Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volvo v40: grotere tank plaatsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• volvo v40: grotere tank plaatsen

Hallo!

Ik overweeg een volvo v40 te kopen. Het betreft een demo-toestel en moet zeggen dat de verkoper echt zijn best doet.
    De wagen bevalt mij maar heeft voor mij een groot nadeel: er zit maar een 40 liter tank in.
    Wanneer je veel kilometers doet (en veel in de file staat) had ik liever een 62 liter tank gezien.
    Volvo biedt dat ook aan wanneer je een nieuwe wagen configureert. Alleen is de wagen nu natuurlijk al gemaakt. Het leek mij een kleintje om daar achteraf een grotere tank in te plaatsen, maar volgens de garage kan dat niet (of heel moeilijk). Enerzijds is er een probleem van de homologatie, maar anderzijds zouden er ook technisch problemen voordoen (iets van vlotters?).
    Ik vroeg mij af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft?

Van harte dank!

Vrees ervoor dat dit gaat lukken en als het kan je gaat achterover vallen van de prijs om dit te laten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Vrees ervoor dat dit gaat lukken en als het kan je gaat achterover vallen van de prijs om dit te laten doen.
      Denk het ook, denk dat ge dan al beter een nieuwe kunt configureren, met daarin dan een grotere tank

Comment

Maar snap u wel, ik mis mijn 65L tank ook wel tegenover de 50l die ik nu heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Maar snap u wel, ik mis mijn 65L tank ook wel tegenover de 50l die ik nu heb.
          65 in de a4?
          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Ja, die had 65l.

Comment

Ze moeten die auto daarvoor half uit elkaar halen, kost een pak werkuren, en nadien is de corrosiebestendigheid niet meer gegarandeerd.
              De garage gaat dat niet willen doen.

Creatieve oplossing: jerrykanneke mee pakken :-)

Comment

Hoe groter de tank, hoe beter. Zit nu ocharmkes met 58 liter, terwijl de C5 er 71 kon pakken. Met 40 liter zou ik ook niet tevreden zijn

Comment

Ja geef mij ook maar ne tank waarmee je 1000 km of meer kan doen. Niks zo onaangenaam als tanken vind ik. Weet niet waarom, maar heb daar een hekel aan.

Comment

Idd, heb er ook een hekel aan. Moet nu om de 800 à 850 tanken en compleet leeg zal ik in bepaalde omstandigheden wel 900km halen. Maar met de C5 was dat over de 1000km en was heerlijk. Collega met zijne Talisman moet om de 500km tanken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Idd, heb er ook een hekel aan. Moet nu om de 800 à 850 tanken en compleet leeg zal ik in bepaalde omstandigheden wel 900km halen. Maar met de C5 was dat over de 1000km en was heerlijk. Collega met zijne Talisman moet om de 500km tanken
                      't Wordt erg met die steeds kleiner wordende tanken. Volgens mij is dat om te bewijzen dat ge met een elektrische auto even ver raakt als met ene met verbrandingsmotor!
                      Ze zijn ons eigenlijk aan het manipuleren!

Comment

Maar die bak is op 5 min gevuld, waar ge met die electrische een paar uur over doet. Alez, 45 min tot 80% en dan die laatste 20% nog een paar uur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

't Wordt erg met die steeds kleiner wordende tanken. Volgens mij is dat om te bewijzen dat ge met een elektrische auto even ver raakt als met ene met verbrandingsmotor!
                          Ze zijn ons eigenlijk aan het manipuleren!
                          Nee, heeft nog eens met CO2 cijfers te maken.
                          Ik dacht dat bij de testen de tank 50% gevuld moet zijn, dus dat scheelt een paar kg gewicht, en misschien net die 2g CO2 die nodig zijn voor de 80% aftrekbaarheid ipv 75%, en weer een paar euro taks per jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Nee, heeft nog eens met CO2 cijfers te maken.
                            Ik dacht dat bij de testen de tank 50% gevuld moet zijn, dus dat scheelt een paar kg gewicht, en misschien net die 2g CO2 die nodig zijn voor de 80% aftrekbaarheid ipv 75%, en weer een paar euro taks per jaar.
                            Te gek om dood te slaan. Wie is er nu niet bereid om 20 euro per jaar extra taks te betalen om dan gedurende het ganse jaar veel meer op je gemak te zijn?

Comment

Het is simpel, in vele car policy's staat gewoon max 110 gCO2.
                              Als uw auto dan 111g uit stoot, dan is het njet.
                              En die aftrekbaarheid heeft meer impact dan 20€ per jaar.

Comment

Hallo... Mijn post was als grapje bedoeld hee mannen!

Comment

Zoals bij Mercedes: grotere brandstof- en adbluetank is een gratis optie.
                                  Ferm gemakkelijk: een tank van 67 liter, genoeg Adblue om 25.000 km rond te komen.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
                                    Bij collega hebben ze op zijn Mercedes c toch de tank vervangen na veel 5en 6en.

Bij bestelling stond grote tank op uitrustingslijst en toch met kleine geleverd. Was blijkbaar in tussentijd geen standaarduitrusting meer op dat specifieke model (wat raar is want normaal is in be de grote tank standaard).

Heeft effe geduurd om goedkeuring te krijgen van fabrikant maar het kan dus blijkbaar toch.
                                    (Staat trouwens ergens in de kleine lettertjes dat ge geen poot hebt om op te staan als de standaard uitrusting verandert tussen bestelling en productie)

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Comment

Working...
                                    X