hoe efficiënt hij is, hoe het gesteld is met zijn power en wat de motor zegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      en wat de motor zegt.
      de motor zegt: "broem broem"

Comment

Ik ken geen enkele sprekende motor, maar TS duidelijk wel

Oorspronkelijk geplaatst door Dump Bekijk Berichten
        wat zegt deze motor

Comment

Dat zal wel een 3-cilinder zijn, en ik verwacht wel dat die een heel stuk beter zal trekken, maar de auto is ook iets zwaarder.
          Qua verbruik: ik verwacht iets rond de 6-7l/100km, maar dat kan je nakijken op spritmonitor.de
          Dat hangt toch enorm af van waar je rijdt, en hoe je rijdt.

Het verschil tussen 110 en 130 km/h op autostrade is al makkelijk een dikke liter/100km.

Comment

Working...
          X