Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen civic passen achteraan maar niet vooraan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgen civic passen achteraan maar niet vooraan

Dag allemaal,

Ik kocht 2dehands stalen velgen met winterbanden voor mijn civic (IX). De velgen kwamen van een ouder model (VIII), deze zouden (als ik het goed heb) moeten passen. Bij aankoop voor de zekerheid eens een velg gepast (achteraan), paste goed. Velgen gekocht en ze vandaag alle vier proberen monteren. Nu blijkt deze velg vooraan niet te passen, ze zit tegen de remklauw (past wel goed op de naaf). Nu snap ik niet hoe dit kan, waarom passen ze achteraan wel en vooraan niet? Mijn civic is een 'sport' uitvoering met 17inch velgen. Op de papieren staan volgende velgen als alternatieven:
    16x6 1/2J ET45
    16x6 1/2JJ ET45
    18x7 1/2J ET50

Iemand die me kan uitleggen wat het probleem is of wat ik over het hoofd heb gezien? Is er een mogelijkheid om ze alsnog te laten passen?

Alvast heel veel dank.

PS: Hopelijk plaatste ik dit topic onder de juiste categorie
    Last edited by ; 26/11/2017, 17:53.

Dag allemaal,

Ik kocht 2dehands stalen velgen met winterbanden voor mijn civic (IX). De velgen kwamen van een ouder model (VIII), deze zouden (als ik het goed heb) moeten passen. Bij aankoop voor de zekerheid eens een velg gepast (achteraan), paste goed. Velgen gekocht en ze vandaag alle vier proberen monteren. Nu blijkt deze velg vooraan niet te passen, ze zit tegen de remklauw. Nu snap ik niet hoe dit kan, waarom passen ze achteraan wel en vooraan niet? Mijn civic is een 'sport' uitvoering met 17inch velgen. Op de papieren staan volgende velgen als alternatieven:
    16x6 1/2J ET45
    16x6 1/2JJ ET45
    18x7 1/2J ET50

Iemand die me kan uitleggen wat het probleem is, wat ik over het hoofd heb gezien?

Alvast heel veel dank.

PS: Hopelijk plaatste ik dit topic onder de juiste categorie

Comment

en welke maat hebben de stalen velgen?
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
        en welke maat hebben de stalen velgen?
        Staat niet op de velg.. bandenmaat is 205/55 R16 91T, al weet ik niet of je daar iets met kan.

Comment

Het is de ET waarde van de velg waar het hier om draait.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Het is de ET waarde van de velg waar het hier om draait.
            Staat dit sowieso op de velg?

Comment

wat is de ET waarde van de gekochte velgen? Staat ergens op de velg...
              www.peugeotforum.be

Comment

Zullen we het in 1 topic houden?
                Want op deze manier word het een beetje verwarrend ...
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Schijfremmen (+ de grotere remklauw) zijn vooraan doorgaan aanzienlijk groter als achteraan. Een velg pas je dus altijd vooraan.

Waarschijnlijk klopt de ET-waarde niet t.o.v. de remklauw.

(Staat altijd op elke velg)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bvvb Bekijk Berichten
                    Staat niet op de velg.
                    Kijk eens goed ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                      Schijfremmen (+ de grotere remklauw) zijn vooraan doorgaan aanzienlijk groter als achteraan. Een velg pas je dus altijd vooraan.

Waarschijnlijk klopt de ET-waarde niet t.o.v. de remklauw.

(Staat altijd op elke velg)
                      Bedankt, dat onthoud ik voor de toekomst.. (velg vooraan passen).Ik zoek morgen eens bij daglicht naar de ET waarde, maar zoals jullie aangeven zal deze wellicht te klein zijn.

Comment

Rond een uur of 10 - 11 zou dat moeten lukken.

Comment

Spacers kan helpen, al ben ik er geen fan van.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

ET-waarde staat altijd ergens vermeld op uw velg De enige oplossing om deze te doen passen, is, zoals Namaz aanhaalt, spacers te gebruiken.
                            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                            2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

psycho dad Zou misschien wel eens een goedkope oplossing kunnen zijn. Wat doet dit met de veiligeid? Ik gebruik de wielen om naar de alpen te rijden.

Comment

Een goei autokerkhof kan je normaal helpen. Telefonisch kun je al een schatting doen wie je helpt. Meestal kunnen ze ook banden plaatsen.
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Zitten daar achteraan schijven op?
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Zitten daar achteraan schijven op?
                                    Bij auto's uit de C klasse (Golf Astra Civic) zitten achter al /- 15 jaar schijfremmen.... soms wel niet bij de basis motoren (+/- minder al 110 pk)

Comment

Als het verschillende maten zijn vooraan en achteraan, hoe lost ge dat dan op met uw reservewiel?

Comment

Het zijn geen verschillende maten, hij heeft gewoon velgen met een verkeerde maat gekocht.
                                        Soms kan het ook zijn dat bv de ET waarde wel correct is, maar dat de spaken toch tegen de remklauw komen enkel en alleen door de vorm van de spaken.
                                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                        Audi S3 '02 sold => topic
                                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Working...
                                        X