Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 7- Advies omtrent geratel in passagiersdeur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Golf 7- Advies omtrent geratel in passagiersdeur

Hallo,

Graag had ik jullie advies gevraagd omtrent een gerammel in de passagiersdeur van een VW Golf 7.

In de filmpjes hieronder is het mogelijk om het geratel te horen:

Het geluid is hoorbaar ter hoogte van het slot, voornamelijk bij koud weer.
    Reeds getest:
    - het geluid stopt als je de deur naar buiten toe duwt of naar binnen toe trekt
    - het geluid stopt niet als je het raam naar boven of naar beneden doet
    - het geluid stopt ook als je de deur maar "half in slot" doet
    - Voornamelijk hoorbaar bij koud weer, van zodra het interieur opgewarmd is, stopt het geluid ook.
    - het geluid stelt zich ook bij erg vlakke baan
    - het geluid is het sterkst hoorbaar bij een middelmatige snelheid, 50 a 70km/u

Reeds uitgevoerd:
    - auto is naar dealer geweest, daar hebben ze de deurrubbers behandeld en hebben ze de fixatie van het deurpaneel nagekeken, hiermee was het probleem jammer genoeg niet mee van de baan
    - heb zelf reeds duct tape gedaan rond de "ring" waar het slot zich aan hecht, dit gaf geen verschil

De auto heeft nu een 10 000km op de teller.

Ik hoop ergens dat iemand het geluid herkent.

Alvast bedankt!

Groeten
    Steven

Hangt de deur wel helemaal recht? Lijkt mij dat de deur niet helemaal goed aansluit en dat er dan een beetje speling is ter hoogte van het slot. Mss kan je de deur eens proberen te sluiten met een stukje karton ter hoogte van het slot er tussen.

Comment

Precies vibraties van dingen die niet 100% vasthangen? In ieder geval nog nooit gehoord in de mijne, in het begin ook wel last gehad van deur rammel maar met extra isolatie achter het deurpaneel was het opgelost...
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Bedankt voor de reacties!

De tip van het stukje karton ga ik zeker testen. Het is me opgevallen dat de deurrubber op een bepaald stuk (ca 15 cm) "ruwer" aanvoelt. Het ruwe stuk zit ook net op de plaats, waar het geluid in mijn inziens vandaan komt.

Door de deur zelf heen en weer te zwaaien is het niet mogelijk om het geluid te reproduceren, vandaar dat ik denk dat het geluid niet komt door iets wat achter het deurpaneel zit.

De extra isolatie achter het deurpaneel, werd dat bij jou aan de slotkant geplaatst?

Comment

Kan je niet bij een andere dealer gaan, je wagen is toch nog in garantie ?

Comment

Zeker, het is een bedrijfsauto en inderdaad nog garantie.
            Dat is ook een optie om bij een andere dealer ten rade te gaan, nu ben ik daar geweest waar ik hem gaan ophalen was, het dichtst bij m'n werk. (ACM)
            Het zou gewoon handig zijn om exact te weten wat het geratel veroorzaakt, om aan de garage de volledige info te kunnen geven. Momenteel kan ik het probleem enkel omschrijven en de filmpjes tonen.

Comment

.i usually find them very easy.
              Lately, I've noticed that, because pillars A plastic is very thin, they tend to resonate on poor surface roads. I had the same problem with Tiguan and they haven't fixed it after 5 years!
              van een ander forum...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soffer Bekijk Berichten
                Bedankt voor de reacties!

De tip van het stukje karton ga ik zeker testen. Het is me opgevallen dat de deurrubber op een bepaald stuk (ca 15 cm) "ruwer" aanvoelt. Het ruwe stuk zit ook net op de plaats, waar het geluid in mijn inziens vandaan komt.

Door de deur zelf heen en weer te zwaaien is het niet mogelijk om het geluid te reproduceren, vandaar dat ik denk dat het geluid niet komt door iets wat achter het deurpaneel zit.

De extra isolatie achter het deurpaneel, werd dat bij jou aan de slotkant geplaatst?
                Deurpaneel en over het ganse paneel geplaatst langs de binnenkant, had de mekanieker ook gezegd niet zuinig te zijn ermee...
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Lijkt me het slot wat niet goed is afgesteld.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Binnensteken bij garage, vervangwagen meenemen en karreke weer ophalen als alles opgelost is ... that's it.

Comment

Lijkt meer op een klikkende relais.
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Maakt nulkommanul uit ... karreke is immers nog in volle garantie.

Comment

Edit: Geen idee wat dit zou kunnen veroorzaken.

Ik heb wel de indruk dat men het interieurpaneel niet verwijderd heeft als ik het goed lees.
                          Dat zal toch noodzakelijk zijn denk ik.
                          Last edited by Gere; 15/11/2017, 01:24.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ondertussen de tip van het karton getest, door er iets tussen te steken stopt het wel met tikken. Zoals al aangegeven hier, zal een afspraak maken bij een andere dealer, zal de andere garage het filmpje toesturen en aangeven dat van zodra er iets tussen de deur wordt gestoken, dat het tikken dan stopt, op hoop van zegen :-)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten

Comment

Working...
                            X